کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با حضور معاون سیاسی، امنیتی استاندار برگزار شد؛

جلسه هم اندیشی و هماهنگی یادواره شهدای حماسه پد خندق کهگیلویه و بویراحمد

18 خرداد 1402 ساعت 16:04

جلسه هم اندیشی و هماهنگی یادواره شهدای حماسه پدخندق در اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.


جلسه هم اندیشی و هماهنگی یادواره شهدای حماسه پدخندق در اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنانیوز، در این جلسه که به ریاست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری و با حضور مدیران کل استانی در سالن اجتماعات شهید هدایت الله طیب اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، پیرامون نحوه برگزاری یادواره مباحثی بین اعضای حاضر در جلسه گفت وگو شد.
گفتنی است؛ یادواره شهدای پدخندق در مورخه 4 تیرماه 1402 در محل گلزار شهدای شهر یاسوج برگزار می‌شود.
روایتی از حماسه پدخندق پخش
در چهارم تیرماه 1364 و در آخرین روزهای دفاع مقدس، بسیجیان تیپ 48 فتح استان در جاده و پد خندق در جزیره مجنون با شجاعت و ایثار جلوی پیشروی نیروهای بعث را گرفتند. به رغم آنکه سایر تیپ ها و لشکرها در آن منطقه عقب نشینی کرده بودند اما دالور مردان این استان مردانه استادند و در نهايت 122 شهيد و 78 نفر آزاده از رزمندگان اين استان اسير و بيش از ده ها نفر جانباز شدند.
شجاعت و مقاومت تحسین برانگیز رزمندگان استان در پد خندق و جاده خندق باعث شد، مسوولین وقت کشور و فرماندهان سپاه کتباً از این خودگذشتگی و ایثار فرزندان آریوبرزن تقدیر نماید.
محسن رضایی فرمانده کل سپاه پاسداران وقت  نیز در مصاحبه ای با تقدیر از ایثار رزمندگان استان گفته بود اگر مقاومت بچه های کهگیلویه و بویراحمد نبود، عراقی ها سرزمین هایی را که در اوایل جنگ اشغال کرده بودند، دوباره اشغال می کردند.





کد مطلب: 463313

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/463313/جلسه-هم-اندیشی-هماهنگی-یادواره-شهدای-حماسه-پد-خندق-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1