کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مقام ارشد کاخ سفید مدعی شد:

نگرانی کاخ سفید از گسترش همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه

18 بهمن 1401 ساعت 17:12

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی کاخ سفید از نگرانی واشنگتن از همکاری دفاعی ایران و روسیه و تاثیر آن بر شرکای منطقه‌ای خود خبر داد.


هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی کاخ سفید از نگرانی واشنگتن از همکاری دفاعی ایران و روسیه و تاثیر آن بر شرکای منطقه‌ای خود خبر داد.
جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی دولت بایدن روز دوشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در تداوم ادعا‌ها علیه ایران در عرصه جنگ اوکراین گفت: برای ما شکی وجود ندارد که روسیه همچنان به دریافت پهپاد از ایران برای استفاده در جنگ اوکراین ادامه می‌دهد.
این مقام ارشد کاخ سفید مدعی شد: روابط بین ایران و روسیه در حوزه دفاعی در حال تعمیق است. اکنون نشانه‌های روشنی وجود دارد که دو کشور به دنبال تبادل بیشتر فناوری‌های نظامی هستند.
هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا ادعا کرد: این بدان معناست که نگرانی‌ها در مورد امنیت و ثبات خاورمیانه در حال افزایش است.
کربی همچنین مدعی شد که این نگرانی وجود دارد که روسیه ممکن است به دنبال راه‌هایی برای تقویت توانمندی‌های نظامی ایران در خاورمیانه باشد.
این سخنگوی شورای امنیت ملی دلت بایدن در هراس از تعمیق روابط نظامی تهران – مسکو افزود: روابط رو به گسترش ایران و روسیه در حوزه دفاعی، نه تنها برای اوکراین بلکه می‌تواند برای شرکا و دوستان ما در خاورمیانه نیز بد باشد.
روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال روز یکشنبه به وقت محلی به نقل از منابع آگاه در یکی از کشور‌های همسو با آمریکا مدعی شد تهران - مسکو در حال همکاری برای ساخت کارخانه جدیدی در روسیه برای تولید پهپاد طراحی ایران هستند.
غرب به رهبری آمریکا از ماه‌ها پیش همزمان با تشدید تنش‌ها در جنگ اوکراین، ادعا‌هایی ضد ایرانی را مطرح کرده که تهران آن را قاطعانه رد می‌کند.
آمریکا ابتدا ادعای ارسال پهپاد‌های ایرانی را مطرح کرد و پس از آن، ادعای انتقال احتمالی موشک‌های زمین به زمین از سوی ایران به روسیه برای استفاده در این جنگ را مطرح کرده است.
جمهوری اسلامی ایران می‌گوید: محدودیت‌های مربوط به تسلیحات ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ در تاریخ ۱۸ اکتبر ۲۰۲۰ رسما خاتمه یافته و از آن زمان، انتقال تسلیحات به، یا از ایران، دیگر مشمول قطعنامه ۲۲۳۱ نمی‌شود

 


کد مطلب: 458119

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/458119/نگرانی-کاخ-سفید-گسترش-همکاری-های-دفاعی-ایران-روسیه

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1