تاریخ انتشار
جمعه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۱۰
کد مطلب : ۴۶۲۵۰۷
امام جمعه موقت یاسوج:

متولیان امر باید شرایط ازدواج آسان و تشکیل خانواده را فراهم کنند

۰
متولیان امر باید شرایط ازدواج آسان و تشکیل خانواده را فراهم کنند
کبنا ؛
امام جمعه موقت یاسوج گفت: متولیان امر باید شرایط ازدواج آسان و تشکیل خانواده را برای جلوگیری از بحران‌های جمعیت فراهم کنند.
به گزارش کبنا نیوز، حجت الاسلام سیروس حکمتی نیک در خطبه‌های نماز جمعه شهر یاسوج یکی از مهمترین معاشرت ها را معاشرت و هم زیستی خانوادگی عنوان کرد و افزود: نقش پدر و مادر در ترویج آداب و معاشرت دینی در خانواده بسیار مورد اهمیت است.
امام جمعه موقت یاسوج ادامه داد: ما در برابر اهل خانواده مسئولیت سنگینی داریم به گونه‌ای که خداوند متعال فرموده است، خود و خانواده را از آتش حفظ کنید و انسان‌های گناهکار وارد این آتش می‌شوند.
وی با تشریح وظایف مختلف اعضای خانواده، گفت: تربیت و آموزش احکام دینی در خانواده‌ها شروع می‌شود لذا همه متولیان و مسئولان فرهنگی باید در فضای مجازی که به حال خود رها شده است برای جلوگیری از ولنگاری فرهنگی، نقش آفرینی کنند.
حجت الاسلام حکمتی نیک فرا رسیدن ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر نام گذاری را فرصتی مناسب برای جهاد تبیین عنوان کرد و افزود: در میان الگو‌های دین شخصیت‌هایی مانند حضرت فاطمه زهرا (س) از شخصیت‌های دینی و علمی اسلام است کسی که عالمه، عارفه، عاقله است، شخصیتی دیگر مانند حضرت زینب (س) عالمه نامیده شد.
وی در ادامه به تبلیغات مسموم دشمن مبنی بر ممنوعیت اسلام برای تحصیل دانش آموزان اشاره کرد و گفت: حضرت معصومه از دیگر بانوان اسلام است که صاحب علم و تدین است.
امام جمعه موقت یاسوج افزود: در جاهلیت باستان دختران خود را زنده به گور می‌کردند، اما با ظهور اسلام زن صاحب ارزش شد و دختران مورد محبت قرار گرفتند و در نظام اسلامی مظهر و سمبل ظرافت و زیبایی و تکریم شدند.
وی ادامه داد: خداوند برای حفاظت زن و ظرافت او پوشش قرار داده است و سبب عزت و منزلت او می‌شود، زیرا زن در جامعه اسلامی صاحب منزلت و عزت است.
حجت الاسلام حکمتی نیک به سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر اشاره کرد و گفت: با اتکا به خداوند متعال و راهنمایی‌های امام راحل و مجاهدت رزمندگان خرمشهر آزاد شد، امروز با گذشت چند دهه شاهد پیشرفت و رشد خرمشهر هستیم در این عملیات رزمندگان هم استانی ما نقش مهمی در آن داشتند.
نام شما

آدرس ايميل شما

پروژه حذف قالیباف؟

پروژه حذف قالیباف؟

مجادله جریان اصلی در مجلس به رهبری قالیباف با جریان پایداری در هفته‌های اخیر به شکل بی‌سابقه‌ای ...
(عکس) داستان حجاب به ماراتن شیراز کشید

(عکس) داستان حجاب به ماراتن شیراز کشید

ماجرا وارد فاز تازه‌تری هم شد؛ چون به غیر از حضور ورزشکارانی که گفته شد حجاب را به‌صورت ...
قطع شبانه درختان بلوط در روستاهای دنا

قطع شبانه درختان بلوط در روستاهای دنا

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: متخلفی که شبانه با اره موتوری ۱۵ اصله ...
1