کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اخبار هواشناسی؛

ثبت دمای کم سابقه هوا در مناطق سردسیری کهگیلویه و بویراحمد

23 تير 1402 ساعت 13:52

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد از دمای هوای کم سابقه در شهر یاسوج خبر داد.


کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد از دمای هوای کم سابقه در شهر یاسوج و افزایش دمای هوا تا 38.6 درجه سانتی گراد خبر داد.
به گزارش کبنانیوز، ثبت دمای ۳۸.۶ درجه سانتی‌گراد در شهر یاسوج که در ارتفاع هزار و ۸۷۰ متری از سطح دریا و بر دامنه دنای همیشه سفید پر برف قرار گرفته، کمتر اتفاق می‌افتد.
ولی بهره‌مند افزود: همچنین در این مدت حداکثر دمای هوای دیگر شهر‌های سردسیری کهگیلویه و بویراحمد شامل سی سخت ۳۶.۴ و مارگون ۳۶.۹ درجه سانتیگراد ثبت شده است.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان تاکید کرد: شبانه روز گذشته بیشترین دمای ایستگاه‌های هواشناسی در مناطق گرمسیری استان شامل لنده ۴۸.۵، امامزاده جعفر ۴۷.۵، لیکک ۴۶.۴، دوگنبدان ۴۶.۳ و شهر دهدشت ۴۵.۸ درجه سانتی‌گراد گزارش شد.
وی عنوان کرد: این در حالی است که بیشترین دمای ایستگاه‌های گرمسیری استان در روز چهارشنبه بیست و یکم تیر ۴۶ تا ۳۶ درجه سانتیگراد گزارش شده بود.
بهره‌مند اضافه کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد، وضعیت هوای استان در شبانه روز آینده با تداوم هوای گرم، آسمانی صاف با افزایش سرعت باد پیش بینی می‌شود.
کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومتر مربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.


کد مطلب: 464686

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/464686/ثبت-دمای-کم-سابقه-هوا-مناطق-سردسیری-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1