کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جراح متخصص بیمارستان مطرح کرد؛

درمان سرطان معده به روش نوین در بیمارستان جلیل یاسوج

12 خرداد 1402 ساعت 17:37

نخستین بار عمل جراحی درمان سرطان معده به روش نوین در بیمارستان شهید جلیل یاسوج انجام شد.


نخستین بار عمل جراحی درمان سرطان معده به روش نوین در بیمارستان شهید جلیل یاسوج انجام شد.
به گزارش کبنانیوز، دکتر عابدینی جراح گفت: سرطان معده تنها با عمل جراحی به دو روش باز یا لاپارسکوپی انجام‌ می شود.
وی افزود: عمل لاپارسکوپی یا خارج کردن معده روشی نوین است که اخیرا رایج شده و تنها در چند دانشگاه بزرگ در کشور انجام‌ می‌شود.
عابدینی عنوان کرد: با تلاش کادر درمان امروز افتخار داریم که این عمل جراحی لاپارسکوپی را برای نخستین بار برای بیمار۸۰ ساله که مبتلا به سرطان معده بود و سالها از این بیماری رنج می برد با موفقیت انجام‌ دهیم.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون حال عمومی بیمار مطلوب است اضافه کرد: دقیق بودن این روش عمل جراحی، کوچک و عمق برش زخم، درد قابل تحمل بعد از عمل و بهبودی سریع بیمار از مزایای مهم روش لاپارسکوپی جراحی نسبت به عمل باز است.
عابدینی افزود: خارج کردن رحم، کیسه صفرا و کیست های مختلف و هیداتیک به روش لاپارسکوپی در‌ بیمارستان شهید جلیل یاسوج انجام‌ می شود.
سرپرست ببمارستان شهید جلیل هم‌ گفت: این بیمارستان با بیش از ۲۶۰ تخت فعال و ۱۸ اتاق عمل به عنوان یکی از بزرگترین مرکز آموزشی درمانی و مرکز پشتیبانی‌ کشور و اورژانس استان فعال است.
رضایی افزود: به طور متوسط ماهیانه حدود ۶۰۰ عمل مختلف با استفاده از دستگاهای به روز و پیشرفته توسطه پزشکان‌ متخصص و فوق تخصص در این بیمارستان‌ انجام‌ می شود.


کد مطلب: 463080

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/463080/درمان-سرطان-معده-روش-نوین-بیمارستان-جلیل-یاسوج

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1