کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کنايه‌اي توهين آميز در تلویزیون؛

کینه بی‌پایان رسانه ملی از ظریف + فیلم

27 اسفند 1401 ساعت 9:25

بعد از توافق تهران رياض به نظر مي‌رسد همچنان برخي خواستار حاشيه‌سازي منفي هستند. يکي از مجريان مشهور تلويزيون در يک برنامه زنده تلويزيوني در کنايه‌اي توهين آميز گفت: ظريف مقابل کشور‌هاي عربي زانو مي زد. در اين بين بايد به حمله تند مجري تلويزيون به محمدجواد ظريف، وزير پيشين امورخارجه درآنتن زنده رسانه ملي اشاره کنيم.


بعد از توافق تهران رياض به نظر مي‌رسد همچنان برخي خواستار حاشيه‌سازي منفي هستند. يکي از مجريان مشهور تلويزيون در يک برنامه زنده تلويزيوني در کنايه‌اي توهين آميز گفت: ظريف مقابل کشور‌هاي عربي زانو مي زد. در اين بين بايد به حمله تند مجري تلويزيون به محمدجواد ظريف، وزير پيشين امورخارجه درآنتن زنده رسانه ملي اشاره کنيم.
به گزارش کبنانیوز، او در اين مورد گفت: او جلوي سران کشور‌هاي عرب زانو مي‌زد که رابطه با عربستان درست شود، اما نتوانست. جالب اينجاست که اين مجري تلويزيون درباره توافق ايران و عربستان مدعي شده که عربستان از چين خواسته رابطه اش با ايران را درست کند. َکاربران با انتشار ويدئو اين برنامه صداوسيما که از شبکه سوم پخش شد نوشتند؛ اين يعني ابتذال! چگونه مي‌توان خيلي راحت به وزير خارجه سابق توهين کرد.  کساني که از طرفداران حمله به سفارت عربستان بودند، حالا دم از بازگشايي سفارت و رابطه مجدد مي‌زنند. فردي که اين حرف را مي‌زند معلوم نيست چگونه و با چه پولي به جام‌جهاني قطر رفت. دياکو حسيني به حمله تند مجري صدا و سيما به محمد جواد ظريف واکنش نشان داد . اين تحليلگر مسايل بين الملل در واکنش به حمله تند مجري صدا و سيما به محمد جواد ظريف در آنتن زنده که گفت «او جلوي سران کشورهاي عرب زانو مي‌زد که رابطه با عربستان درست شود اما نتوانست. » واکنش نشان داد. «دياکو حسيني»، کارشناس روابط بين الملل در توييتي نوشت: «داشتن نگاهي انتقادي به سياست‌خارجي، در هر حال مفيد و ضروري است اما با 5 شرط: 1- حفظ انصاف و بي‌طرفي علمي 2- تعهد به جستجوي حقيقت 3- خدمت به منافع ملي نه دلبستگي جناحي 4- پرهيز از سطحي‌نگري و تنزل سياست‌خارجي به پروپاگاندا 5- قائل شدن درجه‌اي از دانش و شعور براي مخاطب. »
 
لازم به ذکر است پس از انجام چند روز مذاکرات فشرده ميان دبير شوراي عالي امنيت ملي کشورمان با همتاي سعودي خود در شهر پکن، 19 اسفند توافق حاصل شده براي از سرگيري روابط ميان دو کشور، طي مراسمي با امضاء بيانيه‌ مشترک ميان ايران، عربستان سعودي و چين به صورت رسمي اعلام شد.‌ به‌ دنبال سفر بهمن‌ماه سيد ابراهيم رئيسي به پکن و گفت‌وگوهاي انجام شده ميان رييس جمهور چين با رييس جمهور کشورمان، دريابان شمخاني از روز دوشنبه 15 اسفندماه در شهر پکن با هدف پيگيري توافقات سفر رييس جمهور، مذاکرات فشرده‌اي را به منظور حل‌وفصل نهايي موضوعات فيمابين تهران-رياض با همتاي سعودي خود آغاز کرد.
در پايان اين مذاکرات، بيانيه سه‌جانبه‌اي در پکن با امضاي «علي شمخاني» نماينده مقام معظم رهبري و دبير شوراي عالي امنيت ملي، «مساعد بن‌محمد العيبان» وزير مشاور و عضو شوراي وزيران و مشاور امنيت ملي عربستان سعودي و «وانگ ئي» عضو دفتر سياسي کميته مرکزي حزب کمونيست و رييس دفتر کميسيون مرکزي امور خارجي حزب و عضو شوراي دولتي جمهوري خلق‌چين صادر شد.
 در پاسخ به ابتکار شايسته جناب آقاي شي جين‌پينگ رئيس جمهوري خلق چين در حمايت از گسترش روابط جمهوري اسلامي ايران و پادشاهي عربستان سعودي، بر اساس اصل حسن هم‌جواري و با توجه به توافق ايشان با سران دو کشور در ميزباني و حمايت از انجام گفتگو بين جمهوري اسلامي ايران و پادشاهي عربستان سعودي و همچنين تمايل دو کشور به حل و فصل اختلافات از طريق گفتگو و ديپلماسي بر اساس پيوندهاي برادرانه و با تاکيد بر پاي‌بندي دو کشور انجام‌شد. / منبع: آرمان امروز

 


کد مطلب: 459939

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/459939/کینه-بی-پایان-رسانه-ملی-ظریف-فیلم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1