کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اخبار استان؛

بزرگداشت روز جهانی حیات وحش در شهرستان لنده + تصاویر

11 اسفند 1401 ساعت 11:47

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگر خواهان زندگی خوبی هستیم به جنگ با طبیعت پایان دهیم.


مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگر خواهان زندگی خوبی هستیم به جنگ با طبیعت پایان دهیم.
به گزارش کبنا، با نزدیک شدن به 3 مارس مصادف به 12 اسفند روز جهانی حیات وحش، بهانه ای  شد  تا اداره کل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد با همکاری بخشدار، دهیار، مردم و دانش آموزان یکی از بزرگترین روستاهای شهرستان لنده، دور هم جمع شوند و این روز را گرامی بدارند.
براساس این گزارش- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان صبح امروز پنج شنبه (11 اسفند 1401) در این خصوص گفت: روستای قیام با جمعیتی بالغ بر یک هزار و 800 نفر جمعیت، حد فاصل منطقه شکار ممنوع حاتم و تلرش و حفاظت شده سولک شهرستان بهمئی قرار دارد  که محیط زیست استان، بدلیل موقعیت جغرافیایی و حساس این منطقه و متناسب با شغل عمده مردم این روستا که کشاورزی و دامداری است، برنامه روز جهانی حیات وحش را در این روستا با همکاری بخشدار شهرستان لنده، دهیار مردم و دانش آموزان این روستا با برگزاری کارگاه آموزشی نقاشی "حیات وحش" گرامی‌داشت.

اسلام جاودان خرد گفت: 3 مارس مصادف با 12 اسفند، بنام روز جهانی حیات وحش نامگذاری شده است و این روز در سراسر جهان با اجرای برنامه های عمدتاً آموزشی و مشارکتی با هدف حفاظت و اهمیت دادن به همه حیوانات و گیاهان که نهایتاً کمک به زندگی انسان ها را به ارمغان خواهد آورد گرامی داشته می شود.
وی گفت: جوامع انسانی در کره زمین به حیات وحش و منابع مبتنی بر تنوع زیستی متکی است تا همه نیازهای خویش اعم از غذا، سوخت، دارو، پوشاک، مسکن را برآورده سازد از طرفی میلیون ها نفر به طبیعت به‌عنوان منبع امرار و معاش و فرصت های اقتصادی نهفته در آن متکی هستند.
جاودان خرد تصریح کرد: بدلیل رفتار نامناسب ما با طبیعت، در 50 سال اخیر شاهد کاهش و بعضاً انقراض گونه های مهمی از حیات وحش گیاهی و جانوری و تغییرات مهمی در اکوسیستم ها بوده ایم که با کاهش و حذف برخی از گونه ها ناتعادلی هایی در طبیعت ایجاد شده که نهایتاً این انسان است که متضرر می شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: برای سیاست های سازمان حفاظت محیط زیست در دوره های جدید، مشارکت حداکثری تعریف شده، زیرا معتقد هستیم، مشارکت برای حفاظت از گونه های گیاهی و جانوری ضروری است.
جاودان خرد با اشاره به اینکه هیچ سازمانی در هیچ جایی از کره زمین هرچند عریض و طول و بهرمند از امکانات، بدون مشارکت مردم نمی تواند با بحران های پیش رو  و  احتمالی خود مقابله کند گفت:  معتقدیم تا مشارکت حفاظتی نباشد، طبیعتی حفظ نخواهد شد.
وی با اشاره به شعار روز جهانی امسال حیات وحش "مشارکت برای حفاظت از حیات وحش" یادآور شد: اگر بخواهیم طبیعت سالم و زندگی خوبی داشته باشیم باید به جنگ با طبیعت پایان دهیم و برای پایان دادن به این جنگ، به مشارکت همه افراد در همه مسئولیت ها و رده های سنی نیاز داریم.


کد مطلب: 459207

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/459207/بزرگداشت-روز-جهانی-حیات-وحش-شهرستان-لنده-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1