تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۵۷
کد مطلب : ۴۵۸۸۵۱
همگام با نخستین کاروان دانشجویی راهیان نور کهگیلویه و بویراحمد؛

دانشجویان کهگیلویه و بویراحمد در مناطق جنگی (+ فیلم )

۰
دانشجویان کهگیلویه و بویراحمد در مناطق جنگی (+ فیلم )
کبنا ؛نخستین کاروان دانشجویی امسال در کهگیلویه و بویراحمد با حال و هوایی عرفانی به مناطق عملیاتی جنوب کشور مانند شلمچه و طلایه اعزام شدند.
به گزارش کبنا، شماری از دانشجویان پسر دانشگاه‌های علمی کاربردی و آزاد اسلامی استان در این سفر معنوی چهار روزه ضمن بازدید از مناطق عملیاتی با حال و هوای رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس آشنا می‌شوند.
در این سفر که صحنه‌هایی از غیرت ملی و دینی رزمندگان و قهرمانان عرصه دفاع از کشور برای بازدیدکنندگان از طریق روایت گردی و مشاهده می‌دانی تداعی می‌شود فرصتی برای زنده نگهداشتن ایثارگران جنگ تحمیلی است.
دیدگاه دانشجویان
یکی از دانشجویان اعزامی به کاروان‌های نور ساکن کهگیلویه و بویراحمد در این سفر اعتقاد دارد که تقویت روح‌امید و حماسه از ثمرات شیرین سفر‌های راهیان نور است.
صالح الماسی افزود: شنیدن روایت زندگی مدافعان حریم میهن به حس وطن دوستی جوانان در این سفر‌ها کمک می‌کند.
وی بیان کرد: زنده نگه داشتن یاد و خاطره و رشادت‌های فرزندان این سامان از دیگر برکات سفر‌های کاروان‌های راهیان نور است.
یکی دیگر از دانشجویان اعزامی از کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: با توجه به اینکه امروز یکی از نیاز‌های کشور در گام دوم انقلاب نهادینه‌سازی فرهنگ دفاع مقدس است اردو‌های راهیان نور نقش مهمی در تحقق این امر مهم دارد.
حمید انصاری عنوان کرد: اردو‌های سرزمین نور همچنین فرصتی برای معرفی الگو‌های موفق و حماسه‌های هویت ساز و ماندگار به نسل نوجوان و جوان است.
اعزام نخستین کاروان دانشجویی امسال
مسئول بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد گفت: نخستین کاروان راهیان نور دانشجویان استان در سال جاری متشکل از ۴۰۰ نفر به مدت چهار روز به مناطق جنگی جنوب کشورمان اعزام شده‌اند.
نام‌نویسی چهار هزار دانشجو به مناطق جنگی
سید مسعود پرهیزگار اظهار داشت: چهار هزار دانشجو برای اعزام به مناطق جنگی در قالب اردو‌های راهیان نور از مراکز آموزش عالی این استان نام‌نویسی کرده‌اند.
            
وی بیان کرد: با توجه به شرایط و امکانات موجود ۲ هزار و ۱۰۰ نفر از دانشجویان سراسر استان به مناطق جنگی اعزام و از این مناطق بازدید می‌کنند.
پرهیزگار گفت: اردو‌های راهیان نور دانشجویی استان از امروز دوم اسفند ماه شروع و تا ۲۱ اسفندماه ادامه دارد.
مسئول بسیج دانشجویی استان ادامه داد: حدود ۲۰۰ نفر خادم دانشجو و غیر دانشجو در اردو‌ها راهیان نور به دانشجویان کمک می‌کنند.
آنچه باید درباره راهیان‌نور بدانیم
راهیان نور نامی است برای گروه بزرگی از کاروان‌های سیاحتی - مذهبی در ایران که به بازدید از مناطق جنگی بازمانده از جنگ ایران و عراق در غرب و جنوب غربی کشورمان می‌پردازند.
اردو‌های راهیان نور از سال ۱۳۷۶ آغاز شده این حرکت بعد از پایان جنگ ایران و عراق، توسط گروه‌های مردمی خود جوش متشکل از رزمندگان شکل گرفت، در ایامی خاص نظیر عید نوروز، ایام محرم و دیگر مناسبت‌ها کاروان‌هایی را برای بازدید از مناطق جنگی سامان می‌دادند و محل‌هایی نظیر یادمان‌های فعلی شلمچه، اروند کنار و فتح المبین مورد بازدید این کاروان‌ها قرار می‌گرفت.
در سال ۱۳۷۷ بسیج دانشجویی از ظرفیت‌های اردو‌های راهیان نور استفاده کرد و اعزام کاروان‌های دانشجویی شروع شد. سپس بسیج محلات نیز شروع به اعزام کاروان‌هایی کرد و اکنون هر ساله گروه‌هایی از مردم مناطق مختلف ایران را برای بازدید از مناطق جنگی غرب و جنوب غربی این کشور، به استان‌های هم‌مرز با عراق می‌برد.
            
نام شما

آدرس ايميل شما

​​​​​​​روایت خبرنگار آمریکایی از سفر به ایران

​​​​​​​روایت خبرنگار آمریکایی از سفر به ایران

ما با مقام‌های ایرانی نیز تماس گرفتیم. حسین امیر عبداللهیان، وزیر خارجه ایران در مصاحبه‌ای ...
آیا فروپاشی روسیه در حال نزدیک شدن است؟

آیا فروپاشی روسیه در حال نزدیک شدن است؟

 روسیه پیش‌ از این هیچ‌گاه تا به این اندازه همزمان خطرناک و شکننده نبوده است!  «پیتر ...
علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

برخلاف رویکرد تعاملی و ایجابی تهران، جمهوری آذربایجان با افزایش ضریب رویکرد تقابلی، بر ...
1