تاریخ انتشار
جمعه ۵ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۱:۲۸
کد مطلب : ۴۶۲۷۸۰
نصرالله:

جنگ با رژیم صهیونیستی ادامه دارد/ هر اشتباه محاسباتی، منطقه را منفجر خواهد کرد

۰
کبنا ؛دبیر کل حزب الله شامگاه پنجشنبه به مناسبت سالروز آزادسازی لبنان موسوم به «عید مقاومت و آزادسازی» سخنرانی کرد و بار دیگر گفت که جنگ با دشمن صهیونیستی به پایان نرسیده است.
به گزارش کبنا به نقل از مشرق، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب جنبش حزب الله شامگاه امروز پنجشنبه به مناسبت سالروز آزادسازی لبنان موسوم به «عید مقاومت و آزادسازی» سخنرانی کرد.
۲۵ می سال ۲۰۰۰ مقارن با ۵ خرداد ۱۳۷۹، رژیم صهیونیستی شکست بزرگی از حزب‌الله لبنان متحمل شد و بعد از حدود بیست سال، ناگزیر به خروج از جنوب لبنان شد. این روز به عید مقاومت و آزادسازی در لبنان معروف است.
شبکه خبری المیادین به نقل از نصرالله گزارش داد، عید مقاومت و آزادسازی، یک مناسبت مهم بوده که یادآور پیروزی بزرگی است که لبنان در چنین روزی به دست آورد. لذا «از تمامی کسانی که در این پیروزی سهیم بودند، اعم از شهدا، مجروحان، اسرا، مجاهدان و خانواده‌های آنان تشکر می‌کنیم. همچنین از کسانی که حامی مقاومت بودند به ویژه در جنوب، قدردانی می‌کنم».
وی ضمن قدردانی از ارتش، نیروهای امنیتی لبنان و گروههای فلسطینی و همه طیفهای سیاسی، از جمهوری اسلامی ایران و سوریه تشکر کرد؛ «دو کشوری که همچنان در حال حمایت از مقاومت همه فرماندهان جهادی هستند. البته هر کس که گمان می‌کند، جنگ ما با دشمن [صهیونیستی] به پایان رسیده است، در توهم قرار دارد؛ زیرا هنوز بخشی از سرزمین ما در اشغال قرار دارد».
دیگر چیزی به نام اسرائیل بزرگ وجود ندارد
دبیر کل حزب الله با بیان اینکه باید این مناسبت را زنده نگه داشت و نسلها هم با آن آشنا شوند، تصریح کرد: باید نسلها و ملت لبنان بدانند که این پیروزی، رایگان به دست نیامده است. کسانی هستند که قصد دارند این پیروزی را کوچک جلوه دهند، ولی ما باید از آن جلوگیری کنیم.. پس از خروج اسرائیل از لبنان در سال ۲۰۰۰ و خروج از غزه، دیگر چیزی به نام اسرائیل بزرگ وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی هم اکنون پشت دیوارها و آتش پنهان شده است و در مذاکره با مردم فلسطین، قادر به تحمیل شروط خود نیست، تأکید کرد: آمریکا دیگر در جهان هژمونی ندارد و همه چیز به سمت دنیای چندقطبی پیش می‌رود و این همان چیزی است که اسرائیل را نگران می‌کند. در مقابل شکاف داخلی اسرائیل، انسجام و قدرت محور مقاومت قرار دارد.
نصرالله با اشاره به سفر آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران به سوریه، گفت: پس از ۱۲ سال جنگ جهانی علیه سوریه، مواضع رئیس جمهور ایران در سفر به این کشور نشانگر انسجام محور مقاومت است. جریان مقاومت امروز دارای نیروی انسانی است که از نظر روحی در سطح بالایی قرار دارند. هر اندازه ظرفیت نیروی انسانی این محور بیشتر است، در اسرائیل شاهد ضعف این نیرو هستیم.
هشدار نصرالله به نتانیاهو: هر اشتباه محاسباتی، منطقه را منفجر خواهد کرد
دبیر کل حزب الله در ادامه به گزافه‌گوییهای مسئولان صهیونیست از جمله بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم پرداخت و گفت: این، شما نیستید که به جنگ بزرگ تهدید می‌کنید، بلکه ما، شما را به این جنگ تهدید می‌کنیم. هر جنگ بزرگی، تمامی مرزها را در بر خواهد گرفت و میادین نبرد را صدها هزار مبارزه پر خواهد کرد. ما از نظر انسانی، برتری بسیار بالایی داریم. نقطه قوت ما هم، جبهه داخلی دشمن است که از نظر عقیدتی شاهد پسرفت زیادی است.
وی با بیان اینکه جبهه داخلی صهیونیستی، ضعیف شده است و اسرائیلها نیز آماده فرار هستند، خاطر نشان کرد: ما همچنان به آزادی فلسطین، اقامه نماز در مسجدالاقصی، نابودی رژیم اسرائیل امید داریم. در حال حاضر، توانمندیهای نظامی گروههای مقاومت افزایش یافته است. امکانات ما در لبنان، شاهد مثال این قضیه است. آمریکا و رژیم صهیونیستی زمانی که یک گروه یا حزب را در محور مقاومت، دنباله‌رو یا مزدور می‌دانند، محاسبه نادرستی از جنگ دارند. مسئله بازدارندگی هم یکی از مشکلاتی است که دشمن صهیونیستی با آن روبروست.
نصرالله گریزی هم به مانور اخیر حزب الله زد که مایه وحشت صهیونیستها و آمریکا شده است و تأکید کرد: مانور اخیر حزب الله، مؤید آمادگی آن است. این مسئله، تأثیر منفی بر گردشگری [در فلسطین اشغالی] و شهرک‌نشینان شمال فلسطین دارد. اسرائیلیها به خاطر افت شدید قیمت شِکِل (واحد پول صهیونیستی) در برابر دلار، از تهدیدهای خود دست برداشتند. خطاب به نخست وزیر دشمن می‌گویم که آگاه باشید و در ارزیابیهای خود دچار اشتباه نشودیم. ممکن است، در کرانه باختری، فلسطین، سوریه یا ایران، اشتباهی مرتکب شوید که باعث انفجار کل منطقه شود. ممکن است اشتباه محاسباتی شما به جنگ بزرگ در منطقه ختم شود که احتمالا شما را ساقط خواهد کرد.
رژیم صهیونیستی نتوانست با ملتهای عرب، روابط خود را عادی کند
دبیر کل حزب الله به مسئله عادی‌سازی روابط برخی از کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی پرداخت و گفت: دشمن هر چند توانست با برخی از رژیمهای عربی روابط خود را عادی کند، ولی موفق به عادی‌سازی روابط با ملتها نشد. دشمن پی برد که این رژیمها قادر نیستند عادیسازی را به ملتهای خود تحمیل کنند. در مقابل فرهنگ تسلیم، سازش و شکست، اعتماد به مقاومت، در حال رشد است.
وی درباره ماهیت محور مقاومت در فلسطین تأکید کرد: مهمترین نقطه قوت گروههای مقاومت فلسطینی این است که اصیل هستند؛ زیرا ملت فلسطین، صاحب حق، سرزمین و آرمان است. هر چند که ایران از مردم فلسطین حمایت می‌کند، ولی این مردم، تصمیم‌گیران نهایی و صاحبان اصلی خاک فلسطین هستند. اسرائیلها نتوانستند قدرت بازدارندگی خود را تقویت کنند و به این نتیجه رسیدند که باید هزینه همه تجاوزات خود را بدهند.
نصرالله با اشاره به شکست صهیونیستها در عملیات اخیر «انتقام آزادگان»، تصریح کرد: اسرائیلیها در این جنگ شکست خوردند و تهدیدهای اخیر آنان هم به خاطر همین مسئله است. اسرائیلیها به خاطر وحشتی که پس از مانور حزب الله در میان شهرک‌نشینان به وجود آمد، از تهدیدهای خود دست برداشتند. دشمن باید دست از تهدید بردارد».
بامداد سه‌شنبه (۱۹ اردیبهشت) بود که ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد عملیات نظامی جدیدی با نام «الدرع و السهم» (سپر و پیکان)، را علیه نوار غزه آغاز کرده و حملات به مواضع جنبش مقاومت جهاد اسلامی برای سه روز ادامه خواهد داشت.
اتاق مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین، در دومین روز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، از آغاز عملیات«ثأر الاحرار» (انتقام آزادگان) خبر داد و پاسخ راکتی و موشکی مقاومت آغاز شد. بر اساس جدیدترین آمار از شمار قربانیان فلسطینی در دور جدید تجاوز صهیونیست‌ها به نوار غزه، ۳۳ نفر شهید و ۱۹۰ نفر هم مجروح شدند.
دبیر کل حزب الله با بیان اینکه، معادله ارتش، ملت و مقاومت، چتر حمایتی واقعی از لبنان است، در پایان خاطر نشان کرد: جنگ بزرگ در منطقه، باعث نابودی اسرائیل خواهد شد. معادلات منطقه‌ای هم مایه خوشبینی است. اسرائیل سرنگون می‌شود و سرنگونی آن قطعا رخ خواهد داد. درباره مسئله آوارگان سوری هم باید گفت که باید یک هیأت بلندپایه به سوریه برود و مذاکرات جدی را در این زمینه انجام دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما

بن‌بست ارز دستوری؛ رمزگشایی از نامه قالیباف به رئیسی

بن‌بست ارز دستوری؛ رمزگشایی از نامه قالیباف به رئیسی

بررسی‌ها حاکی از آن است که ارز دستوری با نرخ ۲۸هزار و ۵۰۰تومانی، واکنش‌های سیاسی و کارشناسی ...
نوشیدنی انرژی‌زا؛ مد جدید دهه هشتادی‌ها

نوشیدنی انرژی‌زا؛ مد جدید دهه هشتادی‌ها

این واقعیتی است که همه والدین باید آن را بدانند: «نوشیدنی های انرژی‌زا هیچ فایده‌ای برای ...
صدای این آژیر خطر آیا به گوش کسی خواهد رسید؟

صدای این آژیر خطر آیا به گوش کسی خواهد رسید؟

طی یک دهه آینده یعنی زمانی که دهه شصتی‌ها به سن بازنشستگی برسند، بحران یا حتی فاجعه‌ای ...
1