تاریخ انتشار
يکشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۴۶
کد مطلب : ۴۶۱۴۳۸
با هدف فرهنگ سازی برای افزایش ازدواج و جوانی جمعیت برگزار می شود

فراخوان مسابقه جایزه ملی جوانی جمعیت در کهگیلویه و بویراحمد

۰
فراخوان مسابقه جایزه ملی جوانی جمعیت در کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛
با هدف فرهنگ سازی برای افزایش ازدواج و جوانی جمعیت مسابقه و رویدادی با حضور گروههای مختلف مردم برگزار می شود.
به گزارش کبنا نیوز، مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری گفت: ماده ۱۹ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ستاد ملی جمعیت را مکلف کرده است که به منظور اهداء سالانه جایزه ملی جوانی جمعیت شاخص‌های ارزیابی و سنجش به تفکیک در بخش‌های خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌ها و موسسات خصوصی را تدوین و ابلاغ کند.
مدبرنژاد افزود: این امر محقق و شاخص‌ها به ستاد‌های حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در سراسر کشور از جمله دفتر امور زنان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد ابلاغ شد.
وی هدف از برگزاری این رویداد را فرهنگ سازی و گفتمان سازی برای افزایش ازدواج و جوانی جمعیت اعلام کرد و افزود: این رویداد به دنبال شناسایی و تبادل تجربه و بهره گیری از توان و تجربه فعالان رسانه ای، گروه‌های نخبگان، مدیران، خانواده ها، دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌ها و موسسات خصوصی و سازمان‌های مردم نهاد در راستای تحقق قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و رشد جمعیت است.
مدبرنژاد گفت: در محور خانواده: خانواده‌هایی که با وجود داشتن فرزند، پدر و مادر موفقیت‌هایی را کسب کرده اند به عنوان شاخص اصلی مورد توجه است.
در مورد نخبگان: کسب موفقیت‌ها با وجود ازدواج و فرزندآوری و دستاورد‌هایی که در حوزه علمی در زمینه جمعیت داشته اند به عنوان شاخص هستند.
مدبرنژاد با اشاره به ارزیابی عملکرد سازمان‌های مردم نهاد گفت: عملکرد این سازمان‌ها بر مبنای عملکرد درون سازمان و هم عملکرد برون سازمان ارزیابی می شود.
وی ادامه داد: در حوزه عملکرد درون سازمان، داشتن آئین نامه‌های انگیزشی در راستای ازدواج و فرزندآوری، نسبت به تأهل به تجرد کارکنان، نرخ ازدواج و در حوزه عملکرد برون سازمان، ۴ محور مهم آموزش، پژوهش، خدمات و فرهنگ سازی این سازمان‌ها در حوزه جمعیت، ازدواج و فرزندآوری مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.
مدبرنژاد اضافه کرد: رسانه‌ها هم بر اساس تعداد خبر‌های کار شده در راستای سیاست‌های جمعیتی کشور، شتاب و دقت در انعکاس اخبار جمعیت و تولید محتوای خلاق و فاخر ارزیابی می‌شوند.
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری گفت: شرکت‌ها و موسسات خصوصی بر اساس فعالیت هایشان در راستای ترویج فرهنگ ازدواج و فرزندآوری به عنوان شاخص اصلی ارزیابی می‌شوند.
وی ادامه داد: در مورد دستگاه‌های اجرایی هم آنچه حائز اهمیت است میزان اجرایی کردن قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت می‌باشد.
مدبرنژاد ادامه داد: واجدان شرایط می‌توانند آثار خود را به ایمیل daftarzanan.kb@yahoo.com ارسال کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۷۴۳۳۲۲۲۰۱۱ تماس بگیرند و یا به دفتر امور زنان و خانواده استانداری مراجعه کنند.
۳۰ اردیبهشت روز ملی جمعیت، جایزه جوانی جمعیت به فعالان و برترین های این حوزه اهداء می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

سقوط صدام؛ بیست سال بعد

سقوط صدام؛ بیست سال بعد

20 فروردین روزی است که صدام سقوط کرد. او چرا سقوط کرد عراق پس از صدام روزگار بهتری دارد....
ویدیو / پویانفر، مداح: اگر کسی احساس می‌کند جای اشتباهی نشسته است خودش کنار رود

ویدیو / پویانفر، مداح: اگر کسی احساس می‌کند جای اشتباهی نشسته است خودش کنار رود

انتقادات پویانفر مداح در سحرگاه ۲۱ماه رمضان: امیدوارم امر به معروف در سطوح بالا انجام ...
زنان و دخترانی که با حجاب‌های گوناگون به مراسم «احیا» رفتند/ عکس

زنان و دخترانی که با حجاب‌های گوناگون به مراسم «احیا» رفتند/ عکس

اعتماد نوشت: برخی از کاربران شبکه‌های فضای مجازی با انتشار تصاویری از مراسم شب احیا ماه ...
1