کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در واکنش به ماجرای ریختن سطل ماست روی سر دو خانم؛

ویدیویی جنجالی در فضای مجازی: مردی که روی سر دو خانم بدون حجاب ماست ریخت + واکنش‌ها

12 فروردين 1402 ساعت 18:58

روابط عمومی دادستانی شهرستان طرقبه اعلام کرد: پس از تظاهر به کشف حجاب توسط دو خانم در ملآعام و برخورد غیرمتعارف یک فرد با این دو خانم، دستورات قضایی لازم در این زمینه صادر و این افراد جلب شدند. این گزارش می‌افزاید: ضمن دستور برای تحقیق در مورد چگونگی شکل گیری اصل ماجرا با دستور قضایی حکم جلب ان فرد به اتهام توهین عملی و اخلال در نظم و همچنین ۲ نفر خانم به اتهام ارتکاب فعل حرام به لحاظ تظاهر به کشف حجاب صادر شد.


در فیلم جدیدی که منتشر شده یک مرد با اعتراض به دو خانم بدون حجاب از آن‌ها می‌خواهد که حجاب کامل را رعایت کنند، ولی با مخالفت این دو نفر رو به رو می‌شود. سپس بر روی سر دو بانوی فاقدحجاب ماست می‌ریزد.
رضایی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی در واکنش به ماجرای ریختن سطل ماست روی سر دو خانم گفت:  در حال بررسی جزئیات هستیم، ظاهرا ابتدا گفت و گویی صورت گرفته و شخص آمر به معروف اول تذکری می‌دهد و اینکه با چه پاسخی مواجه شده که منجر به اقدامات بعدی شده، مشخص نیست.
           
وی در گفتگو با خراسان افزود:  ابتدا جرم مشخصی تحت عنوان کشف حجاب صورت گرفته و این موضوع باید درنظر گرفته شود.
دبیر ستاد امر به معروف خراسان رضوی در ادامه بیان کرد: طبق اصل هشت قانون اساسی و قانون حمایت از آمرین به معروف، همه مردم در مرتبه زبانی می‌توانند امر به معروف و نهی از منکر کنند اما حوزه عملی صرفا در قانون وظیفه حاکمیت است و آمرین به معروف نباید در حوزه عملی وارد شوند.
وی افزود: این نحوه برخورد آمر به معروف قطعا مورد تایید نیست اما باید به جرم کشف حجاب آن ۲ خانم هم رسیدگی شود.
واکنش برهانی، حقوقدان به ماجرای ریختن ماست روی سر دو خانم بدون حجاب: اگر ناهی از منکر از مرحله زبانی فراتر رفت اقدامش دیگر نهی از منکر نیست، جرم است

برهانی حقوقدان در توئیتی نوشت: اگر ناهی از منکر از مرحله زبانی فراتر رفت و متعرض حیثیت، جان، مال، حریم خصوصی و حقوق اشخاص شد، این اقدام دیگر نهی از منکر نیست بلکه تجاوزی غیرقانونی و جرم است. سایرین با رعایت ماده ۱۵۶ ق‌م‌ا، حق دفاع مشروع در قبال رفتار وی را خواهند داشت.
برهانی حقوقدان در توئیتی به به ماجرای ریختن ماست روی سر دو خانم بدون حجاب واکنش نشان داد.
وی در این باره نوشت: اگر ناهی از منکر از مرحله زبانی فراتر رفت و متعرض حیثیت، جان، مال، حریم خصوصی و حقوق اشخاص شد، این اقدام دیگر نهی از منکر نیست بلکه تجاوزی غیرقانونی و جرم است.
سایرین با رعایت ماده ۱۵۶ ق‌م‌ا، حق دفاع مشروع در قبال رفتار وی را خواهند داشت.
گفتنی است که امروز در فیلمی که منتشر شده یک مرد با اعتراض به دو خانم بدون حجاب از آن‌ها می‌خواهد که حجاب کامل را رعایت کنند، ولی با مخالفت این دو نفر رو به رو می‌شود. سپس بر روی سر دو بانوی فاقدحجاب ماست می‌ریزد.
روابط عمومی دادستانی شهرستان طرقبه از صدور حکم جلب فردی که به شکل نامتعارف نهی از منکر کرده بود و همچنین ۲ خانم به اتهام تظاهر به کشف حجاب خبر داد.

به گزارش کبنا، طبق گزارش روابط عمومی دادستانی طرقبه؛ پس از تظاهر به کشف حجاب توسط دو خانم در ملآعام و برخورد غیرمتعارف یک فرد با این دو خانم، دستورات قضایی لازم در این زمینه صادر و این افراد جلب شدند.
این گزارش می‌افزاید: ضمن دستور برای تحقیق در مورد چگونگی شکل گیری اصل ماجرا با دستور قضایی حکم جلب ان فرد به اتهام توهین عملی و اخلال در نظم و همچنین ۲ نفر خانم به اتهام ارتکاب فعل حرام به لحاظ تظاهر به کشف حجاب صادر شد.
به صاحب واحد صنفی که این اتفاق در آن رقم خورده بود نیز جهت رعایت اصول شرعی و قانونی وفق مقررات تذکرات لازم داده شده است.


کد مطلب: 460497

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/460497/ویدیویی-جنجالی-فضای-مجازی-مردی-روی-سر-دو-خانم-بدون-حجاب-ماست-ریخت-واکنش-ها

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1