کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می دهد؛

فرماندار شهرستان دنا به چه دلیلی «یک سال» شورای سلامت را برگزار نکرد؟ / آقای روشنفکر شما با آوردن افراد غیربومی به سی سخت زمینه های ناکارآمدی شهرستان را رقم زدید! مردم یادشان بماند

13 تير 1402 ساعت 16:58

آقای روشنفکر شما فقط نماینده یک نقطه نبودید، شما نماینده سه شهرستان هستید ولی متأسفانه با آوردن افراد غیربومی به سی سخت زمینه های ناکارآمدی را رقم زدید، این موارد در کارنامه شما ثبت شده و مردم سی سخت اگر بخواهند دوباره شما را به عنوان نماینده انتخاب کنند به شهر خود ستم کرده اند.


 بهبود شاخص های سلامت در سطح ملی و استانی نیازمند همکاری بین بخشی است. یکی از فرصت های قانونی توسعه همکاری بین‌­بخشی، شکل گیری شوراهای سلامت است. شوراهای سلامت در هر شهرستان و استانی به مباحث مهمی می پردازد که گاهی تا مرحله امنیت مردم مهم می شود. پرداختن به آب سالم، محیط زیست، وضعیت سلامت، پسماند شهری، آفات و ... از جمله مواردی است که در این شورا مطرح می شود.
به گزارش کبنانیوز، در شهرستان دنا شورای سلامت به دلایلی حدود یک سال است که برگزار نشده و با حضور رئیس جدید شبکه بهداشت، شورای سلامت پس از یک سال به ریاست فرماندار شهرستان دنا، امروز سه شنبه (سه شنبه 13 تیرماه) برگزار شد. بهداشت و درمان بخش مهمی از هر شهری است و بطور کلی بدون وجود شبکه بهداشت و درمان بخش اولیۀ زندگی و حیات فردی و اجتماعی شهروندان به خطر می افتد.
متأسفانه در یک سال اخیر به دلیل اختلافات میان فرمانداری و شبکه بهداشت، این شورا برگزار نشده، و به تبع جلسات دیگر این دو نهادبه دلیل همین اختلافات با مشکل مواجه بوده است. آقای درخشان شما مگر فرماندار دولت انقلابی نیستید؟ چه دلیلی وجود داشت که در "این دولت" اختلافات شخصی را بزرگ کردید و نظام اداری را معطل اختلافات کردید؟
در روز گذشته دیدیم که رادیولوژی دوم بخش پاتاوه هم به بهره برداری رسید، در حالی که فقط به دلایل همان اختلافات تاکنون افتتاح نمی شد.
قطعا تمام شهر و نظام اداری شهرستان نیز از این اختلافات ضربه خورده اند. فرماندار شهرستان دنا باید پاسخ دهند که آیا فرمانداری و نظام اداری شهرستان ملک شخصی ایشان بوده که با چنین رفتارهایی وضعیت نامطلوبی را رقم زده اند؟ از نظر اداری و سازمانی چنین رفتارهایی غیرقابل قبول است و از طرفی بازی کردن با حقوق مردم محسوب می شود. اینکه شورای سلامت در یک سال اخیر برگزار نشده به معنای آن است که هیچ مورد و مشکلی در این یک ساله مطرح نشده و حل نشده است.
بطور کلی شهرستان دنا در یک رکود و رخوت به سر می برد، با وجود اینکه این شهر توریستی است کمترین نشانه های توریستی بودن از این شهر دیده می شود. این شهر هنوز به شیوه 20 سال پیش است، شهر با تغییرات بسیار جزئی همان شکل قدیمی خود را دارد، هیچ تحولی در سی سخت دیده نمی شود، در حالی که می شد از طریق گردشگران، درآمدزایی و اشتغال زایی کرد.
مدیران این شهر همگی به اصطلاح پروازی هستند و از شهر دیگر به اینجا سفر می کنند، فرماندار و خیلی از مسوولان شهر در ساعت اداری از یاسوج به سی سخت سفر می کنند. همه چیز در این شهر رفع تکلیفی است، چرا آقای روشنفکر نماینده مردم هیچ دلسوزی برای مردم سی سخت نکرد، آقای روشنفکر شما فقط نماینده یک نقطه نبودید، شما نماینده سه شهرستان هستید ولی متأسفانه با آمدم افراد غیربومی به سی سخت زمینه های ناکارآمدی رقم خورد، این موارد در کارنامه شما ثبت شده و مردم سی سخت اگر بخواهند دوباره شما را به عنوان نماینده انتخاب کنند به شهر خود ستم کرده اند. چرا مردم سی سخت و همچنین مردم مارگون نباید مسوولانی را داشته باشند که دلسوزشان باشد و برای تغییر و تحولات اساسی شهرستان ها تلاش و زحمت بکشند؟
روز گذشته آیت الله رئیسی در نشست مشترک هیأت دولت و استانداران سراسر کشور، صراحتاً اعلام کرد مدیران ناکارآمد بدون معطلی برکنار شوند، رئیس جمهور در بخشی از سخنانش «رضایتمندی مردم» را در گرو عمل دولت به وعده‌هایش دانست و یکی از وعده‌های دولت را «برخورد با مفاسد و ناکارآمدی‌ها» عنوان کرد و اظهار داشت: کوچکترین فساد و ناکارآمدی نباید در این دولت تحمل شود و مدیران پیش از هر کسی باید انگیزه برخورد با فساد و ناکارآمدی را داشته باشند.


کد مطلب: 464329

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/464329/فرماندار-شهرستان-دنا-دلیلی-یک-سال-شورای-سلامت-برگزار-نکرد-آقای-روشنفکر-آوردن-افراد-غیربومی-سی-سخت-زمینه-های-ناکارآمدی-رقم-زدید-مردم-یادشان-بماند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1