کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در یادواره سرداران و 422 شهید والامقام شهرستان کهگیلویه مطرح شد؛

وحدانی فر؛ دهدشت، شهر کسانی که ایستادگی و مردانگی کردند تا قامت ایران چو دماوند و الوند استوار بماند / موحد؛ مردم کهگیلویه و بویراحمد فاتحان پدخندق‌ها و میادین سخت هستند و هر کجا لازم باشد خود را به منصه ظهور می‌رساندند (+ تصاویر)

25 اسفند 1401 ساعت 17:31

یادواره سرداران و 422 شهید والامقام شهرستان کهگیلویه با حضور سید علی احمدزاده_ استاندار کهگیلویه و بویراحمد_، سردار غلام‌رضا سلیمانی_ رئیس بسیج مستضعفین کشور_، سید محمد موحد_ نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده_ و جمعی زیادی از فرماندهان نظامی و لشکری، اقشار مختلف مردم، خانواده‌های معظم شهدا، مدیران ارشد دستگاه‌های دولتی و مسوولان شهرستانی در شهر دهدشت برگزار شد.


یادواره سرداران و ۴۲۲ شهید والامقام شهرستان کهگیلویه با حضور سید علی احمدزاده_ استاندار کهگیلویه و بویراحمد_، سردار غلام‌رضا سلیمانی_ رئیس بسیج مستضعفین کشور_، سید محمد موحد_ نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده_ و جمعی زیادی از فرماندهان نظامی و لشکری، اقشار مختلف مردم، خانواده‌های معظم شهدا، مدیران ارشد دستگاه‌های دولتی و مسوولان شهرستانی در شهر دهدشت برگزار شد.
به گزارش کبنا، حجت الاسلام علی وحدانی فر_ امام جمعه دهدشت_ ابتدای این یادواره را با گویشی متفاوت آغاز و افزود: از شهر هفت گنبد از دنای سرافراز و ماغر سربلند، از استانی که از سال ۱۳۱۶ مقابل رضا شاه پهلوی در ممبی، از مردان تنگ تامرادی و گرجستان از رزمندگان و شهیدان سرافراز از جانب آن‌ها به ملت شریف ایران سلام عرض می‌کنم.
حجت‌الاسلام وحدانی فر تصریح کرد: اینجا از شهر شهیدان شهر بچه‌های پد خندق، شهر دوستان و کسانی که معجزه آفریند همچون پد خندق، آن‌هایی که‌ایستادگی و مردانگی کردند تا قامت ایران مثل دماوند و الوند استوار بماند.  
وی خاطرنشان کرد: اینجا استان حماسه، سربلندی و سرافرازی است، استانی که در طول تاریخ هیچ نشانه‌ای از مقابله با اسلام ندارند این مردم همان مردمی هستند که وقتی انقلاب نشده بود در مقابل طاغوت و کسانی که با اسلام مخالف بودند‌ایستادگی کردند، این استان همان استانی ست که در اوایل قرن سیزدهم بزرگان این استان را بردند و به دار آویختند اما از اسلام دست نکشیدند.
وحدانی فر بیان کرد: امروز به فضل خدای رحمان با داشتن جوانانی توانمند، نخبه و انقلابی از شمال غرب تا جنوب حفاظت و هراست از ایران اسلامی را به عهده دارند.  
امام جمعه دهدشت اظهار کرد: این استانی ست که قبل از انقلاب امثال شهید حجت‌الاسلام نورالدینی و اکنون قریب به یک ماه قبل در شهرستان بهمئی شهید جاودانیان را تقدیم انقلاب شکوهمند کرد. استانی که سراسر افتخار و عزت و سربلندی دارد.
حجت‌الاسلام سید محمد موحد در این یادواره با بیان اینکه سخن گفتن از عظمتی که شهدا دارند کار بسیار صعب و سختی است افزود: شهدای ما به عنوان کلی مسئولیت دفاع از نظام و مبارزه با دشمن را داشتند اما وقتی به ابعاد شخصیت‌های شهدا ورود پیدا می‌کنیم می‌بینیم که هر کدام در حوزه خودش یک مسئولیت ویژه‌ای مضاف بر مسئولیت کلی داشته و یک نقش استثنایی ایفا کرده است.  
حجت‌الاسلام موحد اظهار کرد: وضعیت آن زمان انقلاب را در نظر بگیرید و ببینید شهیدان بهشتی، باهنر، رجایی و.. چه کردند، ضمن اینکه انقلاب را بیمه کردند یک تحول و دگرگونی در جامعه آن روز به وجود آوردند و به لطف خداوند و اخلاص شهدا همه نقشه‌های دشمن را نقش بر آب کردند.
نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شهید سلیمانی ضمن اینکه این انقلاب را برای مدت‌ها بیمه کرد یک تحولی را در دنیا ایجاد کرد و شمن را به تمام معنا منزوی کرد.
 حجت‌الاسلام موحد با بیان اینکه امروز یادواره شهدای مردم کهگیلویه یکی از اون آثار است که ما امروز افتخار می‌کنیم افزود: ما مردم کهگیلویه و بویراحمد فاتحان پد خندق‌ها و میادین سخت هستیم و هر کجا لازم بود مردم این استان خودشان را به منصه ظهور رساندند و نشان دادند کهگیلویه و بویراحمد همچنان می‌درخشد و امروز مفتخریم که خدمت وارثان و عزیزان این شهدا هستیم.














































کد مطلب: 459882

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/459882/وحدانی-فر-دهدشت-شهر-کسانی-ایستادگی-مردانگی-کردند-قامت-ایران-چو-دماوند-الوند-استوار-بماند-موحد-مردم-کهگیلویه-بویراحمد-فاتحان-پدخندق-ها-میادین-سخت-هستند-کجا-لازم-باشد-خود-منصه-ظهور-می-رساندند-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1