کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در جمع خبرنگاران مطرح شد

لوله‌های شبکه آب شهرهای گچساران و دهدشت سرطان‌زا است / استاندار کهگیلویه و بویراحمد: جمع آوری سریع آنها در دستور کار است / ابهام در باره سمی بودن ماده تولیدی اوره و آمونیاک

21 تير 1402 ساعت 13:37

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: لوله‌های شبکه آب شهرهای گچساران و دهدشت از نوع آزبست و سرطان زا هستند که جمع آوری سریع آنها در دستور کار قرار گرفته است.


استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: لوله‌های شبکه آب شهرهای گچساران و دهدشت از نوع آزبست و سرطان زا هستند که جمع آوری سریع آنها در دستور کار قرار گرفته است.
سید علی احمدزاده در جمع خبرنگاران گفت: 57 درصد هدرروی آب در شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد داریم که در سفر اول هیئت دولت 300 میلیارد تومان برای ترمیم و گسترش شبکه آب یاسوج گذاشته شد و بخش زیادی از شبکه آب اصلاح شده و بخش زیادی هم باقی مانده است.
به تنش آبی در شهرهای دهدشت و گچساران اشاره کرد و گفت: لوله‌های شبکه آب این شهرستان از نوع آزبست و سرطان زا و اخیراً کشف شده است.
وی افزود: جمع آوری این لوله‌های پرخطر و سرطان زا در دستور کار است و سریعاً لوله‌های دیگر جایگزین شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: برای اصلاح شبکه‌ها نیاز به اعتبار داریم.
وی با اشاره به سوالی در خصوص سمی بودن ماده تولیدی معدن اوره و آمونیاک چرام و ضرر رسانی به زمین های کشاورزی گفت: همه استان ها از تبریز گرفته تا دیگر استان ها از معدن ما برداشت کرده اند و ما باید سهم خودمان را از معادن استان خودمان بگیریم، به دنبال این نیستیم که کشاورزی آسیب ببیند.
وی افزود: پروژه طرح اوره اوره و آمونیاک در شهرستان چرام با آمایش سرزمینی سازگاری ندارد و همچنین مجوز زیست محیطی ندارد.
 


کد مطلب: 464619

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/464619/لوله-های-شبکه-آب-شهرهای-گچساران-دهدشت-سرطان-زا-استاندار-کهگیلویه-بویراحمد-جمع-آوری-سریع-دستور-کار-ابهام-باره-سمی-بودن-ماده-تولیدی-اوره-آمونیاک

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1