کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

طبیب شهرستان بهمئی با بیش از 70 عمل جراحی موفق در ناحیه «سر»

بیش از ۷۰ عمل جراحی موفق در ناحیه سر و جمجمه بدون یک فوتی در سابقه این پزشک محلی بود

10 تير 1402 ساعت 15:52

زنده یاد مشهدی ناصر درخشان در ۹۰ سالگی و درست در روز تولدش همزمان با عید قربان پس از سال‌ها عمر برکت برای طبابت مردم منطقه دار فانی را وداع و دعوت حق را لبیک گفت.


زنده یاد مشهدی ناصر درخشان در ۹۰ سالگی و درست در روز تولدش همزمان با عید قربان پس از سال‌ها عمر برکت برای طبابت مردم منطقه دار فانی را وداع و دعوت حق را لبیک گفت.
به گزارش کبنانیوز، در روزگاری خبری از پزشک عمومی هم نبود و روستاییان و عشایر با هر درد و بیماری هرگز پزشکی به چشم برای درد و رنج خود نمی‌دیدن حکیم و طبیب ناصر درخشان از عهده این مسولیت که به قیمت خریدن جان مردم دیارش بود به درستی بر می‌آمد.
این طبیب سنتی که بیش از ۷۰ عمل جراحی موفق جمجمه در ناحیه «سر» را با موفقیت کامل و حتی بدون یک مورد فوتی در کارنامه‌اش داشت، بدون حتی کوچک‌ترین تجهیزات و امکانات تخصصی و تنها با چند تیغه جراحی که خودش تهیه کرده بود این کار بزرگ و ماندگار را در تاریخ عمر با برکتش ثبت کرده است.
حکیم و طبیب ناصر که در حقیقت خانه ش همیشه محل و محمل بیماران منطقه بود تنها عمل جراحی مغز اتمام نمی‌داد.
او هزاران درد و بیماری از شکستی مفاصل، شکستی کمر و بیمار‌های داخلی را هم با گیاهان دارویی و کوهی درمان و معالجه می‌کرد.

این بزرگ مرد بهمیی که نامش همیشه در تاریخ این دیار جاویدان است از روحیه تدین، شجاعت و صلابت خاصی برخوردار بود در عین حالی که بسیار رئوف، مهربان، سخاوتمند و مردم دارد.
خانه همیشه جای مهمان بود، و مهمان نوازی از ویژگی‌های ممتاز این طبیب حاذق بود.
از نکات جالب توجه ویژگی‌های آن حکیم و طبیب دانا این بود که برای درمان بیماران خود و حتی بیمارانی که جراحی مغز و جمجمه آن‌ها را انجام می‌داد و ما‌ها بر بالین آن‌ها می‌بود ریالی هزینه نمی‌گرفت.
در آینده گزارشی تکمیلی از شرح حال زندگی طبیب ناصر منتشر خواهد شد.
این پایگاه خبری درگذشت آن انسان مؤثر برای درد و آلام مردم آن روزگار را به خانواده به ویژه به نوه گرانقدرش‌ امین درخشان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد تسلیت عرض می‌نماید.


کد مطلب: 464203

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/464203/طبیب-شهرستان-بهمئی-بیش-70-عمل-جراحی-موفق-ناحیه-سر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1