تاریخ انتشار
شنبه ۱۷ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۱۲
کد مطلب : ۴۶۴۴۶۶
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

طرح پنج هزار تنی پرورش ماهی در کهگیلویه و بویراحمد

۳
۱
طرح پنج هزار تنی پرورش ماهی در کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به ایرنا گفت: طرح پرورش ماهی در قفس با ظرفیت پنج هزار تنی در استان تعریف شده است و پشت سد‌های پر آب استان این طرح‌ها اجرایی می‌شوند.
سید احسان عسکری اظهار کرد: هم اینک ۲۲ هزار تن ظرفیت تولید شیلات استان است و در تولید آبزیان سردآبی این استان رتبه سوم کشور را داراست.
وی افزود: پرورش ماهیان در قفس در دست اجراست و مزارع پنج هزار تنی پرورش ماهی در قفس در استان تعریف شده است.
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برای پرورش ماهی از ظرفیت آب چمشیر درحال استفاده هستیم گفت: ظرفیت مخزن این سد ۲. ۳ میلیارد متر مکعب است و اکنون آب پشت سد ۵۵۰ میلیارد متر مکعب آب ذخیره شده است.
عسکری عنوان کرد: برای پرورش ماهی پشت سد مارون نیز برنامه‌ریزی شده، اما با توجه به اینکه مدیریت آن در دست این استان نیست رایزنی‌هایی باید صورت گیرد.
وی تأکید کرد: ۲ مزرعه پیشنهاد شده که می‌تواند تا ۵۰ درصد تولیدی که در طول چهل سال داشته‌ایم را تولید کنند.
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: مزارع پرورش ماهیان خاویاری نیز در مناطق دیگری از رودخانه‌های استان در دست اجراست و در مجموع برنامه‌های تحول آفرینی در این حوزه عملیاتی خواهد شد.
به گزارش کبنا، ۶ کارخانه تولید خوراک آبزیان در دولت سیزدهم کلنگ‌زنی شده که برخی از آن‌ها پیشرفت قابل توجهی دارند و با اتمام آن‌ها، یکی از نیاز‌های اساسی صنعت شیلات مرتفع می‌شود.
ایجاد زنجیره کامل تولید ماهی در دستور کار است و استان به دنبال این هست که در صنعت شیلات این استان تولید، صنایع فراوری و کارخانجات تولید خوراک آبزیان و هم سردخانه و زیرساخت‌هایی که برای زنجیره کامل تولید ماهی نیاز است، وجود داشته باشد.
بخش شیلات در کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یکی از ظرفیت‌های اصلی توسعه کشاورزی و اشتغال در دهه‌های اخیر مورد توجه قرار گرفت و دولت سیزدهم تمرکز بیشتری بر گسترش آن کرده است به گونه‌ای که فعلان این بخش از اقتصاد به آینده آن‌امیدوار شده‌اند.
استان کهگیلویه و بویراحمد معروف به سرزمین رودخانه‌های خروشان با وجود تولید ۱۰ درصد از روان آب‌های کشور، ۵۷ رودخانه به طول یکهزار و ۴۰۰ کیلومتر و۱۱ هزار کیلومتر آب راه، دارای ظرفیت‌های خوبی در حوزه منابع آبی است و بشار، مارون و زهره از مهمترین رودخانه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد هستند.
کهگیلویه و بویراحمد یکی از قطب‌های تولید ماهی قزل آلا در کشور بشمار می‌رود و ۱۰ درصد تولید ماهیان سردآبی کشور را تأمین می‌کند. این استان با دارا بودن حدود ۱۰ درصد منابع آبی و ۱۱ و نیم میلیارد مترمکعب روان آب، ۱۰ درصد تولید ماهیان سردآبی کشور را در خود جای داده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
این سدها آب شرب کاربری دارند پرورش ماهی در قفس ممنوع هست
همشهری
Iran, Islamic Republic of
جناب عسکری .اینو هم بگو که یاسوج با این همه ذخایر اب تنها شهری که مردمش از بی ابی دادشون در اومده ونمیدونن دادشون رو کجا بزنند .
محمد
Iran, Islamic Republic of
سلام،لطفا قبل از افزایش ظرفیت تولید ،به فکر بازار مصرف هم باشید ،درحال حاضر،میزان تولیدماهی بیش از ظرفیت بازار های داخلی درکشور هست ،وبه دلیل کیفیت ماهی تولیدی کشور ،امکان صادرات محصول تولیدی بسیاری از مردکزتولطد ماهی به کشورهای خارجی وجود ندارد
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
خالص‌سازی بیشتر؟

خالص‌سازی بیشتر؟

محمد مهاجری گفت: جبهه پایداری همیشه انتخاب اصلح را مطرح می‌کند، اما این یک اصطلاح بازاری ...
در اهمیت «گفت‌وگو»

در اهمیت «گفت‌وگو»

گفت‌وگو ضرورت حیاتی جامعه امروز ایران است، گفت‌وگو در معنای واقعی آن البته. مثلا همین ...
1