تاریخ انتشار
دوشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۱:۳۵
کد مطلب : ۴۶۲۶۰۴
تحلیلی بر فضای سیاسی شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون؛

سه چالش بزرگ نماینده فعلی بویراحمد

۱۵۴
۹
سه چالش بزرگ نماینده فعلی بویراحمد
کبنا ؛نمایندگان بویراحمد اکثرا نمایندگانی دو دوره‌ای بوده‌اند. آن‌ها البته برخلاف نمایندگان کهگیلویه و گچساران توفیقی در افزایش این عدد نداشته‌اند که این خود نشان از حساسیت بالا و رقابت شدید در بویراحمد بزرگ می‌دهد و اینکه هر نماینده‌ای با هر توانی مدام در معرض مطالبات جدید و اتفاقات و تحولات خارج از کنترل است.
نماینده فعلی نیز اینک در آستانه این امتحان بزرگ قرار دارد که آیا می‌تواند به مانند اسلاف خود موفق به تجربه دو دوره نمایندگی شود و یا اینکه باید در این دوره با نمایندگی خداحافظی کند. هر چند طرفداران نماینده چه در اوایل پیروزی وی و چه هنوز بر این عقیده‌اند که اتفاقاً مهدی روشنفکر نه تنها دو دوره که توان سنت شکنی در بویراحمد را در ادامه دوره‌های نمایندگی را خواهد داشت.
او اما در این مسیر و در این دوره با چالش‌های جدی و اساسی روبرو است. بخشی از چالش که در واقعیت ریزش آرا را در پی دارد برای نماینده‌ای که در قدرت است طبیعی است. سطح مطالبات عمومی بسیار بالاست و نماینده هر اندازه هم پیگیر و توانمند باشد باز بخش زیادی از مطالبات بدون پاسخ باقی می‌ماند. مضاف بر اینکه کشور در یک شرایط سخت و دشوار اقتصادی قرار دارد و عملاً کار سخت است. ضمن آن که نماینده فعلی متهم به وجود اشکالات و ایرادات اساسی در پیگیری امورات می‌باشد که نمونه آن واقعیت بودجه حوزه انتخابیه است. همچنین وی متهم به تبعیض در نحوه توجه و عملکرد به کل حوزه انتخابیه است. همین موارد سبب شده است رقبای مهدی روشنفکر با‌امیدواری بیشتری به‌امید اسفند ماه نشسته باشند و با رصد امور و در نظر گرفتن تحولات و نقاظ ضعف نماینده فعلی در همین راستا برنامه‌ریزی می‌نمایند.
محمد بهرامی در دور قبل انتخابات در جایگاه دوم قرار گرفت. همین موضوع باعث‌امیدواری‌های زیادی برای بهرامی و طرفدارانش شده است. اختلاف بهرامی با روشنفکر در دور قبل اگر چه عدد بزرگی بود اما او‌ امیدوار است که با ریزش در اردوگاه روشنفکر و رویش‌ها در اردوگاه خود نه تنها آن اختلاف را کم کند  که در نهایت نام محمد بهرامی به عنوان پیروز انتخابات از صندوق بیرون آید. در واقعیت نیز محمد بهرامی بیش از سایر نامزد‌ها فعال بوده است در اکثر قریب به اتفاق مراسمات همدردی، همراهی تشییع، تدفین و ختم و فاتحه در کل استان حضور پیدا می‌کند. البته در این فقره بهرامی تنها نیست و کل فعالین انتخاباتی و بعبارتی در رأس آن‌ها نماینده فعلی نیز هیچ فرصت فاتحه خوانی را از دست نمی‌دهند. بهرامی در مناسبت‌های مختلف اقدام به صدور بیانیه می‌کند و گفته می‌شود بعضا به صورت موردی با افراد مختلف بویژه جوانانی که موردی در شبکه‌های اجتماعی نسبت به وی حرف یا انتقادی دارند تماس می‌گیرد و گفت و گو می‌کند.  در واقعیت البته همه چیز  مطابق میل بهرامی و خیال بافی‌های خوشبینانه برخی طرفدارانش نیست. بخش زیادی از طرفداران بهرامی نیرو‌های متمایل به جریان سیاسی اصلاح طلب بوده و می‌باشند و طبیعی است در شرایط سیاسی کشور که اصلاح طلبان کماکان بلاتکلیف هستند نسبت به حضور و حمایت افراد با این گرایش تردید‌های اساسی وجود دارد. هم چنین بهرامی در طی سالیان گذشته هیچ دسترسی به مراکز قدرت نداشته است و اگر هم حمایتی در جایی بوده است صرفاً شخصی و در سطح محدودی است. پس اینکه به صرف رتبه دوم در دور قبل و تکرر حضور در عرصه انتخابات بخواهیم شانس زیادی برای بهرامی قائل شویم نمی‌تواند در برگیرنده همه واقعیت باشد بلکه باید مرارت‌ها و سختی‌های مسیر را نیز در نظر گرفت.   با این همه بهرامی همچنان یک رقیب قدرتمند برای روشنفکر خواهد بود و در طول سه سال گذشته نیز سعی داشته است نزدیکان و برخی از طرفداران روشنفکر را جذب نماید و در منطقه و اقلیم روشنفکر نیز فعال بوده است.
 چالش دوم مهدی روشنفکر به نادر منتظریان بر می‌گردد. چهره اصولگرایی که در دور قبل حمایت شخصیت‌های مهم جریان اصولگرایی شهرستان را نیز با خود همراه داشت و با وجود زمان کوتاه حضور در عرصه انتخابات رای قابل قبولی بدست آورد. البته منتظریان و نزدیکانش آن گونه که در ابتدا انتظار می‌رفت نتوانستند در عرصه تصمیم‌گیری سیاسی و اداری استان قدرت چندانی بدست بیاورند و این نمایندگان بودند که توانستند کرسی‌های مدیریت استان کهگیلویه و بویراحمد را میان خود تقسیم کنند. با این وجود اما طیفی که منتظریان خروجی آن بوده است و حالا هم گفته می‌شود کماکان از وی حمایت می‌کنند در تحولات سیاسی استان نقش پررنگی دارند و احتمالات از بیشتر شدن این نقش در آستانه انتخابات نیز در میان است. بویژه که اگر قرار بر تغییرات در سطح مسئولین ارشد استان و بویژه معاون سیاسی و امنیتی باشد.
منتظریان در طی سال‌های گذشته و همچنان فعالیت‌های انتخاباتی زیادی داشته است و در اظهار نظر‌ها و مواضع سیاسی نیز سعی داشته است یک اصولگرای میانه خود را نشان دهد. حتی گفته می‌شود برخی چهره‌های مطرح اصلاح طلب که دارای اشتراکات قومی و منطقه‌ای با منتظریان هستند در دور قبل از وی حمایت داشته‌اند و کماکان از وی حمایت می‌کنند.
منتظریان در دور قبل در رتبه سوم قرار گرفت. اما احتمالاً منتظریان بخشی از آن رای عددی با فاصله با نفر اول را ناشی از زمان کم حضور خود می‌داند و‌ امیدوار است در طرف مقابل از رأی روشنفکر کاسته و در عوض به رأی وی افزوده شود. هم بهرامی و هم منتظریان نسبت به شرکت و یا عدم شرکت غلام محمد زارعی در عرصه انتخابات حساس هستند و بخوبی می‌دانند که شرکت و یا عدم شرکت وی در روند انتخابات نیز تأثیر‌گذار است. اگر زارعی نیاید مشخص نیست رأی وی به کدام سمت شیفت پیدا کند. برخی معتقدند بخشی از رای زارع ممکن است حتی به سمت مهدی روشنفکر میل پیدا کند. منتظریان بیش از سایر رقبا به جذب رای زارعی‌ امیدوار است.
 چالش سوم برای مهدی روشنفکر بدون شک شیرعلی خرامین خواهد بود. گزینه سیاسی و فعالی که اگر چه از مدت‌ها قبل احتمال حضور وی در عرصه انتخابات می‌رفت اما حدود یک سالی هست که به صورت جدی وارد عرصه انتخابات شده است. خرامین در بدو اعلام حضور با استقبال خوبی از سوی گروه‌های مختلف جامعه مواجه شد و حالا مدتی است در یک فضای آرام‌تر در حال پیشبرد برنامه‌ها و طرح‌های انتخاباتی خود است. خرامین را می‌توان پیشاپیش پدیده انتخابات دوازدهم مجلس در بویراحمد، دنا و مارگون دانست. با توجه به سابقه سیاسی و ارتباطی خرامین در سطح جامعه وی علاوه بر رایی که خود قادر به جذب آن است‌امیدوار به جذب آرای خاکستری و جدا شده از روشنفکر و همچنین آرای خاکستری در جریان اصولگرایی است. برخی معتقدند چالش اصلی برای مهدی روشنفکر از ناحیه خرامین است چرا که تا همین جای کار نیز بخش زیادی از نیرو‌های نزدیک به روشنفکر از خرامین حمایت کرده‌اند.
اگر چه نمی‌توان تحلیل و پیش‌بینی دقیقی از انتخابات و تحولات آن داشت ولی از مجموع تحولات آن چه روشن است یک رقابت سنگین در حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون در پیش است و آینده آبستن حوادث بسیاری است.
ممکن است اضلاع چالش برای نماینده فعلی بیشتر و بیشتر نیز شود ولی آن چه تا اینجای کار روشن است وجود و واقعیت این سه ضلع به عنوان سه ضلع یک مربع بزرگتر در انتخابات است و اگر قرار باشد مهدی روشنفکر اولین نماینده‌ای باشد که قادر به تکرار نمایندگی خود نباشد نماینده جدید از این این اضلاع خارج نخواهد بود. جز آن که اتفاقاتی خاص و فراتر از تحلیل و پیش‌بینی‌ها در بویراحمد، دنا و مارگون به وقوع بپیوندد.  
نام شما

آدرس ايميل شما

سلام علیکم
Iran, Islamic Republic of
آقای کمایی سلام
نویسنده محترم سلام
سوال؟ا
کدام منطق وبرهان‌وعلم‌و فلسفه سیاسی ویا علم‌حامعه شناسی سیاسی قبول دارد ویا گفته است که :کسی که نه‌مقبول است ونه محبوب اکثریت مردم با( توجه به دست رد مردم‌در انتخابات گذشته مجلس بیاید و ادعای سهم‌خواهی درتقسیم قدرت ومدیریتهای سیاسی واجرایی در شهرستان بویراحمد نماید؟
۲- همه عقلا ودانایان وآگاهانی که شرایط سیاسی وکنشکری وبافت فرهنگی وقومی بویراحمدرا و همچنین ازبافت قبیله ای وطایفه ای بویراحمد وصبغه فرهنگی وسواد وسلامت وفن بیان آقای دکترهدابتخواه به عنوان یک انسان شریف آگاهندو میدانند چنانچه شرایط برای پیروزی این شخصیت محترم ومومن وارزشمند فراهم بود قطعا حجت را براو‌تمام‌ می کردند که درصحنه حضور داشته باشند وثبت نام‌نمایند چون‌اگر شرایط رای آوری با توجه بافت فرهنگی وقومی وجمعیتی مناسب می بود حضور داشتند ومن نوعی به ایشان قطعا رای میدادم چون‌چند باربا احترام به دیگر بزرگوارن وکاندیدهای محترم دیگری که که درصحنه انتخابات بودند به ایشان رای دادم اگرشرایطمناسب بود این شخصبت محترم حتما ثبت نام میگرد پس وقتی اقای هدایتخ‌اه حضور ندارد هیچ‌فرد دیگری جز روشنفکر بستر وزمینه رای آوردن ومنتخب شدن در انتخابات مجلس بویراحمد را ندارد
واین‌موضوع کاملا روشن است ومثل جمع ۴=۲+۲می باشد
۳-واما قطعا چون بویراحمد در دوره بعددو کاندید خواهد داشت حاج زارعی حتما وقطعا شرکت خواهد کرد چون بهترین فرد برای ابنکه دربویراحمد در دوره بعد یکی از دوکاندید باشد را فقط ایشان دارند و خواهند داشت اگر این دوره ثبت نام‌نکنند و نباشند هم به حافظه تاریخی مردم خواهند پیوست.و ضمنا حاج زارع رد صلاحیت‌هارا در این دوره درکمین نشسته است مثل سال های گذشته! و هیچوقت آدم معقولی مثل حاج زارعی به نفع کسی کنار نخواهد رفت چون سالهای سال است که ایشان در صحنه سیاست ورزی بویراحمد بوده است وچهره ای متواضع ‌‌مردمی است
دنا 111111111111111111111111111111111111111111111
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز هدایتخواه رو یه جریان تمامیت خواه که زمانی با برتری فقط 43رای آن هم در یک دوره به مجلس رفت ،پشتیبانی میکرد از طرفی بخش زیادی از آرای او هم بر اساس قوم و قبیله بود (سفلی )ثالثا وقتی هدایتخواه در مقابل آدم ضعیفی مثل زارع شکست میخوره (تو خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل)یعنی افولش دائمی است .به نظر من نماینده ی قوم و قبیله حتما بهتر از اینه که نماینده ی جریانهای فرصت طلب و قدرت طلب باشی که تا حدودی مردم از جریان ها خسته شده اند مثل همین جبهه ی پایداری که فقط با غوغا سالاری دنبال قدرت بود که رکودی که کشور الان حاکمه بخشی به همین برمیگردد (در حال حاضر به دلیل عملکرد بسیار ضعیف دولت رئیسی مردم از این جریانات خصوصا اصولگرا نفرت دارند )و شرایط اقتصادی کشور هم در بولدکردن نماینده که حداقل عده ای بر آن مانور بدهند هم موثر است در دوره ی هدایتخواه درآمد نفتی معروف 700میلیارد دلار احمدی نژاد و نبود تحریم ها (احمدی نژاد را دو چیز به غرور و چاه ویل تحریم ها کشاند1-همین درآمد نفتی بالا 2-جریان تندروی پایداری که همین هدایتخواه هم مورد حمایت آنها بود)پس هدایتخواه هرچند از منتظریان قوی تر و رای آوری بیشتری دارد اما میشه گفت تمام شده است+در مورد زارع هم یه چیزهایی گفتین که کاملا رد میشود زارع تحمیل شد به مردم ،زارع هیچ وجه مثبت سیاسی ندارد او با پول و روابط منفعت طلبانه دور اول رای آورد در حقیقت زارع منتسب به بخشی از اصولگرایی بود اما اورا قبول نداشتند و ندارند سال 88 ستاد زارع برای احمدی نژاد در خیابان جمهوری سال 92 ولایت سال 96با بنر تا 1400با روحانی ،سال 1400 سخنران افتتاحیه ی رئیسی )به نظر شما آیا این اضداد باهم قابل جمع شدن هست ؟پس زارع را بیشتر باید به حساب آورد که رای شکننده ی دور دوم تا حدودی مبین این موضوع است .و ایشون هم قطعا برای همیشه تمام شد و اینکه میفرمایی آماده ی دور آینده میشه این هم براش فایده ای ندارد ،منتظریان هم در قیاس با اسلاف خود ضعیف ترین است حمایت همه ی قطب های اصولگرایی را ندارد و عملکردی که دولت دارد هم به نوعی بر آینده ی آنها تاثیر دارد .بهرامی هرچند آدم خوبی است اما نتوانست اقبال جریان اصلاحات را داشته باشد چون ایشون ریشه ی اصلاح طلبی ندارد در دوره ای او حامی هدایتخواه بود و به نوعی مثل مرغ باسلیمونی (زارع)هم اعتمتد مردم را از دست داده .
روشنفکر با همه ی اینها فرق دارد سادگی و صداقت او بر هیچکس پوشیده نیست .ایشان یه فرد معتدل ،معقول و به زرق و برق جریانات سیاسی آلوده نیست ،هیچ چرخش سیاسی نداشت او از بطن مردم برخاست اهل زد وبند هم نبود یک معلم ساده و عاقل و به دنبال این است که همه ی مردم راضی باشند (که شرایط قهقرایی دولت رئیسی مانع از این شده)بعضی ها میگن رای او قومی است در صورتیکه او حق دارد حمایت قوم و قبیله ی خود را داشته باشد همچنانکه دیگران این حق را داشتند و به نظر میرسد شایستگی او از دیگران بیشتر است و در این دوره هم برنده خواهد بود .دکتر خرامین هم هرچند آدم خوبی است اما خصوصیات بسیار زیاد روشنفکر را ندارد او هیچ شانسی برای مجلس ندارد . درخشنده هم هیچ وجهه ای که بتوان فرض کرد مردم با او کنار بیان موجود نیست
بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
سلام برادر محترمی که دم از صداقت و سادگی روشنفکر می زنی و به قول شما اهل زد و بند هم نبود و نیست چرا نیروهای زارع را از بیمارستان شهید جلیل اخراج و به جای آن از نیروهای خودش استفاده کرد این حق کشی و تبعیض نیست آقای روشنفکر این دوره فرق داره با دوره قبل راحت بخواب که دیگر خبری از رای نیست خودت خراب نکن نماینده ای که توان حرف زدن و دفاع از حوزه انتخابیه خود را ندارد چطور دوباره می خواد بیاد تو صحنه انتخابات
Iran, Islamic Republic of
جمع کن عامو زارعی هزار رای نمیاره
Iran, Islamic Republic of
پاسخ این حکیم عزیز اولا درست می فرمایی برای دوره اول مجلس اری دور اول چون مردم کارکرد ی ندیدنند درسته ولی 4 چهار سال دوم این عمکلرد خوب دور قبلی که نماینده را پیروز می کند اگر ایشون عملکردی دارد بفرما تا ماهم قانع بشیم در خدمت شما مثل قبل باشیم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
بلوط
Iran, Islamic Republic of
اولا با رفتار و عملکرد قومگرایی و نژادپرستی که روشنفکر و طرفداران نزدیک به وی داشته اند ، تعصب و حس انتقام فراگیری را در بین عموم ایلات ، طوایف و حتی جریانات سیاسی برانگیخته است که علیرغم وجود گرایشهای مختلف و متعدد میتوان یه تصمیم مشترک نانوشته را در لایه های جامعه مبنی بر مقابله جدی با این روشهای یکجانبه گرایانه و قوم پرستی نماینده و طرفداران بسته و انقباضی وی ، دید که یقینا این حس انتقام در آینده نزدیک به اسفند هم گسترده تر و فراگیرتر هم خواهدشد
دوما ، آرای قابل توجهی که روشنفکر با وعده و وعیدهای بی حساب و کتاب در بین سایر صندوق های بویراحمد علیا دست و پا کرده بود ، دیگر با دیوار بلند جدایی و تفکیک نزادی که خود و طرفداران هم قبیله ای اش ایجاد کرده ، دیگری نه تنها برای وی پایدار نمانده ، بلکه این حس انتقام را در صاحبان این آرا بیش از سایرین شعله ور کرده است که مطمئنا ریزش رای او در این فاز هم گریبانش را خواهد گرفت
سوما ، اغلب قریب به اتفاق آرای سی هزار نفری آقای زارع نه تنها حاضر نیستند به کاروان متلاشی نماینده بپیوندند بلکه اصولا با همراهی و همگامی با عموم مردم خسته از رفتار انحصارگرایانه و آپارتاید قبیله گرایی نماینده ، در صدد حذف این نوع گرایش و رفتار ضد مردمی وی هم برخواهند امد .
چهارم ، با نفودی که سایر کاندیداها در بین لایه های آرای متطقه ای نماینده ایجاد کرده اند ، از همین حالا به وضوح میتوان ریزش جدی آرای آقای روشنفکر را نه تنها در مناطق متعدد از جمله حوزه های سیلو کلوار ، زیلایی ها، بادلانی ها ، سادات امام زاده علی و سادات محمودی ، حوزه پاتاوه و توابع ، کبکیان و..... مشاهده کرد بلکه مردم جاماندگان از وعدهای عریض و طویل نماینده در قلب جمعیت انحصاری و نسبی ایشان را نباید نادیده گرفت
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
سلام .اتفاقا هم در بحث بودجه وهم در. بحث عدم تبعیض دکتر روشنفکر خوش درخشیده.
شما فقط در بحث راه،نگاه کنید بطور دقیق،اعتبارات در محورهای یاسوج ،سی سخت ،
یاسوج تنگ سرخ شیراز
یاسوج اقلید
یاسوج سپیدان. سرفاریاب
یاسوج سمیرم،بابامیدان
در طول این سه سال،حداقل ده برابر حوزه‌های کهگیلویه وگچساران .تزریق
شده .وپول اومده برای استان
کلیه پروژه‌ای این چند محور فعال هستند
ودر بحث تبعیضی که فرمودی،
بیشتر مدیران را از حوزه بویراحمد علیا گذاشته شاهد این ادعا،جلسه ای بود که در سپیدار با حضور استاندار برگزار وفردی از اهالی، هم از بکارگیری نیروهای منطقه در منصب‌ها گلایه و صحبت کرد،که استاندار فرمودند بیش از دوازده نفر از حاضرین در همین جلسه از مدیران حوزه بویراحمد بالا،حوزه دشتروم،سپیدار ،جلیل وبابکان هستند که روشنفکر آنها را کاشته
محورهای حوزه علیا چه در بحث راه،گاز ،آب وسایل موضوعات،هم پیمانکاران فعال شده اند و به حمدالله تا چند ماه آینده،تحولات خوبی رقم می خوره
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
ذکر مسیرهای
یاسوج سمیرم بابا میدان
یاسوج سپیدان سرفاریاب
نشون میده شما حتی جغرافیای استان را هم بلد نیستید چه برسه به تفسیر و تحلیل عملکرد نماینده استان.
دم خروس از همه جا بیرون زده برادر بعد شما در پی تطهیر ایشون با قسم خوردن هستی
Romania
چالش چهارم خودش است
Iran, Islamic Republic of
فقط از این پشیمانم که دور قبل به روشنفکر با خانواده رای دادیم هر چند مخالفش بودیم ولی با وساطت بزرگان رای دادیم آخرش هم بدناممان کردند که خانواده فلانی رای نداده خدایا پشیمانم
دهدشت لوداب
Iran, Islamic Republic of
من‌باب احوال و اوضاع نماینده فعلی روشنفکر:
.هرچه ما گفتیم کسی باور نمی کرد. فکر می کردند ما با ایشان خصومت داریم.
الان دیگه همه فهمیدند که ایشان چه آدمی بودند.
با توجه به شناختی که بنده از قدیم الایام از ایشان دارم می دانم که چشم دیدن یک نفر که گوشه دندونش سفید باشد را ندارد
بعضی ها به اشتباه فکر می کنند که ایشان می تواند برای مردم کار زیربنایی انجام دهد یا دست ده نفر را بگیرد.
اگر شما دیدی بعد از انتخابات یک روز در این استان ماند من آدم نیستم. از همین الان‌جایش را در تهران پیدا کرده.یک زمانی که ایشان دنبال آدمهای ضعیف بود و افراد توانمند را با بهانه ای مختلف و بردن در تهران و گذاشتن سرکار و با پرونده سازی و...از گردونه خارج کرد من به چند نفر از اطرافیانش تذکر دادم یکی دونفر عاقل زود فهمیدند و جدا شدند. الان دیگر از هرکسی تو خیابان هم بپرسی می داند که ایشان چطور آدمی است.
البته قدرت یک حسن خوب دارد و آن این است که ته آدمها و ذات آنها را برای همه نشان خواهد داد.
دیدید آن اولش چقدر مظلوم بود بعدش که رفت نماینده شد نه فقط تکبر و غرور بالا آمد بلکه دروکردن اطرافیانش بود را هم نشان داد.

الان هم‌دستش رو شده و خیلی مشتاق است که زود دوره اش تمام‌شود و برود تهراااان.
United Kingdom
قطعا زارع بهرامی حمایت میکند بهرامی صددزصد قبول انتخابات هستش
Iran, Islamic Republic of
عجب. حاج زارع خودشون کاندید هستند
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
به والله بی طرف هستم ولی بهرامی و استقلال فقط برای سلامتی میان تو بازی من که تا حالا جامی از این دو بزرگوار ندیدم
Iran, Islamic Republic of
حتما کمک نایب قهرمان میشه مثل استقلال
روشنفکر
Iran, Islamic Republic of
بهرامی برنده انتخابات خواهد بود من خودم طرفدار روشنفکر بودم ولی ریزش اراءشدیدأروز به روز زیادتر میشه وآقای منتظریان هم در بین مردم زیاد محبوبیتی ندارد قطعأ بهرامی برنده انتخابات خواهد بود
روشنفکر
Iran, Islamic Republic of
بهرامی برنده انتخابات خواهد بود من خودم طرفدار روشنفکر بودم ولی ریزش اراءشدیدأروز به روز زیادتر میشه وآقای منتظریان هم در بین مردم زیاد محبوبیتی ندارد قطعأ بهرامی برنده انتخابات خواهد بود
Iran, Islamic Republic of
غیر درخواب ببینی بهرامی برده بازهم دکتر
Iran, Islamic Republic of
در اردوگاه اصولگرایان تفرق و تشتت بی حد و مرزی ایجاد شده. غالبا جدا می شوند. به قول قدیمی ها گادار و پادار نویسایه
یاسوج بلهزار
Iran, Islamic Republic of
بزرگترین‌تهدید برای روشتفکر خود روشنفکر است.
البته ایشان‌دنبال رای آوردن‌نیست خودش هم‌میداند دیگر رای نمی آورد.
Iran, Islamic Republic of
درود
Iran, Islamic Republic of
هر کی با بهرامی و منتظریان در سفلی جلسه گرفت چند روز بعدش دوباره با روشنفکر نشست داشت. فکر کنم منتظریان و بهرامی تمرکزش رو روی بویراحمد علیا بزاره خیلی بهتره
Iran, Islamic Republic of
درود خدا بر دکتر روشتفکر عزیز . یه تنه یه لشکری بخدا دکتر عزیز.ما تا اخر ایستاده ایم.شاید ناراحتی باشه ولی نمیزاریم به این راحتی امثال کمایی سو استفاده کنن
Iran, Islamic Republic of
با همین خیال باش کمایی
Iran, Islamic Republic of
فقط روشنفکر
Iran, Islamic Republic of
امدن یا نیامدن کسی دیگر ضربه ای به هیچ کس وارد نمیشه
ندای وحدت دوباره پیروز میدانه .بقیه فقط واسه حواشی خوبن
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا ریزش رای روشنفکر کنار خرامین باشه خیلی بهتره تا کنار بهرامی و منتظریان،وجود خرامین برای روشنفکر نعمت بزرگی هست
Iran, Islamic Republic of
بدخواهان بزرگترین انگیزه حرکت ما هستند، کمایی تمام توانتو بزاری نمیتونی کسی را بی دلیل بزرگ کنی روشنفکر برنده قطعی انتخابات عست
Iran, Islamic Republic of
به زودی از درون خانواده بهرامی و منتظریان جلسات بزرگی برای دکتر روشنفکر در راهه،همونطوری که باجناق بهرامی و پسر عموی منتظریان دعوت کردن
Iran, Islamic Republic of
باز هم قلم فرسایی های پولی شروع شدن. تحلیل های جانبدارانه و رویا پردازانه و خیالی،و سایت های ...
Iran, Islamic Republic of
سایت کبنا چنان در صدد ترسیم راه برای مردم است که نیک میداند مردم بویژه تحصیل کردگان و جوانان راه را از چاه تشخیص داده اند و چاهی که خشکیش بر همگان ثابت گردید کسی برای رفع تشنگی سطل در آن نمی اندازد!!روشنفکر با دست خالی بزرگتر از این آقایون را زمین زد برادر ،خاطرت جمع برادر گمایی
Iran, Islamic Republic of
جناب کمایی فعل و انفعالات این روزها دوستانتان درست بیانگر این بوده که سوت «مرگ سیاسی» آنان پایان امسال توسط مردم و به ویژه محرومین و نخبگان منزوی و افسرده در بویراحمد و دنا زده خواهد شد و زمستان سردی را خواهند داشت به گونه‌ای که صدای شکستن استخوان‌هایشان تا فرسنگ‌ها به گوش خواهد رسید، بگو هرچقدر میتوانید هزینه مالی کنید که روشنفکر نیروی جانی دارد که شما ندارید
خدا بهترین حامی مظلومان است
Iran, Islamic Republic of
اگر با ذره ای دقت وانصاف و پیش داوری وبی طرفی به موضوع نگاه شود:
می بینیم که نماینده فعلی بویراحمد هیچگونه چالشی ندارد بلکه چالش متعلق به دیگران و کسانی است که دنبال شُهررت طلبی وقدرت طلبی وتخریب ‌ورویا پردازی و جوسازی و جوگیری وتَوَهُم کاندیداتوری ونماینده مجلس شدن و خود درگیری های فردی و اجتماعی و قطب بندی های کاذب و خواب نداشتن شبانه روزی از روز ۳ اسفند ۹۸ برای یارگیری از طرفداران روشنفکر نماینده فعلی هستند.وغافل از این هستند که تخریب همیشه نتیجه عکس داده ومیدهد و نمیدانند ونمی خواهند بپذیرند که دلها دست خداست وخدا با مظلومین ومحرومین ومستضعفین هستند .
چرا بعضی در ۴دهه پیش دلسوز نبودند ولی حالا دایه مهربانتر از مادر شده اند وهمه‌می دانند که اینها خیرخواه نیستند ونبودند ونخواهند بود وخدا جای حق نشسته ودلها را هدایت خواهد کرد به سمت حق وحقیقت.
وانگیزه و نیتِ حقیقیِ دایه ها ی مهربانتر از مادر را همه میدانند ومیداننم که بعضی دلسوز وخیرخواه نبستند وفقط وفقط از روی حسادت با روشنفکر مخالفند واورا تخریب میکنند وچالش سازی میکنند.
یاحق
Iran, Islamic Republic of
رای به روشنفکر در حقیقت دست رد زدن به سینه کسانیست که در دو جریان اصول گرا و اصلاح طلب در تمام این سال ها همه چیز را متعلق به خود دانسته اند و حتی نخبگان و محرومین کنار خویش و در جناح خویش را نیز نادیده گرفته اند..
Iran, Islamic Republic of
رای به روشنفکر یعنی کنار گذاشتن کسانی که خودشان منابع و فرصت ها را قومیتی و رفاقتی تقسیم کردند اما امروز می خواهند دکتر روشنفکر را با انگ قومیت گرایی زمین بزنند..
Iran, Islamic Republic of
خواص انحصار طلب و تمامیت خواه جریان انقلابی را به چالش کشیده اند
حلقه ممنوعه ای که تشکیل داده اند و فقط در جهت نام و نشان خودشان عمل میکنند باعث شده اند که نیروهای انقلابی واقعی همچون دکتر مهدی روشنفکر از این جماعت اعلام برائت کند
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر روشنفکر که ندای وحدت سر دادند و همیشه صدای مردم بودند ، همراه و همگام مردم بودن به از جناح و باندبازیست
Iran, Islamic Republic of
یا مهدی، باتمام توان وقدرت پیش به سوی شایسته سالاری
Iran, Islamic Republic of
درود بر جناب دکتر روشنفکر
جریان انقلابی نباید نقد را با نسیه عوض کند
با همراهمی جناب روشنفکر تا ابد پیروزی این جریان را در بویراحمد و دنا بیمه کنید
Iran, Islamic Republic of
دیدگاه دکتر روشنفکر بر اساس منویات مقام معظم رهبری فراجناحی و فرا منطقه ای است و ایشون اومدن برای عبور ازمرزبندی ها.جای تحسین داره ک یک نیروی انقلابی از اقشار مختلف دورورش باشن.این نشان ازمحبوبیت و مقبولیت مردمی ایشان است ک هرکسی این توانمندی و این پتانسیل رو نداره.دکتر روشنفکر و خانواده ایشون دفاع از حریم ولایت و انقلاب و رهبری را سال ها پیش با جانثاری و حضور در جبهه های حق علیه باطل نشون دادن.و قطعا دکتر روشنفکر درس خوانده مکتب شهید والامقام قباد روشنفکراست و ولایتمداری را در مکتب این شهید بزرگوار اموخته.
Iran, Islamic Republic of
همه میدانیم آقایان حریف روشنفکر نمی شوند و درست و پا زدن ها الکی و بی فایده است روشنفکر اعتراض به یه رویکرد بوده ،زنان و پیرزنان راحت بخوابید که گر پدر مرد تفنگ پدری هست هنوز و این را خوب میدانند.
درود بر روشنفکر
Iran, Islamic Republic of
کلا مثل اینکه دوستان در رویا و خواب هاشون روشنفکر رو میبینن

البته خواب هاتون آشفته هست
کابوس جناب روشنفکر تموم شدنی نیست براتون

هدف شما حفظ انقلاب نیست
هدف شما مصادره کردن همه چیز در نام یک نفر میباشد
Iran, Islamic Republic of
تفکرات مذموم شما بار دیگر توسط همین افراد و جوانان ندای وحدت دفن خواهد شد
Iran, Islamic Republic of
آری ۷۰ هزار نفری مهدی روشنفکر حاوی پیام امید ، خودباوری ، عشق ، دوستی ، اینده ای روشن و نه گفتن به مقوله نحس زر ، زور و تزویر است
Iran, Islamic Republic of
گزینه معاونت عمرانی دربویراحمد ودنا متواند خیلی ازمعادلات راحل کند
سالار
Iran, Islamic Republic of
دکتر خرامین یک فرمانده بی نظیر است
Iran, Islamic Republic of
کاندید شدن بعضی ازروی منیت وخودخواهی وآرزوی نماینده شدن چون نیت ِِ خیری ندارند ودرآن وجود ندارند و نوعی غرور در آن وجود دارد و همه مردم هم آن را میدانند وهدفی جز حسادت وتخریب وبدذاتی در آن وجود ندارد نوعی توهمات با حاصل جمع صفر است
Iran, Islamic Republic of
به امیدپیروزی دکتر خرامین
Iran, Islamic Republic of
جناب دکتر روشنفکر به عنوان یکی از سرمایه‌های اجتماعی انقلابیون ولایتمدار، بدور از حمایت جریان‌های پرهیاهوی سیاسی و منابع تاثیرگذار مالی و صرفاً با تکیه بر پایگاه مردمی و توده‌ها، و با کسب ۷۰ هزار رأی خود را کانون توجه اقشار مختلف مردم قرار دهد ، آیا غیر از این است که ایشان ظرفیتی هم وزن دو کاندید رقیبش ایجاد کرده و می‌توان با هم افزایی تا مدت‌ها پیروزی ایشان در بویراحمد و دنا را تضمین نمود
United Arab Emirates
چهارم شدنش تظمینی است
Iran, Islamic Republic of
همینکه تمام ذکر وفکرتون شده دکتر روشنفکر برا ماکافی هست تا بدونیم از چه نیروی قدرتمند انقلابی حمایت میکنیم واین تحلیل های ابکی شما مارا بیشتر تحریک به تلاش جهت اهدافمون میکنه
سادات محمودی
Iran, Islamic Republic of
ای کاش یم مناظره بین این چندنفر برگزار می شد تا مردم خوب وبد را انتخاب می کردند
پیوند
Iran, Islamic Republic of
آقای دکتر خرامین انسانی شایسته توانمند انقلابی هم اصولگرا وهم اصلاح طلب قبولش دارند چون آدم باسوادی است خوش بیان
حامد ابوذری
Iran, Islamic Republic of
ازترس دکتر خرامین روشنفکر شب روز خواب ندارد
Iran, Islamic Republic of
این روزا اسم دکتر روشنفکر بزرگتر از هر اسم دیگه ای تو استان هست. والا هرجا ایرم تا گپشه ایزنن نونم ای آیم چه کرده.هرجا هم کامنت ایخونم تا اسم هسه.
سلام
Iran, Islamic Republic of
اگر من جای روشنفکر بودم تهران کاری برای خود پیدا می کردم چون کار روشنفکر تمام شده هیچ شانسی برای سومی هم ندارد ؛ با مردم صداقت نداشت هیچ کار عمرانی انجام نداد تنها تخصص نمایند فقط وفقط فاتحه خوانی است
اعلم
Iran, Islamic Republic of
تمام نخبگان استان طرفدار دکتر خرامین هستند
جناب کمایی عزیز
عرض سلام خدمت شما
🌸🌸

برادر عزیز مسلم هست ک مهدی روشنفکر تن به خواسته های شخصی و منفعت طلبانه عده ای ک سال ها خود را قیم مردم می دانند و در لوای مختلف قصد ضربه زدن به پیکره جریان را دارد نمی دهد.

آقای خبرنگار کمایی آیا انتظار داری جهالت ، خود خواهی و غرایض شخصی در جریان ندای وحدت جای خود را به مردم خواهی و آینده نگری برای جریان بدهد، هرگز اجازه نخواهیم داد
دلیل اصلی استقبال و حمایت مستضعفین و دست پینه بسته ها از دکتر روشنفکر , فاصله گرفتن ایشان از همین خواص است که سالهاست چهره ای پوشالی و به ظاهر ارزشی بخود گرفته اند ....

جناب کمایی یقین بدانید سوت پایان بازی انهایی که فکر میکردند اصوالگرایی را قبضه کردند و به غیر از خودشون کسی اجازه خودنمایی ندارد و سوت پایان بازی افراد دونبش که هم راننده بوده اند و هم اصلاح طلب جدید، نزدیک هست.
ازهمه شما تفاضامندیم به جمع ملت بپیوندید و به ندای وحدتی ک مهدی روشنفکر در سراسر بویراحمد و دنا طنین انداز کرده است لبیک بگویند.و با این افکارتیشه به ریشه جریان نزنید
🌸🌸
پیش بین
Iran, Islamic Republic of
شک مکنید بعد از حسینی دومین نماینده ای است که یک دوره مجلس را تجربه خواهد کرد و این دوره رقابت بین بهرامی و منتظریان خواهد بود که با فاصله اندکی منتظریان پیروز انتخابات هست
مدتی است که به فضای انتخابات نزدیک می شویم و در یک دومینوی رسانه ای هماهنگ تخریب جناب آقای دکتر روشنفکر ، نماینده مردم در مجلس شروع شده است .کمایی بینم چیکنی
تامرادی
Iran, Islamic Republic of
انشاء الله اولین وآخرین دوره روشنفکر هست بسی رنج بردیم در این ۴سال آقای روشنفکر با دخالت‌های نادرست و تبعیض های بیش اندازه درواقع تیشه به ریشه خود زد
کمال
Iran, Islamic Republic of
والا هرکه طیفه وپیلش وروابطش بیشتربی بیشترشانس داره...کارایی که نیبینوم کسی وقبل داشته بو یامحبوبیت....خخخخ
اگاه
توکه چیزی نمی دانی چرا قلم میزنی اولین نماینده تک دوره ای بویراحمد سید مسعود حسینی دوره چهارم مجلس شورای اسلامی بود
محمد
Iran, Islamic Republic of
کبنا جان خودت سه سال بیانیه درباره رقابت انتخابات میدی
فقط همین بیانیه حداقل ی چیز متفاوتی بگو
سه سال هم همین بیانیه دادی خسته نشدی خودت
حسینی
United States
بی شک این دوره دکتر بهرامی برنده انتخابات هست✌✌✌
امیر محمد
United States
آقای روشنفکر این استان رو به نابودی کشوند وای بر احوال استان
محمدی
United States
تنها فرد کاردان انتخابات دکتر بهرامیست
تامر
United States
درود قطعاددکتربهرامی علمی وعملگر قبول خواهدشد
شهروند
United States
خرامین پدیده این دوره از انتخابات هست و رای خوبی دارد .باسواد وشجاع میباشد.
شهروند
United States
خرامین پدیده این دوره از انتخابات هست و رای خوبی دارد .باسواد وشجاع میباشد.
ساران
طبق شنیده ها بعلت عدم مدیریت جریان ندای وحدت به زودی مردم روستای ساران از جناب آقای منتظریان حمایت می‌کنند
پاتاوه
Iran, Islamic Republic of
نماینده فعلی ۲۵ تا ۳۰ هزار رای ریزش آرا دارد نماینده ای که به اسم ایل ما بود اما با کام عده ای خاص
قطعا در اسفندماه جواب سختی به نماینده فعلی خواهیم داد ۰۰۰
تامرادی
United States
من به عنوان یک تامرادی اقای روشنفکر به اقای دکتر بهرامی رای میدم تا عزت و ابروی بویراحمد رو برگردونن
علیپور
United States
قطع ب یقین دکتر محمد بهرامی پیروز میدان است
سیروان
United States
درود بر شما
متن قابل قبولیست در مجموع اما به نظر بنده در چند جا درست پیشبینی نکرده است ؛
کاملا و بنا به دلایل مشخص که همه مردم می دانند ؛ اکثریت قاطع آرای جناب حاج زارعی به سبد جناب دکتر بهرامی ریخته خواهد شد . بدون شک . اشتراکات تفکری و حزبی و وصلت ها و پیوندها و دوستی های بسیار زیاد دو ایل بزرگ تیرتاجی و آقایی که سالها در این دشت کنار هم زیسته اند دلایل و عوامل این اتفاق است که از رفتن آرای جناب حاج زارعی و ایل بزرگ تیرتاجی به سبد جناب حاج منتظریان و جناب دکتر روشنفکر و جناب دکتر خرامین و جناب دکتر آراوند ، جلوگیری می کند . نویسنده متن هم نمی خواهد با رندی و لابلای شلوغی متن این آرای زیاد را روانه سبد جناب حاج منتظریان نماید .

تمام نشانه ها اگر شم سیاسی داشته باشید نشان از این می دهد در این دور اتفاقا رقابت چندانی برای اول شدن وجود ندارد . اضافه شدن رای بسیار بالایی از علیا در این دور به سبد جناب دکتر بهرامی چون روز روشن است که دلایل آن نیز آشکار است و خودتان و مردم شریفمان بخوبی می دانند . از طرفی جناب دکتر بهرامی دور قبل بعلت دیر شروع کردن حتی یک جلسه در سفلا نداشت اما سوال میکنم از نویسنده متن ؛ از فعالیت ها و جلسات متعدد و بی وقفه جناب بهرامی در سفلا خبر دارید ؟ یا ندارید یا دارید و ...که قطعا به موقع از آنها و سیل عکسهای آن جلسات رونمایی خواهد شد . می دانید چند جلسه در سفلا برای دکتر بهرامی نوبت گرفته اند ؟ عدد را بگویم باورتان نمی شود .

آیا می دانید اکثر اصلاح طلبان شاخص در این دور چه جلساتی با دکتر بهرامی گرفته اند ؟ وقتی نمی دانید و اطاعاتتان ناقص است چرا پیشبینی میکنید ؟ بنا به دلایلی این دور وحدت بی سابقه ای در بین اصلاح طلبان رخ خواهد داد . به انتظار بشینیم و ببینیم .

آیا می دانید چه چهره های شاخصی از اصولگرایان با دکتر بهرامی پیمان بستند . چرا ؟ آنها دلسوزانی هستند که بحران را در بویراحمد احساس کرده اند . آنها بیان می کنند که جناب منتظریان و روشنفکر بی هیچ عنوان گزینه های مناسبی برای اصولگرایان نیستند و توان اداره بویراحمد را ندارند و چنانچه قبول شوند مردم را بیشتر از مکتب اصولگرایی می رانند . آنها بهرامی را فردی اجرایی و علم محور می دانند که می تواند با مدیریتش و خلاقیتش چون دوران شهرداری بویراحمد را نجات دهد . اصولگرایان واقعی و دلسوز و مکتب دار احوال بویراحمد بیشتر برایشان مهم است تا اینکه به گزینه ای رای بدهند که اصولگرا اما ناتوان است .در وقت مناسب از این بزرگواران رونمایی خواهد شد هر چند تعدای هم هستند که شاید بنا به دلایلی نامشان برده نشود .

شما دیگر چرا ؟ اگر بعضی از طرفداران منفعت طلب برخی از کاندیدای انتخابات از ترس ، حضور چند دوره جناب بهرامی را عامل نامیدی حامیان جناب بهرامی می دانند حالشان و نیتشان معلوم است اما شما نمی دانید که یک اصل مهم در آزمونها و مسابقات و انتخابات گنجی بنام تجربه است ؟ اتفاقا بزرگترین برگ برنده راه روشن فردا همین تجربه آنان است . مگر اینکه بخواهید بر خلاف ادعای بزرگان تاریخ نقش تجربه را در نظر نگیرید . جلوتر که برویم نقش این تجربه را در ساختار راه روشن به وضوح مشاهده خواهید کرد .

شما واقعا ریزش بخش به بخش و حوزه به حوزه و روستا به روستا و خونه به خونه جناب روشنفکر را نمی بینید ؟ وقتی جناب حاج زارعی و تاجگردون که بسیار توانمدتر بودند در دور دوم ۴۰ و ۲۰ هزار ریزش داشتند الان شما چه ریزشی را برای نماینده ای که در خوانش یک متن نوشته شده برایش در مجلس به لکنت می افتد و از یک عدد اعشاری در متن و کل اعتماد بنفسش فرو می ریزد ، متصور هستید ؟ شما چه رویشی را برای جناب منتظریان قایلید ؟ کل ارای ایشان همان ارای دور قبل است . کیست که نداند بعد از آن آرا که همه پتانسیلشان بود جذب کردن یک رای هم برایشان در این دور چه سخت است ؟ شما احوال مردم را نمی بینید ؟ تنفر بخش بزرگی از جامعه را نمی بینید ؟ چه فکر کرده اید پیش خودتان برادر جان ؟ مردم آگاهند . مردم در این باره مثنوی ها در سینه دارند و توقع دارید ناجیشان را جناب حاج نادر منتظریان قرار دهند ؟ هرگز . هرگز .

و در پایان ؛ مردم بویراحمد خسته از افراطهای ۱ ) قومی ۲)حزبی و جریانی هستند . بی قرار خونی تازه در رگهای عمران و آبادی و توسعه این دیارند . لذا کارت های قرمزشان آماده است که کاندیدای جریان این دو افراط را از صحنه سیاسی بویراحمد اخراج کنند و به امید فردای روشن دیارشان به علم و عملگرایی درود بفرستند و خوش آمد بگویند . رقابتی نیست . تفاوتها زیاد است . لطفا متن بنده و نویسنده را ذخیره کنید تا اسفند که ببینیم چه کسانی رسانه این سرزمین هستند ؛ با چه سطحی از آگاهی و تحلیل .
زنده باد سرزمین من
Iran, Islamic Republic of
/همیشه دنبال تخریب جناب حاج زارعی و طایفه بزرگ تیر تاجی بودن۰فراموش نکردیم
سفلی
Iran, Islamic Republic of
خود کرده را تدبیر نیست؟!
آباده لوداب بادلانی
Iran, Islamic Republic of
یک صدا بهرامی
Iran, Islamic Republic of
هر جا ایری بره
تامرادی
Iran, Islamic Republic of
نه به روشنفکر؟؛!
تامرادی
Iran, Islamic Republic of
نه به روشنفکر؟؛!
فتح
Iran, Islamic Republic of
پدیده این دوره انتخابات قطعا دکترخرامین خواهدبود به دلایل متعدد ازجمله تلفیق علم وسیاست ،دانایی ومردم محوری بودن ، برنامه کلان داشتن ودریک کلام آسیب شناسی متبحر و عملگراست
Iran, Islamic Republic of
به یقین عرض میکنم روشنفکر تکرار وتمدید نمی شود . چون اوضاع نابسامانی دارد .
برزین
Iran, Islamic Republic of
کبنا تو باید از دق نماینده بویراحمد بمیری.. انشااله اینبار هم پیروز میدان انتخاب مردم دکتر روشنفکر خواهد بود و بعدش شما آب رو بریز همونجا که میسوزه
پاتاوه
Iran, Islamic Republic of
تحلیل خوبی بود . ولی کاش از تبعیض ها در درون خود بویراحمد سفلی هم صحبت می کردین . تبعیض درون ایل تامرادی که نماینده فقط به یه خانوداه //با وابستگانشان توجه داشته و بقیه را فقط سیاهی لشکر می داند را هم می نوشتی . ما تعصب و شعار ما می توانیم را یکبار اثبات کرده ایم ولی دور دوم را تفکری رای می دهیم چون ما هم برای خودمون جریان سیاسی داریم و اهل فرهنگ و سیاست هستیم و این عملکرد نماینده هست که باید کمکش کنه و بره مجلس و دیگر برادری ( ککاگری) را ما ثابت کردیم و ایشان خراب
امیر
France
درود

متاسفانه نماینده فعلی نه فقط باعث اختلاف در بین ایل بویراحمد شده و فرهنگ این دیار را به دلیل تعصبات قومی و انتصاب های فامیلی به ۵۰ سال پیش برده بلکه سطح مدیران و مسئولین این دیار را به شدت پایین آورده و با واگذاری مسئولیت ها به افراد بر اساس روابط قومی و نه بر اساس شایسته سالاری، عملا شهرستان های بویراحمد و دنا در همه امور علمی و عمرانی و فرهنگی به شدت پسرفت داشته.
طبق نظر خیلی از اساتید دانشگاهها و نخبه های این استان انتخاب افرادی مثل دکتر بهرامی در این دوران می توانند کمک شایانی به حرکت و پیشرفت این شهرستانها و حتی کشور داشته باشند.
حسین
Iran, Islamic Republic of
لازم به ذکر است که خرامین کوچک ترین چالشی برای هیچ از رقبای اصلی این دور از انتخابات ندارد. بیشتر از جنبه ی یک سری مواردی وارد عرصه شده و تا الآن نه اصول گرایان سنتی و نه طیف های دیگر و نه مردم عادی پاسخی مبنی بر حمایت به ایشان نداده‌اند. لذا واضح است که تهدید ی برای هیچ کدام از اضلاع اصلی رقابت کنندگان نیست
بیطرف
Iran, Islamic Republic of
منصفانه نیست که روشنفکر در اخذ بودجه نقش کمی داشته است. در این چند سال اخیر رقم بودجه در سایه ی تلاش های روشنفکر چند برابر شده. همه ی کارشناسان مربوطه و بخصوص استاندار به طور واضح اذعان کرده اند
Germany
دکتر محمد بهرامی چهره محبوب و دوست داستنی
بابک
Canada
یااسوج با شهرداری بهرامی پایتخت طبیعت ایران شد و اوج شکوفایی یاسوج بود و دیگر هیچ
یونسعلی
Iran, Islamic Republic of
سلام به خوانندگان محترم وسلام به نگارنده انتخابات قابل توجه همه پیگیر کننده انتخابات در قرن جدید ودر گام دوم انقلاب مردم فراتر از جناحی وکروهی وحزبی وچپ وراست عمل خواهند کرد امروزه مردم هوشیار وبیدار ما در فکر نمایندگانی هستند پرتلاش باشد مردمی باشد جهادی وانقلابی باشد همه اقداماتش بی منت باشد وهمه را بعداز انتخابات وانتخاب شدن در خدمت همگان باشد گرچه حزب وجناح وگروه وبزرگان طایفها نقش فراوانی در انتخابات دارند امااکثریت مردم به کارای فرد خدمتگذار توجه بیشتری دارند و به کسانی رای خواهند داد که در امتحان های دوره های گذشته نمره قبلی نزد مردم و هوادارانشان داشته باشند کسانی که چنین اقدام وعملی در کارنامه داشته باشند دودور وشاید بعداز گذر زمان هم مورد استقبال مردم خواهد بود ومردم برایش دعای پیروزی در همه زمینه‌ها دارند وخیلیها نهایتا همین یه دو دور خواهند بود چون پایگاه مردمی وکشوری وسیاسیی ندارند واین دور از انتخابات با حضور پر شور ملت بزرگ ایران زمین در حکمرانی وقانونگراری دگرگونی های زیادی خواهیم داشت برای پیشبرد نظام و انقلاب و رهبری وسلام یونسعلی حسنعلی پور از دیل گچساران 09927081326
Russian Federation
بدون شک طرفداران زارعی به سمت منتظریان شیفت پیدا خواهند کرد چون منتظریان هم ارتباطات بسیار نزدیکی با چهره های سرشناس و ایل تیرتاجی دارد و تقریبا"اکثر قریب به اتفاقشون تنها منتظریان را مرد رهایی و منجی بویراحمد از این آشفتگی و هرج و مرج می دانند و از طرف دیگر این نکته قطعا" در اذهان مانده است که نماینده ی فعلی و بعضی طرفدارانش چه بی حرمتی به جناب زارعی کردند.یقینا" برای این مردم انتقام از آن حرکت حتمی خواهد بود و به وقتش و با حضور پای صندوق های رای جواب آن بی حرمتی را خواهند داد.
مارگون
Iran, Islamic Republic of
نماینده نباید حسود باشد
نماینده نباید شک باشد
نماینده نباید نظرتنگ باشد
نماینده نباید فقط وفقط بستگان نزدیکش را ببیند
نماینده باید خوش بیان خوش سخن باشد
نماینده باید صداقت داشته باشد
سادات
Iran, Islamic Republic of
انشاالله خرامین
Russian Federation
اردوگاه نماینده ی فعلی به شدت متزلزل شده و هر روز خبر جدیدی از پیوستن حامیان نماینده ی فعلی به سایر رقبا به گوش می رسد و اگر این روند به همین شکل پیش برود که دارد می رود،نماینده ی فعلی که جنگ قدرت مدت هاست در اردوگاهش ؛یعنی درست روز پس از انتخابات شروع شده است و اصولگرایان قدیمی او را آن نماینده ی قدر آرمانی خود نمی بینند،نزدیک است که اضمحلال کامل جریانی که خود را وحدت می نامید اما عملا" به کام نزدیکترهای نماینده شد،اعلام خواهد شد.
United States
درودبر دکتر بهرامی
United States
درودبر دکتر بهرامی
Russian Federation
خویشاوندسالاری و عدم توجه به تعادل و توازن مدیریتی در چینش ها چشم اسفندیار نماینده است و به نظر می رسد که دیگر رمقی برایش نمانده است و نفس هایش به شماره افتاده است.
Russian Federation
منتظریان به دلیل توانمندی و تجربه ی عالی مدیریتی و فراجناحی و فرامنطقه ای نگاه کردن و حمایت جریان ائتلاف و حمایت مستقیم دو سه طایفه ی پرجمعیت و قدرتمند و در کل حمایت همه جانبه ی مردم حوزه ی انتخابیه برای تغییر وضع موجود،شانس اول این دوره از انتخابات خواهد بود.
ککا
Iran, Islamic Republic of
در عظمت دکتر خرامین همین بس که در این صفحه کتاب برگزیده سال او یعنی عمل عاشقان دیده میشود. در موقع نوشتن کامنت بالای کامنت وقتی خواستم بنویسم این کتاب را دیدم
اهل رسانه
Iran, Islamic Republic of
کبنا جان دکتر روشنفکر هیچ چالشی ندارد آقای دکتر بهرامی دور قبل کاندید بودند و رای قابل قبولی هم آوردند و آقای منتظریان هم کاندید بودند و رای خوبی آوردند و آقای خرامین هم طرفدار منتظریان بود و از او حمایت کرد حالا شما قضاوت کن کجاش چالش هست اتفاقا با توجه به پیگیریها و اقدامات انجام شده جهت محرومیت زدایی آرای نماینده مردمی آقای روشنفکر بیشتر از دوره قبل خواهد بود لطفا درج نمایید.
ممل
Iran, Islamic Republic of
مردم رو... در ارایه مدرک به مجلس او خود را دکترای تاریخ جا زده در صورتیکه برادرش با یک حرف متفاوت این مدرک را دارد. خودش دارای فوق لیسانس معادل مدیریت دولتی است به علت سهمیه مدرک معادل او را اصل حساب نمودن به سایت مکز پزوهش های مجلس برید کاملا مشخصه
توت نده
Iran, Islamic Republic of
بعد از حاج حسینی بی شک روشنفکر دومین نماینده تک دوره ای مرکز استان خواهد بود و در کنار ایشان پرفسور خرامین رقابت سالم خواهند داشت و پیروز میدان خواهد بود
Iran, Islamic Republic of
مرحوم محمودیاندو دوره
حاج حسینی یک دوره
سید باقر دو دوره
هدایت خواه دو دوره
حاج زارعی دو دوره
روشنفکر به دلیل عملکرد بسیار ضعیف خود یک دوره
Iran, Islamic Republic of
شیرعلی خرامین نه ازجلاالدین آسپاربزرگترست نه. از مفتح نه از هدایتخواه از خلقی پور فقط خودش را به تاریخ می سپارد
دشتروم سپیدار
Iran, Islamic Republic of
حالا مگه خلقی پور و مفتح چقدر رأی دارند که عمدا و برای بزرگ کردن آنها اسمشان را در این لیست آورده اید
ایل تامرادی
Iran, Islamic Republic of
پایان روشنفکر را اعلام می کنم
علی آرسته
Iran, Islamic Republic of
سردار ندای وحدت دکتر حاج مهدی روشنفکر. خیال همه رقیبان راحت همشون کیش مات هستن میریم برا سناتوری ما با تو عهد بستیم❤️
باشت
Iran, Islamic Republic of
واقعا متاسفم برا موحد و حسینی تمام مدیران ومسئولان حتی خادم های مدارس را مهدی روشنفکر گذاشته ،
Iran, Islamic Republic of
خرامین که نه پشتوانه طایفه ای دارد و نه جایگاه سیاسی و نه جایگاه مدیریتی بالایی داشته.
حتی در کهگلویه که زادگاهش بوده هم چون بختیاری حساب می شه
جریان اصولگرایی خرامین هم که شکست خورده هست و نمره قبولی نگرفته
اگر به جای بهرامی یک نیروی قوی غیر اصولگرای دیگری می اومد برای روشنفکر چالش درست می کرد اساسی
پزشک
Iran, Islamic Republic of
اگر خرامین ضعیف بود و پایگاه اجتماعی نداشت قند روشنفکر را نمی برد بالای ۴۰۰
ج
Iran, Islamic Republic of
سلام.
اگه قراره باشه روی غیرت و طایفه بازی انتخابات برگزار بشه بازم ما تامرادیها میبریم.ولی اگه طبق عقل و شعور بخوایم رای بدیم بهرامی میبره. حقیقتش ما مدرک دانشگاهی بالا داریم ن زارع برا ما کاری کرد ن روشنفکر .پس اینبار رای ما بهرامی هست.هرچند بهرامی هم بیاد باز ما بیکار میمونیم. ما زمانی کاردار میشیم ک هدایت خواه بزرگوار برگرده. مرد بزرگ هدایت خواه کجایــی بیا و مارا ازین اوارگی نجات بده.
سام
United States
درود بر دکتر بهرامی که در دوران مسئولیت خود نشان داد که مرد عمل هست نه شعار✌️
پیمان
Iran, Islamic Republic of
من به عنوان فرزند شهید عرض میکنم
روشنفکر.
کبنا شرف داری تایید کن
United Kingdom
چرا نماینده های استان در ادوار مختلف در کار دولت دخالت می کنند و اصل تفکیک قوا را رعایت نمی کنند؟ وقتی نماینده ای اقدام میکنه به نصب و عزل در ادارات یا اثر گذاشتن در عزل و نصب و.. دیگه مسئولیت از دولت سلب میشود و خود نماینده باید جوابگو باشد دولت هم می تواند ادعا کند قوه مقننه اختیار را از من گرفته و من جوابگو نیستم
این فرهنگ و این رفتار چرا درست نمیشه؟
نمی توان اختیار را از جایی سلب کرد ولی مسئولیت را ازش خواست مسئولیت و اختیار یکجا جمع میشوند نه دو جا
عزل و نصب با من ولی جوابگویی با دولت و استاندار؟؟ میشه چنین چیزی؟
چرا وقتی مشکلی پیش میاد مردم استان میرن از دولت شاکی میشن چرا سراغ نماینده مجلس نمیرن؟ کسی که عزل و نصب میکنه خودش باید جوابگو باشه چه الان چه نماینده های دوره بعد من کلی صحبت می کنم
ظاهرا استان ایلام و.. هم داستان همینه
اهل سیاست
Iran, Islamic Republic of
درود بر شما و کبنا
ولی اولا در انتخابات مجلس مثل ریاست جمهوری نیست که آرای خاکستری داشته باشیم ثانیا هر سه گزینه بهرامی و روشنفکر و منتظریان از حمایت طایفه ای برخوردارند و تعصبات قومیتی بیشتر از چنبه های سیاسی رای آوری داره ثالثا مردم از جریان حامیان دولت فعلی چندان دل خوشی نداره و ای کاش یه جهره اصلاح طلب بزرگ وارد صحنه رقابت می شد.
اینطوری رقابت بین منتظریان و روشنفکر هست و نفر سوم بهرامی. بقیه هم نه رای جریانی دارن و نه رای فامیلی.
سلطانی
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر
Iran, Islamic Republic of
با توجه به شرایط و توهین هایی که بعضا از جانب طرفداران بعضی از کاندیداها شده قطعا آقای زارعی کاندید خواهد شد
پاتاوه
United States
فقط حاج مهدی
Iran, Islamic Republic of
هموطو ی که ستارهدایتخواه رای آورد نادر هم‌رأی میاره
ک هالو‌ ولمون کتیت
مگه کسی بیکاره بره رای بده و‌منتظریان!!
اگر راس میگن په ستارهدایتخواه خودش بیا بیا کاندید بشه تا بازهم مردم به این تقکر یک نه بزر گ بزرگ دیگر بگویند وبگویند
Iran, Islamic Republic of
این نظرات نشان از ترس مرگبار از روشنفکر و پیروزی قطعی او‌میدهد
آدم عاقل خوب میداند که
ک مردی مثل ستار هدیتخواه رای نمی آورد پس دیگه منتظریان وشیرعلی رای میارن؟!!
مصطفی
United States
دکتر محمد بهرامی مرد عمل پدر پایتخت طبیعت
بویراحمد واحد
Iran, Islamic Republic of
تحلیل کاملاً اشتباهی دارید و مهدی روشنفکر این بار نیز با رای قابل قبولی پیروز انتخابات 1403 میباشد
Russian Federation
منتظریان بدون از یک کلام کم یا زیاد برنده ی انتخابات است؛مدیرانی که در صدد بقای خود هستند و اما از نیروهای جهادی و پای کار هستند،از همین الان با ایشان هماهنگ کنند.اگر یک درصد هم شک داشتم کامنت نمی زدم.
Iran, Islamic Republic of
نظرات تخریبی نشان از ضعف شخصیتی وحسادت وضعیف بودن روحی وتربیتی آدم هاست
Iran, Islamic Republic of
قطعا بهرامی به نفع منتطریان کنار میکشه
بهرامی ده دور دیگه هم بیاد فایده نداره
صبحدم
Iran, Islamic Republic of
بدون شک در ترافیک این چنینی وبدون حضور یک اصلاح‌طلب کار کشته اتفاقی ناگوار نر از دوره قبل خواهد افتاد ضمنا خوش خیالی قومیت طلبان سرابی بیش نیست ،ثالثا با این روند مردم به جای صف انتخابات می بایست در صف مرغ منجمد حضور پیدا کنند انشالله با تغییر دولت یک فکری هم به حال مجلس میشود
گزدون
Iran, Islamic Republic of
فقط خرامین
Iran, Islamic Republic of
با سلام ، ضمن احترام به نظر نویسنده و مخاطبین عزیز ، به اعتقاد بنده در انتخابات آتی قرار نیست تغییر و تحول چشم گیری صورت بگیره و نمیگیره . تفاوت آراء جنابان بهرامی و روشنفکر چنان زیاد بوده که به این راحتی قابل جبران نمی باشد ، اگر آراء روشنفکر در مناطق و مواردی خاص ریزش داشته آراء بهرامی هم داشته، و برعکس اگر آراء بهرامی در مناطق و مواردی خاص رویش داشته ،آراء روشنفکر نیز چنین بوده ، منتظریان خود کشی کنه به نفر دوم که بهرامی باشه نمیرسه چرا که عمده نیرویی که قرار بود به منتظریان رأی بده در سال 98 برای منتظریان بسیج شدند و نتیجه رده سوم را برای ایشان رقم زدند، رأی جریان اصول گرایی بوده همین تعداد آرء بوده ، هرکه جای منتظریان بود باز هم همین آراء بود ، شنیده ها حاکی از آن است که تعدادی از افراد شاخص جریان اصول گرا به روشنفکر پیوسته اند و آ راء منتظریان ریزش چشم گیری داشته، البته در جاهایی هم برای این جریان رویش وجود داشته اما نه به صورت چشم گیر و اما مرد شماره یک اخلاق، جناب حاج زارع که بعضی از رسانه ها عمداً یا سهواً در محاسبات و تحلیل هاشون از ایشان نام نمی برند، درست است که در انتخابات دور گذشته به دلایلی جایگاه در خور شأن ایشون نصیبش نشد ولی مطمئن باشید که با توجه به موضوع دو نماینده داشتن در حوزه بویراحمد دنا و مارگون حاج زارع مجدداً جز دو نماینده در آینده خواهد بود و این که عده ای خدا خدا کنند که حاج زارع در صحنه رقابت حضور نداشته باشند اولا چنین چیزی غیر ممکن است چرا که حاج زارع همچنان در صحنه رقابت حضور داشته و حضوردارند دوماً عدم حضور ایشان معلوم نیست که به نفع یا به ضرر کیست. و اما در مورد نفر آخر جناب خرامین با توجه به پیشینه و سابقه ای که داشته انتظار همراهی مردم با ایشان میرفت، ولی شواهد نشان میدهد چندان استقبالی از ایشان صورت نگرفته و نخواهد گرفت .
بن زرد
Iran, Islamic Republic of
انشاالله منتظریان پیروزه
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
ما جان بدهیم نمیذاریم بویراحمد علیا قبول بشه
امیر
Iran, Islamic Republic of
جناب روشنفکراگرعاقل باشد نبایداین دوربیاید
چنار برم.
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر هیچ من دسش نی
یاری
Iran, Islamic Republic of
سلام ازقرارمعلوم صداوسیما میخواد مناظره انتخاباتی دراستانها برگزار کنه چه اقدام نیکی است تا مردم سره از ناسره راتشخیص بدهند دموکراسی یعنی انتخاب براساس روشنگری آگاهانه و نه لرکه واحساس
Romania
نماینده جدید قطعا چهره‌ای نوظهوری بنام آریانا خواهد بود
تامرادی اصیل
Iran, Islamic Republic of
تامرادی نه بی وفایه
حاجی مهدی نه بی ککایه
کور خوندین😅
تامرادی
Iran, Islamic Republic of
تاکنون نماینده مث هدا یت خواه نومده
Turkey
غیر خواب ببینی روشن چشمش روش وابو
تامرادی اصیل
Iran, Islamic Republic of
تامرادی نه بی وفایه
حاج مهدی نه بی ککایه
خودتون خسته نکنید 😅
حق
France
بشینیت سیتو ایارن
درود بر سردار ندای وحدت
توانمند و پاکدست
بویراحمد واحد
France
درود بر شهردار افسانه ای دکتر محمد بهرامی که الحق وانصاف ابشان لیاقت کرسی مجلس را دارند.
علی محمد
Iran, Islamic Republic of
بزرگ‌ترین چالش ایشان، دید و رفتار خودشان هستند، که ایشان را ضربه فنی کرده.
Iran, Islamic Republic of
فقط مهندس
بهرامی
احسان
Iran, Islamic Republic of
رای به ////توهین به شهدا ونظام هست تایید شورای نگهبان یعنی پاگذاشتن روی این خونهای پاک این رواز مدیرانی حمایت کرد بخوانید وسلام
سعادت
Iran, Islamic Republic of
بهرامی و لاغیر،،،،به یاری خداوند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
چالش اول عملکرد ضعیف مدیران مخصوصا فرماندار و معاونین ضعیف
دیگری نارضایتی عموم مردم از شهردار یاسوج که جناب نماینده هیچ کاری به خاطر محافظه کاری نمی کنه
سوم هم سنگ اندازی رقبا
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
اگر روشنفکر بیاد اوضاع بویر احمد از این که هست صددرصد بدتر میشه مردم خودتان می بینید چه برسر بویر احمد اومده وقتی امسال اینها نیروی قالیباف هستند و نمی توانند یه تخم مرغ را تنظیم بازار کنند بعد با چه رویی میخان بیاییند و کاندید بشن وقتی یه کارگر نتوانه یک کیلو گوشت سر سفره خانوادش ببره اینها با چه رویی کاندید میشن واقعا دلتون برای این مردم بیچاره نمیسوزه
Iran, Islamic Republic of
مهدی روشنفکر یکی از چهره های شاخص سیاسی است که توانمندی وی فراتر از آن چیزی است که امروزه عده ای با خیال پردازی ها ی خوشبینانه خود احساس می‌کنند و حمایت های
بی چون وچرای طرف داران زارع از وی آتشی زیر خاکستر خواهد بود که شعله ور شدنش عرصه را بر رقیبان تنگ وتنگ تر خواهد نمود.
Iran, Islamic Republic of
ای کاش درک می کرد که دو دور رفتنش در مجلس نه به خاطر تواناییش بلکه نبود رقیب بوده اگه ۱۰ بار دیگه هم بیایی رنگ مجلسو نمی بینی
گودرزی
Netherlands
بهرامي برنده قطعی انتخابات است
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر تمام شد.
بی طرف
Iran, Islamic Republic of
سلام تا صد سال دیگه نماینده ای به قوی دکتر هدایت خواه تو استان نیومده و نخواهد آمد
کلانتر منطقه
United Kingdom
درود بر همه مخاطبان عزیز
قطعا با اینکه دیگر مردم به واقعیت پی برده اند که تنها راه نجات انتخاب دکتر بهرامی است و مطمعنا تنها بهرامی است میتواند شهرستان های بویراحمد و دنا و مارگون را از تمام بن بستهای اقتصادی فرهنکی خارج کند
پس پیروز قطعی انتخابات به امید حق دکتر بهرامی است
نوشیدنی انرژی‌زا؛ مد جدید دهه هشتادی‌ها

نوشیدنی انرژی‌زا؛ مد جدید دهه هشتادی‌ها

این واقعیتی است که همه والدین باید آن را بدانند: «نوشیدنی های انرژی‌زا هیچ فایده‌ای برای ...
صدای این آژیر خطر آیا به گوش کسی خواهد رسید؟

صدای این آژیر خطر آیا به گوش کسی خواهد رسید؟

طی یک دهه آینده یعنی زمانی که دهه شصتی‌ها به سن بازنشستگی برسند، بحران یا حتی فاجعه‌ای ...
کم‌کاری رئیس راهداری شهرستان کهگیلویه مانع احداث پل روستای سرگچ

کم‌کاری رئیس راهداری شهرستان کهگیلویه مانع احداث پل روستای سرگچ

کم‌کاری رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان کهگیلویه مانع تسریع احداث پل روستای ...
1