کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در خطبه های نمازجمعه ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ چیتاب مطرح شد

هشدار به سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از خطبه‌های نماز جمعه

19 خرداد 1402 ساعت 16:08

سید فرج الله پژمان: درد گذرِ بی فایده رودخانه و دستور کشت نکنید مسئولان به کشاورزان کم بود، تقلیل سهمیه کود هم بهش اضافه شد. مدیرکل محترم جهاد کشاورزی در سال رشد تولید، نگزارید تصمیمات اشتباه، در فصل اوج کشت و کار، مردم را ناامید کند


به گزارش کبنا از چیتاب، حجت الاسلام سید فرج الله پژمان_ امام جمعه کبگیان_ در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه (۱۹ خرداد ۱۴۰۲ )چیتاب ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناه با اشاره به مسأله صدق در گفتار، کردار و اعمال انسان گفت: صداقت داشتن از مصادیق تقوای الهی است، فلذا هرکس صداقت در عمل داشته باشد، در دنیا موفق و در آخرت نجات پیدا می‌کند.
وی با اذعان به اینکه، آثار بی‌تفاوتی در دین انسان را به سمت نامسلمانی سوق می‌دهد نیز گفت: اگر انسان در توجه به همنوعان( به فکر آبروی مادی، عزتی و.. ) آنان باشد این هم از مصادیق تقواست زیرا بی‌تفاوتی مسئول یا غیره مسئول بودن نسبت به امورات مردم از نشانه‌های بی‌دینی است.
سید فرج الله پژمان مسئولیت‌پذیری را در دو بُعدِ فَردی(عبادت و بندگی خدا) و بُعدِ اجتماعی (مسئولیت نسبت به جامعه و همنوع) برشمرد و خاطرنشان کرد: انسان باید در قبال جامعه‌اش مسئولیت‌پذیر باشد و به اَبعادِ قوانین اجتماعی عمل کند و به قانون شکنی و بی‌عدالتی‌ها واکنش (متذکر) نشان دهد.
وی تصریح کرد: اگر افراد جامعه نسبت به هم بی‌تفاوت باشند مشکلاتی از قبیل تکثیر گناه و معاصی، بی‌بندباری و نامتوازنی در جامعه بوجود می‌آید، و درمقابل اگر احساس مسئولیت در مدار امر ونهی جامعه باشد جامعه‌ای با امنیت بالای روانی و اجتماعی خواهیم داشت.
امام جمعه کبگیان در فراز دیگری از خطبه‌های این هفته مسألهٔ رونمایی ازموشک فراصوت فتاح را یک افتخار بزرگ ملی بر مبنای اهتمام به شعار سال برشمرد و گفت: وقتی کشورهائـی مانند چین فرانسه و امریکا تازه در این مسیر وارد شده‌اند ولی نیروی نظامی هوا فضای ما موشکی ساخته‌اند که هیچ سامانه پدافند موشکی در دنیا توان مقابله با این موشک هایپرسونیک را ندارند و به طور بالقوه می‌تواند استراتژی‌های درگیری دفاع موشکی بالستیک غرب را به چالش بکشد قطعاً مایه مباهات و غرور ملی، و ضمانت بالای حوزه بازدارندگی در برابر اهم تهدیدات معاندین و مخالفین کشور ماست.
حجت الاسلام پژمان نظم در ساختار، وظیفه‌شناسی با تلاش مستمر منتج به نتیجه نیروی هوا فضا با پرهیز از دفاع منفعلانه و رویکرد قدرت بازدارندگی در شکستن تحاریم حوزه هوا فضا را یک موفقیت بزرگ در عمل به شعار سال برشمرد و گفت: اگر بقیه حوزه‌ها اعم از اقتصادی و... در دولت مانند سازمان هوا فضا با اعتماد به پشتکار نیروی داخلی پرتلاش و پرانرژی به چرخه مسئولیتشان اهمیت داده و کارکنند قطعاً اکثر مشکلات کشور حل خواهد شد.
این خطیب جمعه در ادامه فراز دوم ازخطبه‌های این هفته با تاسی از بیانات مقام معظم رهبری در حرم حضرت امام (ره) جهت‌امید دادن به مردم نیز گفت: نمونه شاخص تزریق یاس به بدنه جامعه را می‌توان در تصمیم‌گیری‌های کارشناسی نشده یا عجولانه برخی از مسئولان در همین بخش کبگیان به وضوح یافت کرد.
امام جمعه چیتاب ضمن تشکر از زحمات و پیگیری‌های بخشدار، و ریاست جهاد کشاورزی چیتاب در خدمت به کشاورزان افزود: وقتی کبگیان با برخورداری از پرآب‌ترین رودخانه و دارا بودن ۱۸۰۰ هکتار زمین زراعی شلتوک کاری سهمیه دریافت کودش به ۳۲۰ هکتار تقلیل و ابلاغ گردیده، پس عمل به شعار سالتان کجا رفته و چرا بجای‌امید دادن، یاس و نا‌امیدی به بدنه کشاورزی تنها قطب درامدزا و معیشت مردم تزریق می‌کنید؟ .  
سید فرج الله پژمان تصریح کرد: مدیر کل محترم جهاد کشاورزی در جریان باشند جنابعالی که مدیرکلان یک بخش مهمی از قطب تولید و معیشت مردم یک استان آن هم در دولت انقلابی هستید نگزارید با این اقدام مبتدیانه در سال رشد تولید جلوی رشد تولید یک منطقه گرفته بشود.  
وی خاطرنشان کرد: اگر جلوی این اقدام را نگیرید مستوجب، نارضایتی عمومی کشاورزان در وابستگی واردات، کاهش تولید، و رشد بالای قیمت برنج خواهید شد و این را هم بدانید در منطقه‌ای که برنجکاری اکثراََ مسأله معیشتی مردم نه تجاری است، سهمیه کود شیمیائیشان را کم می‌کنند و این یک خیانت به مردم و منطقه و شعار سال است.  
خطیب جمعه چیتاب، ضمن خواستار اصلاح سهمیه کود کشاورزان بخش خاطرنشان کرد: مسأله گذر بی‌فایده رود، و دردِ کشت نکنید یک طرف، و از طرفی تقلیل اساسی سهمیه کود کشاورزان دل مردمان این منطقه پرآب و پرکار را به درد آورده است.  
وی ادامه داد: مدیرکل محترم جهاد نگزارید با تصمیم غیره کارشناسی عده‌ای، آن هم در اوج کار و نشاء کاری مردم، مـدارِ تولید و درآمد مردم بخوابد و این مطلب را به خطبه‌های هفته بعد بکشانیم.  
امام جمعه چیتاب خطاب به کشاورزان بخش هم گفت: بزرگوارانیکه درانبار ذخیره تحویل سهمیه زمین دیمشان کودشیمیائی دارند به برخی که در این شرایط ندارند و نیاز دارند کمک کنند.  
لازم به ذکر است میز خدمت جهاد کشاورزی چیتاب به ریاست اعظم غیاثی در پایگاه نمازجمعه مصلی شهرچیتاب برگزار شد.
----------------------------------
خبرنگار: اسماعیل رسام


کد مطلب: 463352

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/463352/هشدار-سازمان-جهاد-کشاورزی-کهگیلویه-بویراحمد-خطبه-های-نماز-جمعه

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1