کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

بنا بر گزارش مخبر به رئیس جمهور؛ نحوه اقدام ستاری‌فرد عامل اختلال در پرداخت حقوق اسفندماه فرهنگیان بوده است

11 فروردين 1402 ساعت 1:25

اینگونه که مخبر گزارش داده و آموزش و پرورش مسئول اصلی این بی نظمی و سهل انگاری و ... معرفی شده است، معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش پرورش به ریاست جناب آقای صادق ستاری فرد مسئول شناخته می شود. این معاونت در نحوه صدور احکام رتبه بندی (که اعتراضات زیادی از فرهنگیان را در پی داشته و دارد) و هماهنگی های لازم مالی و اعتباری با سازمان برنامه بودجه و خزانه و ... و در کل کلیه مسایل مربوط به آن را عهده دار است و قصور و بی نظمی و سهل انگاری پیش آمده متوجه این معاونت در وزارت آموزش و پرورش می باشد.


وضعیت حقوق فرهنگیان درد مزمی است که سال ها مطالبه‌گری فرهنگیان را در پی داشته و از کمی میزان آن تا مسائل دیگر از مطالبات عمده معلمان عزیز کشور می‌باشد که هر ساله با وعده‌هایی برای ترمیم آن، امید را سپری می کنند. در هر حالت در سال‌ها و دهه‌های گذشته، حداقل آن بود که حقوق فرهنگیان در اسفندماه همچون ماه‌های دیگر سال به صورت معمول پرداخت می‌شده و در همه این سال‌ها حقوق فرهنگیان در حوالی 25 تا 27 اسفند و حداکثر 28 اسفند و گاهی نیز زودتر پرداخت می‌شد؛ اگرچه همیشه این مبالغ تکافوی زندگی فرهنگیان عزیز را نمی داده و نمی دهد.
پرداخت حقوق اسفند ماه فرهنگیان، امسال داستان متفاوتی بوجود آورد و به شکل بی سابقه آشفتگی و بی نظمی ایجاد شد و برخلاف سایر دستگاه ها که خیلی زود حقوق خود را به همراه مزایا و پاداش های عالی (که اخبار زیادی از آن نقل شده)، حقوق معلمان عزیز و زحمت کش حتی در روز 29 اسفند نیز واریز نشد و جامعه فرهنگیان را مستاصل کرده و خشم عمومی آنها به گونه ای شد که برخی از معلمان درب برخی از ادارات آموزش و پروش را گل گرفتند. این قصه برای اولین بار است که در تاریخ وزارت آموزش و پرورش پیش آمده و با همه ایراداتی که به مبلغ حقوق فرهنگیان در همه دوران بوده، حداقل پرداخت آن به شب عید کشیده نمی شد!
این امر باعث شد که رئیس جمهور و مقامات عالی دولت به جهت عدم ایجاد بحران ورود نمایند و سریعا در شب عید و ساعات پایانی سال بخشی از حقوق و در نیمه های شب و دمادم صبح روز اول سال 1402، بخشی دیگر از حقوق فرهنگیان واریز شود و متعاقب آن رئیس جمهور دستور رسیدگی ویژه و سریع و علت یابی تاخیر در این مساله را صادر کند.
پیرو دستور رئیس جمهور به معاون اول برای بررسی سریع و دقیق علل بروز مشکلات پرداخت حقوق اسفند ماه و امتیازات قانون رتبه‌بندی معلمان و فرهنگیان و رفع مشکل و شناسایی و برخورد با قصور و تقصیرهای احتمالی، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور عصر روز چهارشنبه (9/1/1402) در نامه‌ای به آیت الله سید ابراهیم رئیسی نتیجه بررسی‌ها و پیگیری‌های انجام شده در این زمینه را اعلام کرد.
معاون اول رئیس جمهور با تشکیل جلساتی با حضور سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، خزانه‌داری کل کشور، بانک مرکزی و بانک ملی و وزارت آموزش و پرورش، با بررسی جوانب مساله، کوتاهی و نحوه اقدام وزارت آموزش و پرورش را علت اصلی بروز مشکل پیش آمده معرفی کرد که در گزارش مفصل پیوستی نامه خود برای رئیس جمهور، جزئیات مساله شرح داده شده است.
در ساختار سازمانی دستگاه ها، وظیفه امور مربوط به صدور احکام و پرداخت حقوق و مزایای کارکنان و دیگر امور جاری مالی با معاونت مالی و پشتیبانی است، در وزارت آموزش و پرورش معاون برنامه ریزی و توسعه منابع این وزارتخانه عهده دار این وظیفه می باشد. اینگونه که مخبر گزارش داده و آموزش و پرورش مسئول اصلی این بی نظمی و سهل انگاری و ... معرفی شده است، معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش پرورش به ریاست جناب آقای صادق ستاری فرد مسئول شناخته می شود. این معاونت در نحوه صدور احکام رتبه بندی (که اعتراضات زیادی از فرهنگیان را در پی داشته و دارد) و هماهنگی های لازم مالی و اعتباری با سازمان برنامه بودجه و خزانه و ... و در کل کلیه مسایل مربوط به آن را عهده دار است و قصور و بی نظمی و سهل انگاری پیش آمده متوجه این معاونت در وزارت آموزش و پرورش می باشد.
 


کد مطلب: 460436

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/460436/بنا-گزارش-مخبر-رئیس-جمهور-نحوه-اقدام-ستاری-فرد-عامل-اختلال-پرداخت-حقوق-اسفندماه-فرهنگیان-بوده

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1