تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۳۸
کد مطلب : ۴۵۹۹۸۵
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با استاندار کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

دوگانگی ستاد تنظیم بازار؛ سیب شب عید تهران 14 هزار کهگیلویه و بویراحمد 25 هزار تومان

۹
۰
دوگانگی ستاد تنظیم بازار؛ سیب شب عید تهران 14 هزار کهگیلویه و بویراحمد 25 هزار تومان
کبنا ؛استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: کار‌های زیربنایی و تحول‌زائی در جهاد کشاورزی این استان برنامه‌ریزی و پایه‌گذاری شده است.
به گزارش کبنا، سید علی احمدزاده صبح امروز در دیدار محمد جواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، سیاست کلی جهاد کشاورزی در خرید و ذخیره‌سازی میوه شب عید را نیازمند بازنگری دانست و عنوان کرد: ضرورت دارد وزارت جهاد کشاورزی منابع لازم برای خرید این اقلام را تأمین کند.
وی اظهار داشت: در حال حاضر نگرانی بابت تأمین کالا‌های اساسی در استان وجود ندارد، در ایام عید تولید مرغ گرم استان دو هزار تن خواهد بود و به سمتی می‌رویم که تولید مرغ گرم در خود استان انجام شود.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: مرغ مورد نیاز کهگیلویه و بویراحمد از سایر استان‌ها تأمین می‌شود اما با اقدامات صورت گرفته سال آینده صادر‌کننده مرغ خواهیم بود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: سال گذشته ذخیره‌سازی خوبی در مرغ منجمد، گوشت قرمز و میوه شب عید انجام گرفت و برای اولین بار در همه شهرستان‌ها میوه شب عید، گوشت و برنج توزیع شد که کار فراگیر و خوبی بود.
احمدزاده در ادامه سخنان خود گفت: نیاز است دهک‌های پایین، بیشتر حمایت شوند به همین منظور باید ذخیره گوشت و مرغ منجمد استان افزایش یابد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: امسال وزارت جهاد کشاورزی ذخیره‌سازی میوه شب عید را به خود استان‌ها محول کرد اما منابع خرید میوه به طور گسترده تأمین نشد که باید منابع تأمین میوه شب عید از قبل تأمین می‌شد.
وی ادامه داد: حجم خرید میوه شب عید نسبت به سال گذشته کمتر شده، ضمن اینکه میوه شب عید ۱۰ درصد زیر قیمت بازار به دست مصرف‌کننده برسد که خیلی برای دهک‌های پایین مشکل گشا نیست.
استاندارتصریح کرد: از مجلس شورای اسلامی انتظار می‌رود که در این زمینه توجه داشته باشد تا دهک‌های پایین بتوانند سیب و پرتقال را با قیمت ۲۵ هزار تومان تهیه کنند.
احمدزاده بیان کرد: اطلاع پیدا کردم که سیبی که ستاد تنظیم بازار به قیمت کیلویی ۲۵ هزار تومان تعیین کرده در سطح استان به کیلویی ۱۸ هزار تومان به فروش می‌رسد.
وی ادامه داد: سیب شب عید در استان تهران حدود کیلویی ۱۴ هزار تومان توزیع می‌شود اما در این استان ۲۵ هزار تومان اعلام شده که این تفاوت قیمت‌ها در اقدامات ستاد تنظیم بازار استان دوگانگی ایجاد می‌کند.
دکتر احمدزاده با اشاره به اینکه سیب محصول استان کهگیلویه و بویراحمد از کیفیت خوبی برخوردار است، گفت: این محصول استان جای دیگری عرضه نمی‌شود.

احمدزاده در خصوص آخرین وضعیت آفت پروانه خوار درختان بلوط هم گفت: پروژه مبارزه و کنترل آفت پروانه برگ خوار بلوط در سطح استان آغاز شده و اقدام به سم پاشی کردیم اما اگر در این پروژه استان‌های فارس، خوزستان و چهارمحال و بختیاری به استان کمک نکنند موفق نخواهیم شد.
وی ادامه داد: فراخوان دادیم و از پویش‌های مردمی برای مبازره با این آفت دعوت کردیم، لازم است محلول بی‌تی خریداری و با تجهیزات در اختیار پویش‌های مردمی قرار داده شود تا کار مبارزه را انجام دهند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: نیازمند اعتبارات ملی برای مبارزه با این آفت هستیم و با مبلغ ۱۵ یا ۱۶ میلیارد تومان نمی‌شود کاری از پیش برد.
احمدزاده عنوان کرد: در سفر دکتر قالیباف مقرر شد مبلغی برای مبارزه با آفت درختان به استان اختصاص داده شود که از نمایندگان مجلس خواستیم پیگیر این اعتبار باشند.
به گفته استاندار؛ برای مبارزه با آفت درختان بلوط نیازمند ۱۲۰ تا ۱۵۰ میلیارد تومان هستیم.
وی عنوان کرد: در حال حاضر پروژه مبارزه با این آفت آغاز شده اما اگر اعتبار مورد نیاز تأمین نشود آفت گسترده‌تر خواهد شد.
در ادامه رئیس کمیسیون جهاد کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه درختان بلوط ریه‌های زاگرس هستند، گفت: پس از تعطیلات نوروزی از استانداران زاگرس نشین دعوت می‌کنیم و در زمینه مبارزه با آفت درختان بلوط تصمیم‌گیری خواهد شد.
برچسب ها :
سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد استان کهگیلویه و بویراحمد شهرستان بویراحمد گردشگری گلزار شهدای یاسوج پروژه های عمرانی اعتبارات اعتبارات عمرانی راه های ارتباطی جاده روستایی شهرستان گچساران شهرستان کهگیلویه شورای برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد یاسوج سید احسان عسکری معاون اقتصادی معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد ترافیک شهرداری سایت دفن زباله دشتروم ساماندهی سایت دفن زباله دوپشته دشتروم سایت دفن زباله دوپشته دشتروم سید جواد هاشمی مهر معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد اعتبارات سفر ریاست جمهوری اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد راه های روستایی جاده پاتاوه به دهدشت جاده پاتاوه – دهدشت جاده یاسوج سمیرم جاده یاسوج اصفهان جاده شیراز یاسوج جهانگیر شاهینی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد بودجه اعتبار انتصاب نظام اسلامی آفت پروانه خوار درختان بلوط محمد جواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با استاندار کهگیلویه و بویراحمد
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
بله
کِلاس ما بالاتر از تهرونی ها است ، باید سیب ۲۵ هزاربار.
استاندار
Iran, Islamic Republic of
چرا به واسطه قوم وخویش بازی میوه شب عید در استان ما بالاتر از سایر استانها باشد!!!!!!! چون دست دلالان و فروشندگان غرفه دار با مدیران قوم و خویش باز توی یک کاسه هست !!!! حالا کی جوابگو می باشد خدا میداند ما پرتقال تنظیم بازار را در این استان 25500 تومان خریدیم در صورتی که همین پرتقال در سایر ستانها 14 هزار تومان است.
دنا
Iran, Islamic Republic of
هدف جلو‌گیری از ورشکستگی اداره تعاون است نه تنظیم‌بازار
علی
Iran, Islamic Republic of
آقای استاندار ، این را بدانید که قیمت انواع میوه ، گوشت قرمز ، مرغ سبزیجات ، لوازم خانگی و غیره در شهر تهران بسیار ارزانتر از سایر شهرهای کشور میباشد، اگه خط معیشت در تهران ماهانه ۱۶ میلیون باشه ،در سایر شهرها ماهانه ۱۸ میلیون تومان میباشد.
حسن
Iran, Islamic Republic of
فیلم اخ چه فیلمی
قبل از اعلام نرخ دولت. پرتقال ده تا ۱۵ تمن و سیب هم زیر بیست تومن بود...استان هم تولیدکننده هردومحصول اما نرخ بیش از پایتخت...جهادکشاورزی تهطیل... الان ایگن و خارج اوردیم پرتقال...
Iran, Islamic Republic of
/ فقط خوب حرف میزنه ولی متاسفانه عمل ندارد
Iran, Islamic Republic of
مسولین شهرشریک دلالان هستندوگرنه درتمام استانها حتی تهران میوه ارزانتراست مسول کجا بودتوشهرما.
Ds
Iran, Islamic Republic of
جمع کنید این دلال بازی را چرا تا یک هفته قبل سیب کیلویی ۱۵ تومان بود الان به ۳۵ تومان رسیده
فراری
Iran, Islamic Republic of
غیر فرار کنیم بریم از این شهر و استان که بی صاحب بی صاحب وابیه
ککا ولمون کنید
تمام مدیران ادارات و استانداری رابایداز بقیه استلنل بیارن تا مشکلات حل بشه
این استان خاله وخرزویی وابیه
چرا رابطه آمریکا و اسرائیل دیگر معنی ندارد؟

چرا رابطه آمریکا و اسرائیل دیگر معنی ندارد؟

اگر اسرائیل و حامیان‌اش می‌خواهند که این کشور به دریافت کلان آمریکا ادامه دهد باید روایت ...
آینده کشور در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟

آینده کشور در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟

آینده قرن بعد نیست، آینده همین فردا است. اگر برای ۵ یا ۱۰ یا ۲۰ سال بعد هم آینده‌نگری ...
روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

سیاستگذاری‌های ارزی که در خلال نوسانات نیمه دوم سال انجام شد، به تشدید نوسانات ارز منجر ...
1