کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت ارسالی:

دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج؛ پایلوت سیاسی یا دستگاه علمی آموزشی؟!

1 اسفند 1401 ساعت 10:27

دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یکی از مؤسسات علمی و آموزشی استان به مدیریت رحیم اکرامی است که در عرصه فعالیت‌های سیاسی و میزبانی و تدارک برنامه‌های سیاسی، چند وقتی است فعال شده است و بیش از آنکه دغدغه علمی باشد، دغدغه سیاسی پررنگ تری دیده می‌شود. این در حالی است که برنامه و کار اصلی دانشگاه، آموزش و پژوهش است و برنامه‌ها و فعالیت‌های سیاسی به عنوان فعالیت‌های فوق برنامه در کنار برنامه‌های علمی و پژوهشی، مکملی برای ارتقاء ظرفیت‌های اجتماعی و سیاسی دانشجویان محسوب می‌شود.


یادداشت ارسالی؛ دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یکی از مؤسسات علمی و آموزشی استان به مدیریت رحیم اکرامی است که در عرصه فعالیت‌های سیاسی و میزبانی و تدارک برنامه‌های سیاسی، چند وقتی است فعال شده است و بیش از آنکه دغدغه علمی باشد، دغدغه سیاسی پررنگ تری دیده می‌شود. این در حالی است که برنامه و کار اصلی دانشگاه، آموزش و پژوهش است و برنامه‌ها و فعالیت‌های سیاسی به عنوان فعالیت‌های فوق برنامه در کنار برنامه‌های علمی و پژوهشی، مکملی برای ارتقاء ظرفیت‌های اجتماعی و سیاسی دانشجویان محسوب می‌شود.
مدیریت این دانشگاه مرتباً در کار دعوت از سیاسیون (نمایندگان، استاندار و ...) و تدارک جلساتی برای حضور آن‌ها بوده وحتی در جلسات مربوط به مناسبت‌های علمی (همچون هفته پژوهش)، از چهره‌های سیاسی برای سخنرانی دعوت می‌نماید. به عنوان مثال در جلسه هفته پژوهش با دعوت از نماینده محترم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون برای سخنرانی، حواشی ایجاد شد و یکی از همراهان نماینده، یکی از فعالین دانشجویی دانشگاه را مورد ضرب و شتم قرار داد و عملاً جلسه اصطلاحاً علمی دانشگاه به حاشیه کشیده شد که انعکاس رسانه ای نیز یافت.
اخیراً نیز این دانشگاه تدارک جلسه‌ای کنترل شده برای پرسش و پاسخ دانشجویان دانشگاه‌ها و استاندار کهگیلویه و بویراحمد را داشته است که از همه دانشگاه‌های یاسوج، نماینده و یا نمایندگانی دعوت شده بود که در این جلسه سوالاتی از استاندار داشته‌اند؛ در حالی که عملاً چنین جلساتی در دستورکار دانشگاه‌های دولتی نبوده است و منطقاً دانشگاه‌های دولتی یاسوج (دانشگاه یاسوج، دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه پیام نور، دانشگاه علمی کاربردی و دانشگاه فنی و حرفه ای) می‌بایست تدارک دهنده و میزبان چنین جلساتی باشند و نه دانشگاه آزاد که نهادی غیردولتی و تماماً بر پایه شهریه اخذ شده از دانشجویان است و علی القاعده این شهریه باید برای تقویت بنیه علمی این دانشجویان و نه سیاسی کاری مدیریت این دانشگاه صرف شود.
به نظر می‌رسد که این جلسات در پی انتقاداتی که اخیراً از نحوه مدیریت این دانشگاه در خصوص مسائل علمی و آموزشی به عمل آمده، تدارک دیده شده‌اند تا با این جلسات و امکان سنجی ارتباطات سیاسی، بنیه مدیریتی و استمرا آن تقویت شود و گرنه مرتباً دعوت از سیاسیون حتی برای جلسات علمی چندان معقول به نظر نمی‌آید. شایسته است که مدیریت این دانشگاه در پی اصلاح امور و جبران انتقادات در خصوص تنزل وضعیت علمی این دانشگاه برآمده و از سیاست زدگی مرسوم بر دانشگاه اجتناب کنند. به تقویت بنیه علمی دانشگاه و جلوگیری از وضعت اسفبار پایان نامه‌های دانشجویی تلاش نموده و سعی شود که در حوزه پژوهشی و تقویب حداقلی پایان نامه‌های دانشجویی که بیشتر به صورت کپی پیستی هستند، اقداماتی صورت گیرد و شهریه دانشجویان صرف ارتقاء ظرفیت‌های علمی فرزندان استان شود.


کد مطلب: 458722

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/458722/دانشگاه-آزاد-اسلامی-یاسوج-پایلوت-سیاسی-یا-دستگاه-علمی-آموزشی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1