تاریخ انتشار
سه شنبه ۸ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۲:۵۷
کد مطلب : ۴۶۰۲۷۶
کبنا گزارش می‌دهد

اولین تقابل جدی تاجگردون و سید ناصر / تاجگردون چه در سر دارد؟ ( + تصاویر )

۱۲
۲
اولین تقابل جدی تاجگردون و سید ناصر / تاجگردون چه در سر دارد؟ ( + تصاویر )
کبنا ؛قطر سیاست و قدرت اندازه ندارد در واقع هر چقدر بزرگتر باشد، دایره نفوذ و گستره قدرت فرد بیشتر است. باور‌های ایدئولوژیک، مسلک، ساختار فرد می‌تواند رفتار سیاسی هر شخصی را شکل بدهد و اثرش را بر روی مسائل ریز و درشت جامعه بگذارد. فُرم فعالیت‌های سیاسی در حوزه گچساران و باشت نسبت به سایر حوزه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد متمایزتر است. بیش از یک دهه است که جشن‌های محلی و نوروزگاه‌ها در استان به ویژه در شهرستان‌های گچساران و باشت پایه‌گذاری شده و جشنواره مشک و ملار در شهرستان گچساران که با استراتژی غلامرضا تاجگردون راه‌اندازی شد، حواشی متعددی را به دنبال داشت و بار‌ها محل مناقشه قرار گرفت که در اینجا به آن‌ها نمی‌پردازیم.
جشن‌های نوروزی در شهرستان‌های گچساران و باشت علاوه بر آن جنبه تفریحی که دارد جایگاهی برای خط و نشان‌های سیاسی شده سبقت سیاسیون از همدیگر در این نوع جشنواره‌ها تماشایی و شنیدنی است که بعداً پیرامون آن‌ها مفصل صحبت خواهیم کرد.
نوروز ۱۴۰۲؛ جشن نوروزگاه در چاه تلخ با محوریت مردم باباامیرشیخی برگزار شد، و غلامرضا تاجگردون یکی از مهمانان ویژه جشن بود. کماکان حضور تاجگردون در هر جشنی رنگ سیاسی به آن می‌بخشد، بخصوص جشن‌های نوروزگاه که در اولین سال‌ها نیز با حضور خود تاجگردون جذبه پیدا کرد. اما جشن نوروزگاه همیشه محلی از مناقشه و منازعه سیاسی بوده و جایی برای عرض اندام سیاسی و مطرح کردن خود بوده است، سیاسیون برای مطرح کردن خود علاقه مندند در چنین جشن‌هایی حضور یا حتی سخنرانی کنند و به سنت‌های انتخاباتی طوایف احترام بگذارند. حتی مدیران دستگاه‌های دولتی نیز در این جشن حضور پیدا کرده‌اند و می‌توان گفت از هر قشری فارغ از اینکه چه جناح سیاسی دارند در جشن‌های نوروزگاه شرکت داشته‌اند.
سال گذشته تب سیاسی جشن نوروزی «شونم دیل» بالا گرفت، حضور هم‌دوش تاجگردون، زینل‌زاده و جعفری در ردیف اول این جشن که در ابتدای کار با مخالفت فرمانداری گچساران مواجه بود، شکل و مفهوم خاصی پیدا کرد، و در واقع این جشن‌ها ممکن است که تبدیل به خط و ربط سیاسی شوند و شاید هم نشوند؛ ولی بیشتر نوعی چشم و هم چشمی مابین سیاسیون محسوب می‌شود.  
پارسال سیدناصر حسینی بی‌توجه به جشن «شونم دیل»، ساکت ننشست و در محفلی دیگر حضور پیدا کرد، اما امسال به دعوت لیدرش به جشن چاه تلخ آمد تا او این بار به جای جعفری و زینل‌زاده با تاجگردون، رقیب سیاسی و سنتی اصولگرایان گچساران اولین مواجهه خود را با وی تجربه کند. بین تاجگردون و سیدناصر حرف‌هایی رد و بدل شد که بیشتر شبیه به یک مصافحه ساختگی بود.
ساسان تاجگردون همراه غلام‌‍رضا تاجگردون در این جشن حضور پیدا کرد. شاید بتوان این را اولین پیام انتخاباتی غلامرضا تاجگردون برای هواداران و رقبای سیاسی‌اش برای مهمترین رقابت سیاسی 1402 قلمداد کرد.
جشن نوروزگاه چاه تلخ میهمان سیاسی دیگری نداشت و گفته می‌شود لیدر چاه تلخی «علیمراد جعفری» نیز از او برای حضور در این جشن دعوت کرده بود ولی جعفری ترجیح داد به چاه تلخ نیاید و با حسینی پور روبرو نشود. جعفری در یک ساله اخیر حملات نیش داری به حسینی پور داشته و بار‌ها عملکرد او را زیر سؤال برده است. وی در بیانیه تندش که حاوی کلمات نیش دار و زهرآگینی بود تلویحاً نماینده گچساران را خطاب قرار داد و اینگونه نوشت که «وضعیت امروز منطقه [گچساران و باشت] ناشی از خواب و خواب و خواب آقایان است»، هر چند به نظر برخی افراد، علیمراد جعفری؛ سیدناصر و عملکرد او را دستپخت اصولگرایان می‌داند، هر چه که باشد. ترکش‌های اختلاف جعفری و سیدقدرت حسینی پور به سیدناصر هم برخورد کرده و گویا این اختلافات تمامی ندارد.
دیگر چهره‌های شاخص سیاسی شهرستان‌های گچساران و باشت در این نوروزگاه دیده نشدند. زینل‌زاده هنوز نتوانسته است برای خود در باشت پایگاهی ایجاد کند. او علیرغم شانتاژ‌های دور و بری‌هایش کاریزمای خاصی ندارد.
مردم باباامیرشیخی همیشه مردم با سیاستی بوده‌اند، هم دستی در سیاست داشته‌اند و هم دورهمی‌های سیاسی را شکل داده‌اند. وحید محمدی تبار، پیمان علیپور، کیخسرو طاهری، دکتر قائدی از مدیران و فعالین سیاسی و اجتماعی منطقه‌اند که معمولاً در این جشن‌ها پیشگام و مؤثر بوده‌اند. کیخسرو طاهری مبدع نوروزگاه و بانی جشن بوده است.  
همیشه خط و ربط‌های سیاسی برای لیدر‌ها مهم بوده اما گاهی مسائل فراجناحی هم وجود داشته و چیزی به نام منافع عمومی یا رگ و ریشه‌های قومی باعث شده سیاسیون بعضی اوقات کنار یکدیگر قرار بگیرند.  شاید اگر سیاسیون در این جشن‌ها حضور بیابند، مردم نیز پای صندوق‌های رأی با منطق بیشتری تصمیم بگیرند، وقتی جعفری و زینل‌زاده و تاجگردون، یا حسینی پور در کنار هم قرار می‌گیرند، خط و ربط‌های سیاسی هم رنگ می‌بازد و دعوا‌های سیاسی هم بین مردم بی‌معنا می‌شود. خوب یا بد این جشنواره‌ها می‌تواند آداب و سنت‌های اصیل مردم از جمله؛ رفع کدورت‌ها، گسترش همدلی و... را تقویت کند.






نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
ناجی همراه تاجی خواهد اومد
Iran, Islamic Republic of
هم خودشون مطلب میزنن و هم اسم خودشون را مینویسن
India
تاجکردون تایید بشه رقیب نداره واین کاملا برای رقبا معلومه
اکبر بامشیخی
Belgium
با سلام
تاجگردون دیگه مهره سوخته هست.
و مردم حتی اگر از عملکرد حسینی پور ناراضی باشند هم به تاجگردون که باعث و بانی ظلم و تبعیض و بی عدالتی بوده هرگز بر نمی گردند.
Iran, Islamic Republic of
سید ناصر حسینی پور را به پاکی و سلامت اخلاق و رفتار می شناسیم و و لز او پذیرفته نیست که بخواهد در یک قاب با برخی افراد سودجو و منفعت طلب و با کارنامه مردودی دیده شود.
خدایار
Iran, Islamic Republic of
درود بر کبنا
اما تنها گناه بزرگ کبنا مطلب نوشتن از تاجگردون هست عزیزان کبنا نیوز بدانید و آگاه باشید که تاجگردونیسم برای همیشه تمام شد و دوره تکبر و غرور و خودخواهی و نوچه پروری و عوامفریبی به پایان رسید.
Iran, Islamic Republic of
اطراف تاجگردون فقط مهره های تاریخ مصرف گذشته و امتحان منفی پس داده ای مثل خودش هستن. به تصاویر و افراد دور و برش خوب نگاه کنید
بهزادی ریس شورای اسلامی دیل
Iran, Islamic Republic of
توجه مردم عزیز شهر ستانهای گچساران وباشت جشن شونمه دیل هیچگونه سیاسی نبود جشن مردمی بود حتی مسول محترم امر به معروف گچساران حضور داشت از همه مردم دعوت شده بود موقع انتخابات نبود از نماینده گچساران اقای حسینی دعوت شده بود ولی متاسفانه نیامد وما مصاحبه کردیم که این جشن هیچ کس از کاندیدها یا نمایندگان قبلی دخالت در این جشن نداشتن اما متاسفانه بعضی از اقایان حرفهای زیادی زدند که این جشن را سیاسی جلوه دهند در صورتی که این جشن با مجوز برگزار شده بود چون در جشنهای که در بعضی جاها برگزار شده بود سیاس نیز بود می خواستند این جشن مردمی را سیاسی کنند اما با درارات شورای اسلامی و دهیاری این جشن بدون هیچگونه ناراحتی برگزار شد
صادق
Iran, Islamic Republic of
جشن نوروزگاه در چاه تلخ کاملا سیاسی و ریشه در افکار چند نفر
درا ین. روستا دارد ..
احمدی
Moldova, Republic of
دست اندرکاران کبنا سال نو برشما مبارک،آن شاالله سالهای سال، خبر آور خوبیها برای مردم باشید ، فقط حیف که از مهره سوخته ای چون تاجگردون مطلب میگذاری....
در کنار مردم بمانید لطفا
سپید
Moldova, Republic of
حسینی کجا و تاج کجا .....
چرااینقدر مقایسه می کنید ؟ حسینی بسیار دست پاک است ، آدم درستی است ، دوران آن نماینده اخراج شده از مجلس تمااااااااام شده

مردم محروم را دریابید ، با مردم باشید، زبان حال مردم باشید، دوران رانت خواری فرد اخراجی تمام شده به خودمان رحم کنیم
Iran, Islamic Republic of
مشک ان است که ببوید نه انکه عطار بگوید
نماینده باید کاردان باشه
برا شهرش خدمت کنه
ما کاری به این چیزا نداریم
ما خدمت میخواهیم ، شغل برا جوانامون، سرپناه برای بی خانمان های شهرمون ، ارامش برای مردم شهرمان.....
گچساران کشتی بدون ناخدا
عقاب بدون بال
شکار بدون میر شکار
راز کشته شدن یک زن در کردستان

راز کشته شدن یک زن در کردستان

متهم به قتل در اعترافات خود گفته که در ابتدا زن را خفه کرده و سپس او را به سنگ بزرگی ...
روایت «المانیتور» از تشدید «جنگ در سایه» تل آویو با تهران

روایت «المانیتور» از تشدید «جنگ در سایه» تل آویو با تهران

درگیری اخیرا اسرائیل با ایران و نیروهای نیابتی آن در سوریه هفته گذشته تشدید شد. اسرائیل ...
پیشنهاد دولت بایدن به ایران: توافق موقت

پیشنهاد دولت بایدن به ایران: توافق موقت

به گفته ۱۰ مقام اسرائیلی، دیپلمات‌های غربی و کارشناسان آمریکایی، دولت بایدن در هفته‌های ...
1