تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۳۰
کد مطلب : ۴۶۰۱۰۳
کبنا گزارش می‌دهد

وقوع ۱۲۰ فقره ریزش و رانش سنگ در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد / افزایش ۱۴ درصدی فوتی‌های ناشی از رانندگی در استان

۱
۰
وقوع ۱۲۰ فقره ریزش و رانش سنگ در کهگیلویه و بویراحمد /  پایداری وضعیت جوی از سوم تا پنجم فروردین
کبنا ؛معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به آغاز بارش‌ها از روز گذشته تاکنون، ۱۲۰ فقره ریزش و رانش سنگ در محور‌های مواصلاتی استان رخ داده است که در کمترین زمان ممکن برداشته شدند و اکنون مشکلی برای تردد در هیچ یک از محور‌ها وجود ندارد.
محمد حسین پور اظهار کرد: با توجه به احتمال ریزش لحظه‌ای سنگ به درون جاده رانندگان باید با سرعت مطمئنه حرکت کنند تا بتوانند خودروی خود را کنترل کنند.
وی افزود: هم اکنون شاهد بارش سنگین باران در بیشتر محور‌های ارتباطی استان هستیم و در محور مارگون و سپیدار به سمت جوخانه بارش برف وجود دارد.
معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: حجم ترافیک در همه محور‌های استان بالاست و میزان تردد در محور‌های مواصلاتی استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد افزایش داشته است.
حسین پور عنوان کرد: هم اینک بیشترین حجم ترافیک در محور یاسوج به اصفهان و یاسوج به بابامیدان است.
افزایش ۱۴ درصدی فوتی‌های ناشی از رانندگی در استان
سرپرست پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد بدون اشاره به تعداد فوتی‌ها و مصدومی ناشی از تصادفات رانندگی گفت: عدم توجه به جلو و عدم رعایت فاصله طولی و تخطی از سرعت مجاز اصلی‌ترین علت تصادفات رانندگی در روز‌های اخیر بود.
سرهنگ دانایار بارش باران و لغزندگی معابر و عجله بی‌مورد رانندگان را از دیگر دلایل تصادفات ذکر کرد و گفت: بیشترین میزان تصادفات در ۳۰ کیلومتری ورودی شهر‌های استان به وقوع پیوست.
وی با اشاره به اینکه بارش باران و برف در مقاطعی از جاده‌های استان و کندی تردد در این مقاطع ادامه دارد افزود: رانندگان از هر گونه شتاب و عجله بی‌مورد خودداری کنند و به توصیه‌های ماموران راهنمایی و رانندگی توجه کنند.
پایداری وضعیت جوی کهگیلویه و بویراحمد از سوم تا پنجم فروردین
کارشناس هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: وضعیت جوی استان از سوم تا پنج فروردین ماه پایدار است.
ولی بهره‌مند افزود: بر اساس پیش‌بینی مدل‌های هواشناسی، طی روز چهارشنبه دوم فروردین ماه، آسمان استان ابری، همراه با بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق، تند باد لحظه‌ای و در مناطق مستعد بارش تگرگ را خواهد داشت.
بهره‌مند با اشاره به پایداری سه روزه جوی در استان، تصریح کرد: آسمان استان از روز پنجشنبه سوم فروردین ماه صاف تا قسمتی ابری، همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
وی افزود: شرایط جوی در روز‌های چهارم و پنجم فروردین ماه نیز پایدار خواهد بود.
کارشناس هواشناسی استان گفت: همچنین بر اساس پیش‌بینی ده روزه، در تاریخ‌های ۶، ۷ و ۸ فروردین ماه شاهد آسمانی ابری با بارش باران و در روز‌های ۹، ۱٠ و ۱۱ فرودین ماه آسمانی صاف تا قسمتی ابری را در کهگیلویه و بویراحمد خواهیم داشت.
بیشترین بارش در دلی‌خمسیر و دیشموک به ثبت رسید
مرکز پیش‌بینی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد میزان بارش باران در سطح استان را اعلام کرد.
بیشترین بارش در دلی‌خمسیر و دیشموک به ثبت رسیدبه گزارش خبرگزاری صداو سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کهگیلویه وبویراحمد میزان بارش‌ها تا ساعت ۱۸:۳۰سه شنبه اول فروردین را اعلام کرد.
در دلی خمسیر ۱۴، دیشموک ۱۴ یاسوج فرودگاه ۱۰، کالوس ۹.۵، دوگنبدان ۹.۱، چیتاب ۹، تل گاه ۹، و سی سخت ۷.۹ میلی‌متر باران بارید.
در وزگ۸ میلیمتر، کریک ۸، منصور خانی کاکان ۶، ستنگان ۶، مارگون ۶، تنگ، سرخ ۶، باشت ۵.۵، تنگ رواق ۵، قلعه رئیسی ۵، موشمی زیلایی ۵، پاتاوه ۵، امامزاده جعفر ۴.۶، سیرون شبلیز ۳، ماهور باشت ۲، دهدشت ۱.۳و لنده ۰.۸ میلیمتر بارش باران به ثبت رسید.
طبق نظر کارشناس هواشناسی، آسمان استان از روز پنجشنبه سوم فروردین ماه صاف تا قسمتی ابری، همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
بر این اساس، شرایط جوی در روز‌های چهارم و پنجم فروردین ماه نیز پایدار خواهد بود. همچنین بر اساس پیش‌بینی ۱۰ روزه، در تاریخ‌های ۶، ۷ و ۸ فروردین ماه شاهد آسمانی ابری با بارش باران و در روز‌های ۹، ۱٠ و ۱۱ فرودین ماه آسمانی صاف تا قسمتی ابری را در کهگیلویه و بویراحمد خواهیم داشت.
براساس گزارش سازمان هواشناسی میزان بارش‌ها در سنوگان ۱۲، ماهور باشت ۱۰، سرفاریاب ۱۲، چرام ۹، لنده ۵ ممیز یک دهم، گنجگون ۱۱ و ۵ دهم، قلعه رئیسی ۷، لیکک ۴ دهم، دشت بز ۶، بوستان ۸، مارگون ۸، دهدشت ۴ و ۶ دهم، باشت ۸ و ۵ دهم، سرآسیاب ۶، پاتاوه ۶ ممیز ۵ دهم، سی سخت ۸ ممیز ۴ دهم، گچساران ۹ ممیز یک دهم و یاسوج ۱۰ میلیمتر باران بارید.
طی این مدت در گنجگان ۴ سانتیمتر و در مارگون ۲ سانتیمتر برف بارید.
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد
Iran, Islamic Republic of
کبنا نیخی ریزش سنگه بویی گردن قوم گرایی نماینده.....تعارف نکو....
چرا رابطه آمریکا و اسرائیل دیگر معنی ندارد؟

چرا رابطه آمریکا و اسرائیل دیگر معنی ندارد؟

اگر اسرائیل و حامیان‌اش می‌خواهند که این کشور به دریافت کلان آمریکا ادامه دهد باید روایت ...
آینده کشور در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟

آینده کشور در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟

آینده قرن بعد نیست، آینده همین فردا است. اگر برای ۵ یا ۱۰ یا ۲۰ سال بعد هم آینده‌نگری ...
روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

سیاستگذاری‌های ارزی که در خلال نوسانات نیمه دوم سال انجام شد، به تشدید نوسانات ارز منجر ...
1