کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

معاون دادستان تشریح کرد؛

لغو واگذاری زمین های حاشیه رودخانه بشار

17 خرداد 1402 ساعت 19:23

در روزهای اخیر منطقه چمخانی معروف به گل و بلبل در حاشیه رودخانه بشار شهرستان بویراحمد دچار آتش سوزی شد.


در روزهای اخیر منطقه چمخانی معروف به گل و بلبل در حاشیه رودخانه بشار شهرستان بویراحمد دچار آتش سوزی شد.
به گزارش کبنانیوز به نقل از روابط عمومی دادگستری، برخی سایتهای خبری در گزارش ها و اخبار خود به آتش سوزی درختان بلوط در حاشیه رودخانه بشار اشاره کردند.
معاون دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بویراحمد در حقوق عامه پس از بازدید از این منطقه اظهار کرد: متأسفانه جنگل حاشیه رودخانه بشار در منطقه گل و بلبل معروف به چم خانی مزدک در شهرستان بویر احمد دچار آتش سوزی شد که در این حادثه تعدادی از درختان حاشیه رودخانه از بین رفته‌اند.
حامد رهبر افزود: درختانی مثل بید، سنجد، تمشک، زبان گنجشک و گز در حاشیه ی این رودخانه دچار آتش سوزی شده و از بین رفته اند.
رهبر افزود: در نخستین ساعت ‌های شروع آتش سوزی، کارکنان و مسئولان اداره کل منابع طبیعی استان و شهرستان و آتش نشانی یاسوج در محل حاضر شده و سریعاً به اطفاء حریق اقدام نموده و این آتش سوزی را مهار کردند.

بیشتر بخوانید
غارت سواحل بشار در سایه غفلت دستگاه‌‎‌های متولی / فرماندار بویراحمد: این آتش سوزی‌ها عمدی است + تصاویر و فیلم‌های غم انگیز سوختن درختان

معاون حفظ حقوق عامه دادستان مرکز استان در ادامه اظهار داشت: وسعتی به مساحت تقریبی ۲ هکتار به صورت نقطه‌ای دچار آتش سوزی شده و فقط درختان ساحلی که قبلاً اشاره شد در این آتش سوزی از بین رفته اند.
وی در ادامه تصریح کرد: خوشبختانه این آتش‌سوزی به سایر درختان جنگلی که در اطراف این حریق  بودند، آسیب نرسانده و حتی یک درخت بلوط آتش نگرفته است.
رهبر افزود: از سوی دادستان مرکز استان دستورات لازم جهت شناسایی عوامل انسانی که در این آتش سوزی دخیل بوده اند صادر گردید و در اسرع وقت با شناسایی این افراد برخورد قاطع، قانونی و قضایی بااین سودجویان انجام خواهد گرفت.
معاون حقوق عامه دادستان مرکز استان در پایان ضمن هشدار به سودجویان عرصه‌های منابع طبیعی و جنگلی اضافه کرد: افرادی که با چنین اقداماتی با از بین بردن انفال عمومی و سرمایه های ملی قصد دارند به اهداف خودشان که تصرف زمینهای این عرصه ها است برسند اعلام می‌کنیم که این زمین در بستر رودخانه واقع شده و از لحاظ قانونی به هیچ وجه واگذاری صورت نخواهد گرفت، و در خصوص اجاره بستر هایی که مطرح هست، دادستانی پیگیری کرده و به خاطر سوء استفاده هایی که از این وضعیت شده، قطعاً آنها را مطابق قانون لغو خواهیم کرد.


 


کد مطلب: 463282

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/463282/لغو-واگذاری-زمین-های-حاشیه-رودخانه-بشار

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1