کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان خبر داد؛

دستگیری جوینده اشیای عتیقه در گچساران

7 فروردين 1402 ساعت 0:25

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گچساران گفت: متخلف جوینده متخلف اشیای عتیقه در یکی از مناطق تاریخی این شهرستان شناسایی و روانه زندان شد.


رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گچساران گفت: متخلف جوینده متخلف اشیای عتیقه در یکی از مناطق تاریخی این شهرستان شناسایی و روانه زندان شد.
به گزارش کبنانیوز، رحیم خردمند افزود: این فرد متخلف در حال حفاری برای کشف اشیای عتیقه از سوی مأموران یگان حفاظت میراث فرهنگی و مسئولان امنیتی گچساران شناسایی و دستگیر شد.
وی بیان کرد: از این فرد تعدادی ابزار و آلات حفاری از قبیل دستگاه دریل تخریب ، بیل و کلنگ کشف شده است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گچساران تصریح کرد: این جوینده اشیای عتیقه پس از دستگیری و تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.
بر اساس ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی (بخش تعزیرات) هرگونه حفاری و کاوش به‌قصد به دست آوردن اموال تاریخی و فرهنگی ممنوع بوده و مرتکب به حبس از ۶ ماه تا ۳ سال و ضبط اشیاء مکشوفه به نفع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می‌شود.
وی اظهار داشت: شهروندان علاقه مند به تاریخ و تمدن ایران هرگونه اقدام های غیرقانونی در خصوص حفاری در مناطق تاریخی را به میراث فرهنگی اطلاع رسانی کنند.
۱۳۷اثر باستانی و تاریخی به ثبت رسیده در گچساران وجود دارد که از این تعداد تاکنون ۵۰ اثر آن تعیین حریم شده است.


کد مطلب: 460277

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/460277/دستگیری-جوینده-اشیای-عتیقه-گچساران

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1