کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

ماجرای شروع‌ بکار دختر نماینده مجلس در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج چه بود؟ / سندی برای حمله به مهدی روشنفکر / غلام‌نژاد: باید انصاف داشته باشیم و دروغ نگویم، گذراندن طرح یک فرایند سیستماتیک است و هیچ دخالتی صورت نمی‌گیرد

8 اسفند 1401 ساعت 2:14

سندی از علوم پزشکی یاسوج در سطح فضای مجازی و جامعه منتشر شده و به نظر می‌رسد که عده‌ای آن را پیراهن عثمان کرده‌اند تا به مهدی روشنفکر_ نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون هجمه وارد کنند.


سندی از علوم پزشکی یاسوج در سطح فضای مجازی و جامعه منتشر شده و به نظر می‌رسد که عده‌ای آن را پیراهن عثمان کرده‌اند تا به مهدی روشنفکر_ نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون هجمه وارد کنند.
به گزارش کبنا، سندی روز گذشته در فضای مجازی و جامعه منتشر شده و اینگونه القا می‌کنند که مهدی روشنفکر بعد از رفتن غلام‌نژاد_ رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد_ دخترش را جذب دانشگاه علوم پزشکی یاسوج کرده است. اگر به سند منتشر شده به‌خوبی دقت شود، زهرا روشنفکر دختر نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون که دارای مدرک تحصیلی کارشناسی پرستاری است برای گذراندن طرحش به یکی از مراکز خدماتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج معرفی شده و هیچ‌گونه جذبی صورت نگرفته است.
کبنانیوز با بهنام نیازی_ مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بویراحمد_ برای بررسی دقیق این موضوع تماس گرفت که به دلیل در دسترس نبودن، تماس ناموفق بود. در ادامه با محمد غلام‌نژاد_ رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد_ تماس گرفته شد که وی پاسخ داد و گفت: من هم در جریان این موضوع نبوده‌ام. طرح یک فرایند سیستماتیک است و هر کسی که بخواهد طرح بگذراند، لازم نیست به رئیس دانشگاه یا معاونین وی مراجعه کند.
وی اضافه کرد: گذراندن طرح در مراکز مربوط به دانشگاه علوم پزشکی یاسوج سیستماتیک است که فرد بعد از ارائه درخواستش مورد بررسی قرار می‌گیرد و نهایتاً به او اعلام می‌کنند که شما در فلان جا طرحت را می‌توانی بگذرانی.
غلام‌نژاد گفت: هر فردی که درخواستش مورد پذیرش قرار گرفت بر اساس بندهای قانونی برای او ابلاغ می‌زنند و فرد هم به مراکزی که مشخص شده برای گذراندن طرح معرفی می‌شود.
رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: بنده به هیج وجه در جریان نبوده‌ام و فرد خودش در همان چارچوب قانونی و مشخص شده انتخاب می‌کند که کجا طرحش را بگذراند. ما باید انصاف داشته باشیم و دروغ نگویم. یقیناً دختر نماینده مجلس در همین فرایند قانونی صبر کرده تا در مرکز خدمات جامع سلامت شهری نوبتش شده و به آنجا معرفی شده است. پرستاران دیگری هم مثل ایشان داریم و یقین بدانید کسی هم از این موضوع خبر نداشته که بخواهد دخالتی بکند.
وی افزود: روال، روال خلافی نبوده و استخدام هم نبوده و تنها آمده که طرحش را بگذراند. در همان ابلاغ هم نوشته شده که مشمول خدمات پزشکان و پیراپزشکان می‌‍باشد.
غلام‌نژاد تاکید کرد: همه دانشجویان پرستاری و پزشکی باید این طرح را بگذرانند. به‌نظر می‌رسد طرح این مسئله صرفاً دنباله همان حواشی ناصواب است. طرح یک فرایند سیستماتیک است و کسی نمی‌تواند در آن دخالتی کند.
کریم ارشادی_ سخنگوی مرکز بهداشت و درمان شهید دامیده_ نیز به کبنانیوز، گفت: هر دانشجویی که در حوزه بهداشت و درمان فارغ التحصیل شود مشمول طرح خدمت پزشکان و پیراپزشکان می‌باشد و حتماً باید این طرح را در یکی از مراکز علوم پزشکی بگذارند. دختر نماینده مجلس نیز یکی از این دانشجویان است که در فرایند قانونی باید این طرح را بگذراند و هیچ رابطه استخدامی ندارد و با اتمام طرح فعالیت ایشان در این مرکز نیز به پایان می‌رسد. 
وی افزود: شروع طرح 19 بهمن ماه 1401 و ابلاغ آن مربوط به تاریخ 25 بهمن‌ماه 1401 می‌‍باشد در واقع این ابلاغ در زمان ریاست جدید دانشگاه علوم پزشکی انجام نگرفته بلکه در دوره رئیس سابق دانشگاه صادر شده است.
 به گزارش کبنا، گویا قرار نیست که حواشی دست از سر دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بردارد. امید می‌رفت و می‌رود با آمدن سعید جاودان سیرت، دانشگاه علوم پزشکی در مسیر اصلی خود حرکت کند. اما اخباری که از دل این دانشگاه مهم بیرون می‌آید این امیدها را خدشه‌دار می‌کند و گاهی هم مایه دلسردی و اعتماد مردم می‌شود. انتشار گسترده سند مربوط به دختر نماینده مجلس هیچ وقت دردی از دردهای شبکه بهداشت و درمان را درمان نمی‌کند بلکه اینگونه رفتارها همانند زخمی است که مرتب روی آن را باز می‌کنیم تا روند درمانش به تعویق بیفتد.
به گزارش کبنا، روز گذشته سندی از دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در فضای مجازی و سطح جامعه منتشر شد که حاوی به‌کارگیری دختر مهدی روشنفکر_ نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی_ در مرکز خدمات جامع سلامت شهری شهید صدوقی زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد است. متن این حکم در زیر آمده است.


کد مطلب: 459037

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/459037/ماجرای-شروع-بکار-دختر-نماینده-مجلس-دانشگاه-علوم-پزشکی-یاسوج-سندی-حمله-مهدی-روشنفکر-غلام-نژاد-باید-انصاف-داشته-باشیم-دروغ-نگویم-گذراندن-طرح-یک-فرایند-سیستماتیک-هیچ-دخالتی-صورت-نمی-گیرد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1