تاریخ انتشار
يکشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۳۱
کد مطلب : ۴۶۲۸۷۱
مسئول بسیج جامعه زنان کشور:

سال 1429 رشد جمعیت منفی خواهد شد

۳
۰
سال 1429 رشد جمعیت منفی خواهد شد
کبنا ؛مسئول بسیج جامعه زنان کشور  گفت: در سال ۱۴۲۹ از هر ۳ ایرانی یک نفر سالخورده خواهد بود، بنابراین در زمینه سرمایه ملی باید هر هزینه ای که داریم صرف مراقب از جمعیت سالخورده کنیم.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، صبح روز یکشنبه (7 خردادماه 1402) نشست تبیینی الگوی سوم زن مسلمان با حضور مینا بیابانی مسئول بسیج جامعه زنان کشور برگزار شد. در این نشست خانم بیابانی اظهار کرد: جمعیت شناسان معتقدند ما در 10 سال آینده دارای جمعیت سالخورده هستیم.
وی با بیان اینکه از 31 استان کشور، 18 استان متمول و برخوردار کمترین میزان فرزندآوری و ازدواج را دارند، افزود: لازم است که روی موضوع فرزندآوری و ازدواج در این مناطق متمکن فعالیت بیشتری صورت بگیرد.
بیابانی با اشاره به اینکه معیشت و مسائل اقتصادی تنها موضوع درخصوص عدم فرزندآوری نیست، گفت: تحقیقات نشان داذه افراد متمکن نشین و متمول عموما بجای ازدواج یا فرزندآوری ترجیح می دهند از حیوانات نگهداری کنند.
وی افزود: نگهداری از حیوانات زحمت و مراقبت و هزینه های زیادی دارد، بنابراین موضوع معیشت عامل اصلی برای عدم فرزندآوری نیست.
مسئول بسیج جامعه زنان کشور بیان کرد: برنامه ریزی و اندیشه ورزی مشاوران بانوان و بازتعریف فرهنگ ایرانی اسلامی و فعالیت روی سبک زندگی به گونه ای باشد که مورد توجه اقشار مختلف مردم قرار بگیرد.
وی با اشاره به اینکه باید نگاهی مطابق با نگاه های اسلامی و بدون عقب نشینی از این آموزه ها داشته باشیم، افزود: این دیدگاه ها را باید به روز کنیم و در جوانان نسبت به سبک زندگی اسلامی اقبال ایجاد کنیم.

بیابانی گفت: با وضعیت و شرایط کنونی در سال ۱۴۲۰ افزایش جمعیت کشور به صفر خواهد رسید، از سال ۹۵ تا ۱۴۰۰ از ۱.۲ دهم جمعیتی به ۰.۶ رسیدیم، در واقع 50 درصد کاهش جمعیتی داشتیم، همچنین در سال 1420 جمعیت به صفر می رسد و در سال ۱۴۲۹ جمعیت منفی خواهد شد.
بیابانی افزود: در سال ۱۴۲۹ از هر ۳ ایرانی یک نفر سالخورده است، بنابراین در زمینه سرمایه ملی باید هر هزینه ای که داریم را صرف مراقب از جمعیت سالخورده کنیم.
وی خاطرنشان کرد: در حوزه پیشرفت علم اگر نیروی مبتکر و خلاق و باانگیزه و پرنشاط نداشته باشیم نمی توانیم دست برتر را داشته باشیم، هر کشوری که فاقد علم باشد، در شرایط کنونی قطعا نخواهد توانست کشور قدرتمندی باشد.
بیابانی با اشاره به حوزه تمدنی ایران بیان کرد: نسل مولد می تواند فرهنگ را سینه به سینه منتقل کند، اگر نسل نداشته باشیم چگونه این فرهنگ و تمدن را منتقل کنیم؟ شاید در نگاه اول این موضوع ساده باشد، ولی در واقع وقتی این فرهنگ انتقال پیدا نکند هویتی نخواهیم داشت و نسل های بعد نابود می شود.
وی در خصوص تربیت کودک یا نسل منتظر و مهدوی گفت: برای رسیدن به این اهداف جمعیت و تربیت نسل انقلابی یکی از مهمترین موضوعاتي است که باید به آن توجه کنیم.
وی گفت: در کشورهای غربی و آمریکا درخصوص تربیت نسل، اساساً ارزش ها را به صراحت زیر سوال می برند، و مسائلی مثل هم جنس گرایی و ترنس و پدوفیلی را مطرح می کنند، موضوعاتی که می تواند نسل یک جامعه را از بین ببرد.
مسئول بسیج جامعه زنان کشور اظهار کرد: دشمن سالهاست با ایجاد شبکه های مجازی و جامعه اطلاعاتی در عرصه های استعمار و استیلای تربیتی ورود کرده و سه حوزه مهم تربیت نسل ها تاثیرگذاری داشته است.
بیابانی افزود: عرصه والدین و خصوصا مادران که با آموزش های فضای مجازی توانسته روی آنها تأثیرگذار باشد، عرصه دوم عرصه مربیان کودک است که با عناوین مختلف برای آموزش آنها مسیر خاصی را تعریف کرده و نوع نگاه آنها را تغییر داده و شیوه آموزشی خاصی را ترویج داده است.
وی گفت: بخش دیگر بخش فعالان حوزه کودک است، از جمله نویسندگان و تولیدکننده محتوا و انیمیشن و اسباب بازی های کودک است.
مراسم و برنامه های مذهبی که توسط مردم برگزار می شود و ماندگار شده است، اثر زیادی بر جامعه دارد و می توان از این برنامه های مذهبی برای
مدیرکل انور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حوزه راهبری بحران جمعیت، اولین رویداد استانی مسیر نجات را برگزار کردیم که 9 تیم شهرستانی به تدوین بوم راهبری حل بحران جمعیت متناسب با زیست بوم خاص جامعه پرداختند.
وی گفت: طرح مادرترها درخصوص فرهنگ سازی در جامعه برگزار شد که یک هزار نفر در این طرح شرکت کردند و 115 هزار نفر به واسطه محتوای تولیدی تبلیغ فرزندآوری به این خانواده ها رأی دادند.
وی بیان کرد: کارگروه زیست عفیفانه و الگوی سوم زن مسلمان نیز به جد پیگیری می شود و امیدواریم بتوانیم نتایج مثبتی از این اقدامات بگیریم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
تا کم میارید از آمریکا مایه میزارید
سهیلا
Iran, Islamic Republic of
جلسات بی ثمر با شرکت کنندگان بی اثر
کلام آخر
Romania
شماهاکه ازچین جنس بنجل واردمیکنیدانسان هم واردکنیدبه صرفه است.
آگهی استخدامی اداره کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد + جزئیات

آگهی استخدامی اداره کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد + جزئیات

واحد گشت و مراقبت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد با مدرک ...
موسسه خیریه آموزشی و فرهنگی زنده یاد دکتر ابوالفضل نیکروز افتتاح شد

موسسه خیریه آموزشی و فرهنگی زنده یاد دکتر ابوالفضل نیکروز افتتاح شد

افتتاحیه موسسه خیریه آموزشی و فرهنگی زنده یاد دکتر ابوالفضل نیکروز، عصر روز پنج‌شنبه(1402/03/04) ...
بن‌بست ارز دستوری؛ رمزگشایی از نامه قالیباف به رئیسی

بن‌بست ارز دستوری؛ رمزگشایی از نامه قالیباف به رئیسی

بررسی‌ها حاکی از آن است که ارز دستوری با نرخ ۲۸هزار و ۵۰۰تومانی، واکنش‌های سیاسی و کارشناسی ...
1