کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

۶۸۶ پروژه دهه فجر در کهگیلویه و بویراحمد افتتاح و کلنگ زنی می‌شود

13 بهمن 1401 ساعت 13:10

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۶۸۶ پروژه به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی در کهگیلویه و بویراحمد کلنگ‌زنی و افتتاح می‌شود.


استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: ۶۸۶ پروژه به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی در کهگیلویه و بویراحمد کلنگ‌زنی و افتتاح می‌شود.
به گزارش کبنا به نقل از سایت استانداری، سید علی احمدزاده با حضور در برنامه گفت‌وگوی شبکه استانی دنا با گرامیداشت دهه فجر و تبریک اعیاد ماه رجب به سیمای استان قبل از انقلاب اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: کهگیلویه و بویراحمد در دوران قبل از انقلاب از تمامی زیرساخت‌ها محروم بود و از شرایط خوبی به خصوص در مناطق روستا‌ها برخوردار نبودیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: در زادگاهم روستای عنا از توابع شهرستان باشت از جاده دسترسی، آب آشامیدنی و سایر امکانات محروم بودیم و بسیاری از روستا‌های کهگیلویه و بویراحمد هم دارای چنین وضعیتی و حتی بدتر بودند‌.
وی با بیان اینکه قبل از انقلاب در همه زمینه‌ها عقب ماندگی داشتیم و با واژه توسعه بیگانه بودیم، گفت: به لطف انقلاب اسلامی طی ۴۴ سال اخیر خدمات خوبی به همه مناطق و روستا‌های این استان ارائه شده است.
دکتر احمدزاده با اشاره به اینکه قبل از انقلاب اسلامی سرجمع نیرو‌های متخصص استان به تعداد انگشتان یک دست بود و نیروی انسانی برای توسعه استان نداشتیم، افزود: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی دانشگاه که مهمترین رکن پیشرفت و ترقی و مهد علم است تأسیس شد و مردم استانی که روزی به دلیل نبود امکانات از تحصیل باز می‌ماندند وارد دانشگاه شدند و مسیر علم و ترقی را طی کردند و امروزه نیرو‌های متخصص به غیر از کهگیلویه وبویراحمد در سایر استان‌ها نیز به کار گرفته می‌شوند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بعد از انقلاب اقدامات ارزشمندی در حوزه زیرساختی انجام شد و برای عمران و آبادانی کهگیلویه و بویراحمد اعتبارات خوبی از سوی نظام مقدس اسلامی اختصاص داده شد عنوان کرد: در گذشته تنها صنعت استان در صنعت نفت و گاز گچساران خلاصه می‌شود اما امروزه کار‌های بزرگی در حوزه پتروشیمی‌ها در حال انجام است.
استاندار با بیان اینکه در حوزه سدسازی، کشاورزی، جاده روستایی، آب آشامیدنی، صنایع بزرگ تولیدی و صنعتی، خدمات شهری و سایر حوزه‌ها کار‌های خوبی طی چهار دهه عمر پربرکت انقلاب اسلامی صورت گرفته گفت: قبل از انقلاب از یک جاده دسترسی برای ارتباط با سایر شهر‌ها و مناطق، محروم بودیم اما در سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری محور پاتاوه دهدشت که استان را از بن‌بست خارج می‌کند کلنگ‌زنی شده و این پروژه حیاتی در آستانه بهره‌برداری قرار دارد.
دکتر احمدزاده بیان کرد: علاوه بر این جاده‌های متعددی برای دسترسی به شهرستان‌ها و سایر نقاط کشور احداث و در این زمینه هم کار‌های خوبی صورت گرفته است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به توجه ویژه دولت جهادی و انقلابی آیت الله دکتر رئیسی به استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: استان وارد فاز جدیدی برای توسعه شده است، در سفر سال گذشته دولت به کهگیلویه و بویراحمد ۷ هزار میلیارد تومان اختصاص داده شد که طی سه سال این اعتبار به استان تزریق شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه استان در زمان قبل از انقلاب از داشتن امکانات بهداشتی محروم بود عنوان کرد: بیمارستان ۳۲ تختخوابی بهمئی در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد، در سایر شهرستان‌ها یا بیمارستان در حال احداث است و یا احداث می‌شود و آرام آرام از محرومیت‌ها فاصله می‌گیریم.
استاندار در این برنامه تلویزیونی در خصوص پروژه‌های افتتاحی و کلنگ زنی دهه فجر ۱۴۰۱ گفت: ۶۸۶ پروژه افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شوند که ۵۶۹ پروژه افتتاحی و۱۱۷ پروژه کلنگ زنی است ضمن اینکه یک هزار و ۸۷۳ میلیارد تومان برای پروژه‌های افتتاحی هزینه شده است و یک هزار و ۲۰۹ میلیارد تومان برای پروژه‌های کلنگ‌زنی هزینه می‌شود.
استاندار بیان کرد: تصفیه خانه آب شهر یاسوج، آبرسانی به غرب دهدشت، پارک آبی یاسوج، بیمارستان ۳۲ تختخوابی لیکک، پروژه‌های نوسازی مدارس، پروژه‌های حوزه ارتباطات و فناوری، طرح‌های آبرسانی و گازرسانی از جمله طرح‌هایی هستند که در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد به اقدامات دیگری برای توسعه استان اشاره کرد و یادآور شد: کارخانه قند یاسوج که از مدار خارج شده بود با تخصیص ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار، ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در سفر دور دوم رئیس‌جمهور به بهره‌برداری می‌رسد.
وی بیان کرد: طرح زنجیره مرغ گوشتی با سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیارد تومان در منطقه لیشتر گچساران و نظیر چنین طرحی در بهمئی در حال احدث است و احداث ۵۰ طرح مرغداری گوشتی از دیگر اقدامات در بخش اقتصادی استان است.
وی با بیان اینکه پتروشیمی گچساران دارای ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی است و تا نوروز ۱۴۰۲ تکمیل و افتتاح می‌شود، پیشرفت فیزیکی پتروشیمی دوم گچساران را ۲۸ درصد و پتروشیمی دهدشت را ۳۸ درصد عنوان کرد.
وی با اشاره به کارخانه آهک هیدراته از پیشرفت ۶۰ درصدی این پروژه خبر داد و یادآور شد: راه‌اندازی ۵ شهرک گلخانه‌ای، احداث ۸ واحد سردخانه‌ای دیگر پروژه‌های حوزه اقتصادی در جهت توسعه و پیشرفت استان است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به آخرین وضعیت سد آبریز و اینکه با دیدگاه مثبت روند احداث این سد در حال انجام است گفت: سد آبریز در استان احداث می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: اعتبارات حوزه آب یک هزار و ۹۲۵ میلیارد تومان است و در این حوزه کار‌های بزرگی در دست انجام است، همچنین سد سقاوه نیز کلنگ‌زنی می‌شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پایان با اشاره به وضعیت بارش‌ها در استان افزود: تا امروز ۴۸۷. ۷ میلی‌متر باران در استان ثبت شده در حالی که بارش‌ها در مدت مشابه سال قبل ۴۱۲. ۹ میلی‌متر بوده این در حالی است که هنوز فصل بارشی به اتمام نرسیده است.
دکتر احمدزاده با بیان اینکه متوسط دراز مدت بارش‌های استان ۳۲۵ میلی‌متر است، بیان کرد: بارش‌ها نسبت به سال گذشته ۱۶ درصد و نسبت به بارش‌های بلند مدت ۴۷ درصد افزایش داشته که خبر خوبی برای مردم و کشاورزان است.


کد مطلب: 457913

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/457913/۶۸۶-پروژه-دهه-فجر-کهگیلویه-بویراحمد-افتتاح-کلنگ-زنی-می-شود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1