تاریخ انتشار
شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۲۶
کد مطلب : ۴۶۲۵۲۶
(یادداشت روز)

مدیران سیاسی و کارمندان بی برنامه ریشه توسعه را می خشکانند

۱۲
۰
مدیران سیاسی و کارمندان بی برنامه ریشه توسعه را می خشکانند
کبنا ؛
روز اول هر هفته روز کارمندان است، بخش زیادی از هر جامعه ای در کشور را قشر کارمند تشکیل می دهد، قشری که بخشی از آنان بی برنامه خاصی و بدون نظارتی در اداره خود به سر می برند. این یکی از آسیب های استان کهگیلویه و بویراحمد است که کارمندان به حال خود رها شده اند و  خودنظارتی نیز وجود ندارد.
به گزارش کبنا نیوز، از آسیب های کار کارمندی و اداری بیکاری و بی برنامه بودن است. برخی ادارات برنامه های خاص خود را دارند و کار و فعالیت بالا است، در واقع بیکاری وجود ندارد، ولی برخی ادارات به دلیل کم بودن کار، یا بی برنامه بودن کارمندان، بیکاری موج می زند و کارمندان نیز مشغول کار و فعالیت های شخصی خود می شوند، در حالی که بخاطر کارمند بودن از دولت حقوق می گیرند.
عدم وجود برنامه های کوتاه مدت و میان مدت یکی از آسیب های موجود در ادارات کهگیلویه و بویراحمد است، غالبا هیچ کارمندی در خصوص برنامه های حوزه کاری خود به برنامه ریزی اهمیتی نمی دهد و در درجه اهمیت قرار نمی دهد. از طرفی مدیران نیز کاملا اداره را به حال خود رها می کنند. هیچ تعریف و برنامه ریزی برای کار کارمندان قائل نمی شوند و کارمندان را بخاطر تکالیف و وظایف شان بازخواست نمی کنند. چنین مدیرانی خودشان نیز در انجام وظایف خود اهمال کاری می کنند.
همچنین هیچ نهاد و دستگاهی نیز بر کار کارمندان نظارتی نمی کنند، تنها موضوعی که گاها مورد حساسیت قرار دارد ساعت ورود و خروج کارمندان است، که واقعیت امر این است که این موضوع در درجه اهمیت نیست، چرا که دلیل بی توجهی کارمندان به ساعت ورود و خروج، بیکاری آنان در محیط کاری است.
معاون توسعه مدیریت و منابع در هر مجموعه ای وظیفه نظارت بر ارزیابی عملکرد کارکنان را دارد، ولی متأسفانه همین معاونت ها نیز در انجام این وظیفه خود اهمال دارند، که اگر چنین نبود، وضعیت ادارات و کارمندان در ادارات کهگیلویه و بویراحمد با رضایتمندی نسبی مواجه می شد.
از طرفی استانداری کهگیلویه و بویراحمد یک سال و اندی از داشتن معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری محروم بود. مرادعلی پیوند در حال حاضر مسوولیت این معاونت را برعهده دارد ولی هیچ برنامه خاصی برای بهبود وضعیت کارمندان دیده نشده است.
غالبا کارمندان در هر مجموعه ای نسبت به وضعیت رفاهی و حقوق خود گله و شکایت دارند ولی هیچ کارمندی از اینکه بی برنامه کار می کند و بیکار است گله ای نمی کند. در واقع خود نظارتی وجود ندارد و نظارتی نیز از سوی مراجع ذیصلاح بر کار آنان انجام نمی گیرد.
بدنه دولت و مجموعه دستگاه های اجرایی را کارمندان تشکیل می دهند، مدیران نقش مهمی در بکارگیری کارمندان دارند، و مدیری که چشم اندازی برای دوره مدیریتی خود نداشته باشد و برای کارمندان خود برنامه خاصی قائل نشود، مجموعه ای منفعل خواهد داشت و کارایی خود را از دست داده است، چنین اداراتی توسعه استان را به عقب می برند و موجب عقب گرد می شوند.
اگر مسوولان استانی به فکر توسعه و پیشبرد استان هستند، بالاخره زمانی باید به این نتیجه برسند که انتخاب مدیرانی که به دنبال  سیاسی‌کاری هستند، ما را به عقب می برد. مدیران سیاسی و بی سواد و بی تخصص ریشه توسعه را می خشکانند و انتخاب آنها خیانت در حق مردم است که در همه دوره ها و دولت ها انتخاب شده اند، در واقع ساختار انتخاب مدیران در کهگیلویه و بویراحمد ساختاری سیاسی و طایفه ای دارد. در کل کشور اگر اجحافی در حق افراد می شود و یا تبعیضی می شود، ولی به اندازه استان کهگیلویه و بویراحمد طایفه گری وجود ندارد، و دلیل این طایفه گری ها نیز مدیران سیاسی هستند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

عاقل
Iran, Islamic Republic of
معاون توسعه مدیریت استانداری
....
کارمندبهزیستی
Iran, Islamic Republic of
مثلا شما بیاییدبهزیستی رابا پرستارها ومعلمها وامورزندان ها وشرکت نفت وگازوتامین اجتماعی مقایسه کنید...واقعا خنده تون میگیره احکام ومزایاشونو که می بینید...بگردیددیگه دنبال دلایل ورودوخروج ها وبی انگیزه بودن...
Iran, Islamic Republic of
مدیر ثبت استان یکی از مدیران سیاسی ضعیف هیچ مدیریتی ندارد فقط دنبال سیاسی کاری است
Iran, Islamic Republic of
در هیچ دوره ای مثل این دوره یعنی مجلس یازدهم و دولت سیزدهم در استان ما به طایفه گرایی دامن زده نشده است و باید برای برون رفت از این وضعیت باید کار فرهنگی شود.
متاسفانه نمایندگان حال حاضر بویراحمد و کهگیلویه و استاندار با انتصاباشون آتش بیار این معرکه شدند.
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه ادارات تخصصی را هم سیاسی کرده اند و همین امر باعث عدم رغبت کارمندان به انجام کار و تلاش و ... شده است.

مدیران سیاسی و ناکارآمد، افراد سیاسی و نابلد را دور خود جمع میکنند و نتیجه همینی هست که می بینیم
ناظر
Iran, Islamic Republic of
ریشه همه مشکلات در بی برنامگی است،وقتی هنگام تعیین مدیر ومصاحبه حضوری یک صفحه برنامه از مدیر نمی خوان وبا سفارش نعیین میشن نتیجه اش می شود همین.
گچساران و باشت
Iran, Islamic Republic of
نمونه بارز این مطلب اداره برق گچساران و مدیر جوان وبی تجربه و ضعیف و صرفا سیاسی است....
اپل
Iran, Islamic Republic of
تمام دنیا مدیران را براساس برنامه وشایستگی انتخاب می کنند درواقع نگاه به برنامه وهدف می کنند وبرنامه را انتخاب می کنند نه نگاه به قیافه ودست پر یا خالی طرف ورابطه ورانتش
بلوط
Iran, Islamic Republic of
وقتی مدیران صرفا براساس میزان توانایی جمع آوری رای برای نماینده انتخاب و انتصاب میشوند و جایگاه هر کارمند در اداره نزد چنین روسایی باز مثل خودشان بر اساس توان رای آوری برای نماینده مربوطه باشد که البته شخص استاندار خودش هم برمبنای همین معادلا انتخاب و انتصاب شده ، دیگر چه انتظاری از کار و شاخص و اثربخشی کارمند و عملکرد کارمندان داریم!!
صدالبته که بر پایه همین معادلات است که قبیله گرایی و نژاد پرستی عرصه را بر همه اموز و کار و راندمان کاری و کارمند و وجاهت و جایگاه کارکنان تنگ و ترش کرده و عملا اغلب اداره رو به تعطیل و مرخصی هستند
شمس
Iran, Islamic Republic of
کاش به مصداق واقعی که همانا مدیرکل آ.پ هست اشاره می کردی که چگونه باخاله خورزویی وطایفه گرایی آموزش و پرورش رابه مصیبت کشانده جمعی نورچشمی دورخود جمع کرده که کارشان فقط محوطه گردی است .عزتخواه عزت را ازاستان گرفت ودفن کرد.
قاسمیان
Iran, Islamic Republic of
چند تا از این خاله خرزو ها رو نام ببر.
عبدالرضا رضایی
Iran, Islamic Republic of
هرچهارسال موقع انتخابات مجلس مدیران استان جابجا میشود معلوم است که انتخاب مدیر سیاسی میباشد هیچ مدیری سرجای خودش خدمت نمیکند به افراد خوب وکاردان چارت مدیرتی نمیدهند ،دریک کلام موقع انتخابات حتی سرایدار را هم جابجا میکنند وافراد نزدیک به حزب خودش
پروژه حذف قالیباف؟

پروژه حذف قالیباف؟

مجادله جریان اصلی در مجلس به رهبری قالیباف با جریان پایداری در هفته‌های اخیر به شکل بی‌سابقه‌ای ...
(عکس) داستان حجاب به ماراتن شیراز کشید

(عکس) داستان حجاب به ماراتن شیراز کشید

ماجرا وارد فاز تازه‌تری هم شد؛ چون به غیر از حضور ورزشکارانی که گفته شد حجاب را به‌صورت ...
قطع شبانه درختان بلوط در روستاهای دنا

قطع شبانه درختان بلوط در روستاهای دنا

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: متخلفی که شبانه با اره موتوری ۱۵ اصله ...
1