تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۵۴
کد مطلب : ۴۵۷۸۲۲
در آیین افتتاحیه؛

استقبال امام جمعه کهگیلویه از افتتاح خانه محیط زیست در دهدشت

۰
استقبال امام جمعه کهگیلویه از افتتاح خانه محیط زیست در دهدشت
کبنا ؛نخستین خانه محیط زیست استان با حضور مسئولان شهرستانی و استانی در شهرستان دهدشت افتتاح شد.
به گزارش کبنا، حجت الاسلام و المسلمین علی وحدانی فر امام جمعه دهدشت در آیین این افتتاحیه گفت: امروزه یکی از چالش‌های مهم حوزه محیط زیست بحث پسماند است که آموزش و فرهنگ‌سازی تنها راه نجات و حل این چالش است.
امام جمعه کهگیلویه افزود: قانون اساسی ما از معدود قانون‌هایی است که در یک اصل از آن، به حفاظت از محیط زیست پرداخته و بیان داشته که حفاظت از محیط زیست وظیفه همه ماهاست (اصل 50 قانون اساسی). از طرفی در دین مبین اسلام ما آیات، احادیث و روایات زیادی در خصوص اهمیت حفاظت از محیط زیست داریم که می‌طلبد همانگونه که پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) شکستن شاخه درخت را به مثابه شکستن بال یک فرشته می‌دانست در حفاظت از محیط زیست حساس باشیم و
حجت الاسلام وحدانی فر در ادامه افزود: تجربه نشان داده هر کجا پای انسان به طبیعت باز شده، تخریب را به همراه داشته است فلذا یکی از راه‌های حفاظت و کمک به محیط زیست، آموزش، فرهنگ‌سازی، ورود ائمه جمعه و جماعات، دانشگاهیان، آموزش و پرورش، سمن‌های مردم نهاد است که دست به دست هم با فرهنگ‌سازی یاریگر امانت نسل‌های آینده باشیم.
وی افتتاح اولین خانه محیط زیست در دهدشت را کار بسیار ارزنده‌ای دانست و گفت: امیدواریم که این خانه‌ها بتوانند با مردمی‌سازی مشارکت حداکثری را در حفاظت از محیط زیست فراهم سازند.
بر اساس این گزارش در ادامه این آئین فریدون فاطمی‌زاده رئیس آموزش و پرورش کهگیلویه در این خصوص گفت: هیچکس به اندازه آموزش و پرورش برای آموزش بحث‌های محیط زیستی تأثیر‌گذار نیست.
وی با اشاره به تدریس درس رسمی انسان و محیط زیست در بین دروس آموزش و پرورش تصریح کرد: با توجه به فرصت کافی، مخاطب ثابت و محتوای آموزشی درست در همه کار‌ها به این موضوع پرداخته می‌شود.
فاطمی‌زاده بحث این کارگاه را موضوع مهمی دانست و عنوان کرد: باید به این کره خاکی تب دار و محیط زیستی که خودمان برای رسیدن به آسایش و رفاه بیشتر دست کاری کردیم، کمک کنیم.
وی ابراز داشت: دست کاری در طبیعت، تأثیر‌گذاری و دخالت بشر به حدی زیاد شده که امروزه علیرغم اینکه رفاه، بزرگترین دغدغه ذهنی ما استمرار حیات نسل امروز و آینده است.
رئیس آموزش و پرورش کهگیلویه ادامه داد: با این اقدامات و بلا‌هایی که بشر در طی دو قرن اخیر بر سر محیط زیست آورده، حیات بشری به مخاطره افتاده است.
فاطمی‌زاده بیان کرد: هر جا به محیط پیرامون خود نگاه کنیم نشانه‌هایی از بی رحمی بشر را خواهیم دید و می‌طلبد امروز بچه‌هایی را که آینده سازان جامعه هستند، آموزش بدهیم.
روح الله عزیزی رئیس محیط زیست کهگیلویه در این آئین گفت: مهمترین راه احیای محیط زیست و انتقال ارزش‌های طبیعت به نسل آینده، آموزش و فرهنگ‌سازی است.
وی تصریح کرد: این کارگاه با محوریت اداره محیط زیست شهرستان و مشارکت اداره آموزش و پرورش کهگیلویه ویژه معلمان و آموزش یاران نهضت سواد‌آموزی برگزار شد.
عزیزی با اشاره به افزایش جمعیت شهری و روستایی و وجود مشکلات زیست محیطی در جوامع افزود: آموزش یکی از مؤثرترین راه‌های کمک به احیای محیط زیست است.
رئیس اداره محیط زیست کهگیلویه بیان داشت: افزایش تولید پسماند در شهر، روستا، شکار و صید غیرمجاز از مهم‌ترین مشکلات پیشرو محیط زیست است و آموزش می‌تواند نقش مؤثری در جلوگیری از این مشکلات داشته باشد.
عزیزی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت معلمان و آموزش یاران نهضت سوادی می‌تواند به مجموعه محیط زیست کمک کند.
وی با اشاره به ارزش برگزاری این کارگاه‌ها گفت: معلمان با تأثیر‌گذاری بر قشر تحت پوشش خود موجب حفظ طبیعت شوند.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

همزمان با شروع هفتمبن جلسه پرسش شورا از شهردار، مردی که پشت در ایستاده بود گفت: من باید ...
اثر یک دهه بر بازار دلار

اثر یک دهه بر بازار دلار

 برخی فعالان می‌گویند احتمالِ رفتن دلار به سوی کانال بالاتر وجود دارد ولی دشوار است که ...
هشدار قالیباف به جمهوری آذربایجان

هشدار قالیباف به جمهوری آذربایجان

قالیباف تاکید کرد: ما از این حادثه عمیقا متاسف بوده و در حال پیگیری دقیق و همه جانبه ...
1