تاریخ انتشار
جمعه ۲۳ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۰۷
کد مطلب : ۴۶۴۶۹۳
در خطبه های نماز جمعه شهر یاسوج مطرح شد؛

رعایت مسائل محتوایی در مراسم ایام محرم و پرهیز از خرافات

۱
۰
رعایت مسائل محتوایی در مراسم ایام محرم و پرهیز از خرافات
کبنا ؛
امام جمعه یاسوج اظهار کرد: باید ضمن توجه به مسائل ارزشی از هر گونه مسائل ضد ارزشی و خرافه آمیز كه اصالت عزاداری امام حسین (ع) را خدشه دار می كنند، پرهیز شود.
به گزارش کبنا نیوز، نماینده ولی فقیه در استان در خطبه‌های نماز جمعه شهر یاسوج با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم گفت: ایام عزای حسینی است و ما افتخار می‌کنیم عزادار اباعبدالله الحسین علیه السلام باشیم و امیدواریم برنامه های هیات‌های مذهبی و حسینیه‌ها در شان آن امام عزیز برگزار شود.
امام‌جمعه یاسوج گفت: امام حسین (ع) فرمود، اگر با کشته شدن من اسلام و دین حفظ می‌شود جان خود را در این راه می‌دهم.
آیت اله سید نصیر حسینی توجه مسئولان و دست اندرکاران هیات‌های عزاداری را به رعایت مسائل ارزشی و محتوایی در مراسم ایام محرم و صفر را بسیار مهم دانست. 
وی با اشاره به اینکه توفیق سفر حج را داشتیم، گفت: فرصت حج یک پیش آمد بی بدیل عبادی، معنوی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است که مسلمانان از مناطق مختلف جهان در کنار هم جمع می شوند تا این عبادت عظیم را انجام دهند.
خطیب جمعه یاسوج با قدردانی از نظم و امنیت و میهمان نوازی کشور عربستان از حجاج ایرانی گفت: در برگزاری مراسم معنوی حج تمتع امسال زائران سرزمین وحی در حوزه معنویت قابلیت های خاص را از خود به نمایش گذاشتند که تاثیر بسزایی در برگزاری مراسم با شکوه حج تمتع امسال نسبت به سال های قبل داشت.
آیت الله حسینی به ۲۶ تیرماه سالروز تاسیس نهاد شورای نگهبان اشاره کرد و گفت: این شورا ضامن اقتدار و صلابت نظام اسلامی است و تضعیف این نهاد مقدس به منزله تضعیف نظام و خلاف مصالح انقلاب اسلامی است.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
برای رضای خدا مناطق محروم دنا پاتاوه چناربرم زیلایی مارگون لوداب میمند باگ توت نده. ...را دریابید.امکانات و زیرساخت های پزشکی درمانی آموزشی بهداشتی جاده ای اجتماعی...... فراهم نیست فقر و سوتغذیه در مناطق روستایی و عشایری این نواحی بسیار بالاهست.
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
خالص‌سازی بیشتر؟

خالص‌سازی بیشتر؟

محمد مهاجری گفت: جبهه پایداری همیشه انتخاب اصلح را مطرح می‌کند، اما این یک اصطلاح بازاری ...
در اهمیت «گفت‌وگو»

در اهمیت «گفت‌وگو»

گفت‌وگو ضرورت حیاتی جامعه امروز ایران است، گفت‌وگو در معنای واقعی آن البته. مثلا همین ...
1