کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

اختصاص ۱۲۰ میلیارد تومان برای تکمیل سد «سرپری» کهگیلویه

20 بهمن 1401 ساعت 14:42

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۲۰ میلیارد تومان برای تکمیل سد سرپری از اعتبارات متمم سفر رئیس جمهور به استان اختصاص داده شد.


مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۲۰ میلیارد تومان برای تکمیل سد سرپری از اعتبارات متمم سفر رئیس جمهور به استان اختصاص داده شد.
آرش مصلح افزود: در متمم سفر رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه آب، یک پروژه ۱۰ ساله به نام سد «سرپری» گنجانده شد.
وی با اشاره به موقعیت بسیار تأثیرگذار سد سرپری اظهارکرد: این سد که هم اکنون ۲۵ پیشرفت فیزیکی دارد، در پنج کیلومتری شهر دهدشت، مرکز شهرستان کهگیلویه و در نزدیکی مسیر مواصلاتی "دهدشت به بهبهان" قرار دارد که موقعیت بسیار ارزشمندی در بحث گردشگری دارد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: پس از آبگیری، این سد سه میلیون متر مکعب آب ذخیره‌سازی خواهد داشت که می‌تواند ۴۵۰ هکتار زمین‌های دیم را به آبی تبدیل کند و تحول زیادی در بحث کشاورزی منطقه بوجود آورد.
مصلح تصریح کرد: تا قبل از سفر رئیس جمهور به استان متأسفانه ۲۵ ماه این پروژه کاملاً تعطیل بود و تلاش شد که در متمم سفر گنجانده شود که اینکار انجام شد.
وی ادامه داد: پس از گنجانده شدن در متمم سفر رئیس جمهور، ۱۲۰ میلیارد تومان برای تکمیل مصوب و اختصاص داده شد که از این مبلغ ۴۰ میلیارد از بخش مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت، ۳۰ میلیارد از سوی وزارت نیرو، ۴۰ میلیارد برنامه بودجه و ۱۰ میلیارد تومان هم از اعتبارات استانی، تأمین می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: عملیات اجرایی این پروژه از ابتدای آذر ماه امسال و در چهار جبهه کاری آغاز شده است.


کد مطلب: 458186

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/458186/اختصاص-۱۲۰-میلیارد-تومان-تکمیل-سد-سرپری-کهگیلویه

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1