کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می دهد؛

خرمای مضافتی تنظیم بازار کهگیلویه و بویراحمد خراب و تاریخ انقضا گذشته بود؟ + پاسخ مدیرکل تعاون روستایی استان

22 فروردين 1402 ساعت 10:03

در روزهای اخیر خرمای تنظیم بازار در استان کهگیلویه و بویراحمد در حال توزیع است که در این خصوص شایعاتی درباره خراب بودن و گذشتن تاریخ انقضای خرما در فضای مجازی مطرح شده است، در این خصوص مدیرکل تعاون روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد پاسخ داده است.


در روزهای اخیر خرمای تنظیم بازار در استان کهگیلویه و بویراحمد در حال توزیع است که در این خصوص درباره خراب بودن و گذشتن تاریخ انقضای خرماها در فضای مجازی مطالبی مطرح شده است، گفته می شود تاریخ این خرماها از 8 ماه تا 18 ماه گذشته و این خرماها کپک زده بودند، در این خصوص مدیرکل تعاون روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد پاسخ داده است.
به گزارش کبنانیوز، اگر این خرماها تاریخ مصرف گذشته باشند و در استان توزیع شده باشد به دلیل عدم مدیریت موضوع هزینه های بیت المال نیز سوء مصرف شده است و قطعا مسوولان باید پاسخگو باشند.
شجاعی مدیر تعاون روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص در گفت و گو با خبرنگار کبنانیوز گفت: خرمای تنظیم بازار  600 گرمی با قیمت 37 تا 41 هزار تومان زیر قیمت بازار در سراسر کشور توسط اتحادیه مرکزی تعاون روستایی تهران تأمین و توزیع شد.
شجاعی اظهار کرد: از همین خرما 200 تن در تهران و 300 تن در استان ها توزیع شد، سهمیه استان 10 تن بوده ولی ما فقط 5 تن می خواستیم، به همین دلیل هم نیمی از یک ماشین 11 تنی خرما در استان چهارمحال و بختیاری خالی شده و نصف آن را هم در استان کهگیلویه و بویراحمد خالی کردند.
مدیرکل تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد افزود: سراسر کشور همین خرما در حال توزیع است.
وی گفت: از هر یک تن خرما، رنگ 4 یا 5 کارتن آن فرق می کند، این خرماها تاریخ انقضایشان گذشته بود، و در تماسی که گرفتیم و پرسیدیم، اینطور گفتند که این کارتن ها از سال های قبل دست باغدار بوده و برای اینکه ضرر و زیان نبیند از همان کارتن های قدیمی استفاده کرده، ولی خرماها خرمای سال 1401 است. ما مکاتبه کردیم و گفتیم که باید تأییدیه بفرستند، ولی باز هم ما این خرماها را برگشت دادیم.
وی گفت: محصول تازه بود و مشکلی نداشت، فقط کارتن این خرماها فرق داشت. نمونه این خرماها را ببینید با خرماهای دیگر هیچ فرقی نداشتند و کیفیت مشابهی دارند.
شجاعی بیان کرد: این خرماهای 600 گرمی که در بازار 60 تا 65 هزار تومان است، ما با قیمت تنظیم بازار 37 تا 41 هزار تومان به فروش می رسانیم.


کد مطلب: 460893

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/460893/خرمای-مضافتی-تنظیم-بازار-کهگیلویه-بویراحمد-خراب-تاریخ-انقضا-گذشته-پاسخ-مدیرکل-تعاون-روستایی-استان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1