کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با پیگیری بخشدار کبگیان انجام گرفت

بازدید فرماندار بویراحمد و مدیرانِ تعدادی از ادارات خدمات رسان شهرستانی از روستاهای بخش کبگیان

3 خرداد 1402 ساعت 15:50

با پیگیری بخشدار کبگیان، فرماندار بویراحمد و مدیرانِ تعدادی از ادارات خدمات رسان شهرستانی از برخی روستاهای بخش کبگیان بازدید کردند.


بازدید فرماندار بویراحمد و مدیرانِ تعدادی از ادارات خدمات رسان شهرستانی از روستاهای بخش کبگیان
به گزارش "کِبنا" از چیتاب در چارچوب مطالبات مردمی با دعوت بخشدار کبگیان فرماندار بویراحمد و مدیران تعدادر از ادارات خدماترسان شهرستان از برخی روستاهای بخش کبگیان بازدید کردند. 
ابوطالب محسنی فر بخشدار کبگیان ضمن تشکر از حضور فرماندار و هیئت همراه در این بازدید با اشاره به مشکلات روستاها و مطالبات مردم بخش گفت: کبگیان سرزمین چشمه های جوشان و منبع غنی آبهای روان در شهرستان بویراحمد است که هم از سرزمین سرشار از منابع غنی آب و خاک مرطوب و مطلوب با قابلیت بالای کشت، و هم مردمان پرتلاش و مستعدی از لحاظ راه اندازی کارگاههای زود بازده برخوردار است.
وی با اذعان به اینکه کبگیان در یکسوء دهستان چنار با آب و هوای نسبتا سرد و مناطق پربرف و منابع ذخیره بالای آب و از طرفی دیگر دهستان کبگیان با هوای معتدل دارای چشمه های خروشان و رودخانه پرآب کبگیان را داراست گفت: نیاز اساسی به دو عنصر مهم عبور جاده ارتباطی ، و ساختِ سد بزرگ چیتاب از مطالبات به حق این مردمان در وعده های اخیر تا فی الحال دولتمردان می باشد که در این زمینه، کار مطالعات سد در شرف اتمام و جاده ارتباطی چیتاب به دشتروم نیز در مدار مطالعه قرار گرفته است.
بخشدار کبگیان مزیت ساخت سد بزرگ چیتاب را در بهره مندی تمامیت ارضی دهستان کبگیان برشمرد و گفت: علاوه بر مزیت والای ساخت این سد بزرگ برای مردمان این دیار از لحاظ زیرساخت اشتغال عمومی و توسعه کشاورزی، اتصال پروژه در حال تکمیل جاده آنتنی پاتاوه دهدشت -- چیتاب به دشتروم هم میتواند با خارج کردن منطقه از بن بست کمک شایانی به اقتصاد منطقه بکند که جناب مهندس پایدار در راه شهرستان قول وعده شیرین را به ما داده اند.
محسنی فر با اشاره به بازدید فرماندار بویراحمد و هیئت همراه از روستاهای کرکرزار، مردخدا، کلگه جلیل، دم تنگ، باوری و دلی خمسیرها نیز گفت: در بازدید از روستاهای مذکور و پیگیری مطالبات مردمی که سالها دغدغه مند ومطالبه گر بودند و سرانجام به تعدادی از مطالبات این عزیزان پاسخ مثبت داده شد که در وَهله اول مقرر گردید، به دستور فرماندار محترم و با حضور کارشناسانی از اداره جهاد کشاورزی شهرستان، نسبت به برآورد متراژ جدول کشاورزی دم تنگ به بـاوَری و کرکرزار، مبلغ ۳۰میلیون تومان جهت لایروبی این جدول به نماینده وکارفرمای این روستاها (آقای بهروز) جهت رونق کشت شالیکاری مردم انجام گیرد، تا انشالله بعد از برداشت شلتوک کار سرآب بندی نیز کلید بخورد.
وی در ادامه با اشاره به مسئله جاده باوری به دم تنگ، و مشکل روشنائی این روستاها افزود: مصوب ومقرر گردید باشروع بکار پیمانکار جاده باوری عملیات زیرسازی وآسفالت این جاده امسال به بهره برداری برسد و در بحث روشنائی هم مقرر شد، طی چهارماه آینده باخرید چراغ روشنایی بامحوریت اداره برق شهرستان مشکل روستاهای فاقدروشنایی کرکرزار، کلگه جلیل، باوری ودلی خمسیرها به ترتیب اولویت انجام بگیرد.
نماینده ارشد دولت در کبگیان تصریح کرد: در ادامه این بازدید، مصوب ومقرر گردید اسامی روستاهای فاقد دهیاری حوزه باوری ودلی خمسیرها جهت عملیات زیرسازی وجدول گذاری جمع بندی و به بنیاد مسکن استان ارسال وارجاع گردد.
بخشدار کبگیان با اشاره به مشکل آنتن دهی تلفن همراه در روستاهای فوق الذکر نیز گفت: درباره مشکل آنتن دهی و اختلال درشبکه روستاهای فاقد پوشش شبکه واینترنت کرکرزار، باوری، کلگه جلیل و دلی خمسیرها جمع بندی و جهت اقدامات بعدی به فرمانداری بویراحمدارسال گردید.


٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭
خبرنگار : اسماعیل رسام


کد مطلب: 462709

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/462709/بازدید-فرماندار-بویراحمد-مدیران-تعدادی-ادارات-خدمات-رسان-شهرستانی-روستاهای-بخش-کبگیان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1