کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فرمانده پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

اعزام تیم تخصصی پلیس راه و وزارت راه برای بررسی تصادف زنجیره‌ای یاسوج

4 تير 1402 ساعت 19:08

فرمانده پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد از اعزام تیم تخصصی پلیس راه و وزارت راه برای بررسی تصادف زنجیره‌ای یاسوج خبر داد و گفت:‌ دلیل تصادف خونین روز جمعه دوم تیرماه جاده یاسوج ـ شیراز در دست بررسی است و هنوز نتیجه نهایی اعلام نشده است.


فرمانده پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد از اعزام تیم تخصصی پلیس راه و وزارت راه برای بررسی تصادف زنجیره‌ای یاسوج خبر داد و گفت:‌ دلیل تصادف خونین روز جمعه دوم تیرماه جاده یاسوج ـ شیراز در دست بررسی است و هنوز نتیجه نهایی اعلام نشده است.
سرهنگ حسن دانایار اظهار داشت: دلیل تصادف زنجیره‌ای در جاده یاسوج-شیراز در نزدیکی پلیس راه در دست بررسی بوده و هنوز نتیجه بررسی‌ها قطعی و نهایی نشده و به محض تکمیل بررسی‌ها متولیان امر اطلاع رسانی خواهند کرد.
وی خواب بودن راننده تریلر در هنگام وقوع تصادف را رد کرد و افزود: تیمی از کارشناسان کشوری پلیس راه، وزارت راه و شهرسازی و ... به یاسوج اعزام و در حال بررسی موضوع هستند.
دانایار در پاسخ به این سوال که آیا صحت دارد دلیل وقوع حادثه ترمز بریدن تربلر بوده است؟ بیان کرد: این موضوع در حال بررسی دقیق است.
رئیس بیمارستان شهید جلیل یاسوج با اشاره به ترخیص 6 مصدوم تصادف روز جمعه گفت: 5 مصدوم وضعیت وخیمی داشتند که یک نفر قطه نخاع شده و یک نفر دیگر از ناحیه گردن دچار آسیب شده است و این دو مورد وضعیت بدتری نسبت به بقیه دارند.
عباس رضایی افزود: 3 بیمار دیگر نیز تحت نظر هستند و در شرایط فعلی مشکل خاصی ندارند.
صبح روز جمعه دوم تیرماه یک دستگاه تریلر از سمت گچساران به یاسوج حدفاصل  پلیس راه یاسوج ـ شیراز به سمت منطقه اکبرآباد  ترمز برید و تعدادی از وانت‌بارهای دوره‌گرد، خودروهای پارک شده و عابرین پیاده را زیر گرفت که در مجموع این تصادف 22 مصدوم و 6 کشته برجای گذاشت.
سرعت غیر مجاز تریلر علت تصادف زنجیره‌ای در یاسوج
به گفته کارشناسان پلیس راه کشور سرعت غیر مجاز تریلر، شیب تند جاده و کمبود علائم هشدار دهنده از عوامل بروز حادثه خونین در یاسوج است.
بازرس ویژه پلیس راه کشور ایمن سازی مسیر تنگ کناره، محل بروز سانحه و ایجاد گودال شن برای پیشگری از چنین حوادثی ضروری عنوان کرد و افزود: تاکنون پنج تصادف مشابه با تصادف زنجیره‌ایِ دوم تیر در این مسیر رخ داده است.
سرهنگ کارگر کیفیت پایین خودرو‌ها را از عوامل افزایش تلفات در این تصادف عنوان کرد و ادامه داد: استقرار خودرو‌های میوه فروش و دستفروش‌های سیار در مقابل پلیس راه یاسوج-شیراز و شلوغی جمعیت از عوامل افزایش تلفات و خسارت‌‌ها است.
ماجرای قطعی برق بیمارستان در روز تصادف زنجیره‌ای یاسوج چه بود؟
برق بیمارستان شهید جلیل یاسوج در روز حادثه تصادف زنجیره‌ای و کشته و مصدوم شدن 28 هم استانی قطع بود که با پیگیری برخی از مسئولان در هنگام اعزام مصدومان، برق وصل شد و اما امروز دیگر روز پاسخگویی مسئولان شرکت توزیع نیروی برق است که چرا برق بزرگترین مرکز درمانی استان کهگیلویه و بویراحمد را قطع کرده‌اند.
مسئولان شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد به این فکر کننند اگر روز تصادف وحشتناک در جاده یاسوج-شیراز در نزدیکی پلیس راه جمعه دوم تیرماه گازوئیل بیمارستان شهید جلیل تمام می‌شد، و بنا به دلایل فنی امکان وصل کردن برق در زمان اندک وجود نداشت، چه فاجعه بزرگی رخ می‌داد و چند نفر دیگر باید به کام مرگ می‌رفتند.
رئیس بیمارستان شهید جلیل یاسوج با تایید این خبر به تسنیم گفت: برق بیمارستان ساعت 5 صبح روز جمعه دوم تیرماه توسط شرکت توزیع نیروی برق قطع شده بود و بیمارستان از برق ذخیره استفاده می‌کرد و واقعیت امر در چنین مواقعی امکان پیش آمدن هر مشکلی از جمله اتمام گازوئیل نیز وجود دارد.
عباس رضایی این را هم گفت: به محض وقوع حادثه با علم به قطعی برق و امکان پیش آمدن هرگونه مشکل، در کمترین زمان ممکن موضوع را به فرماندار شهرستان بویراحمد اطلاع و از وی درخواست کمک کردیم که با پیگیری‌های انجام شده مشکل برطرف و برق وصل شد.
شهرام مهدوی‌مطلق فرماندار بویراحمد نیز گفته است که برق بیمارستان جلیل به دلیل پاره تعمیرات قطع و از برق اضطراری استفاده می شد به دلیل قطعی برق آب هم قطع شده بود اما شرکت توزیع نیروی برق و آبفا همکاری کردند و بلافاصله برق و آب وارد مدار شدند.
با وجود پیگیری‌ها انجام شده موفق به انجام مصاحبه با مرادی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد نشدیم.
به گزارش تسنیم، صبح روز جمعه دوم تیرماه یک دستگاه تریلر از سمت گچساران به یاسوج حدفاصل  پلیس راه یاسوج ـ شیراز به سمت منطقه اکبرآباد  ترمز برید و تعدادی از وانت‌بارهای دوره‌گرد، خودروهای پارک شده و عابرین پیاده را زیر گرفت که در مجموع این تصادف زنجیره‌ای 6 کشته و 22 مصدوم برجای گذاشت.


کد مطلب: 463980

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/463980/اعزام-تیم-تخصصی-پلیس-راه-وزارت-بررسی-تصادف-زنجیره-ای-یاسوج

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1