کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با همراهی مسوولان ارشد کهگیلویه و بویراحمد انجام گرفت

سفر استاندار کهگیلویه و بویراحمد به روستاهای دیل، آرو، مارین و اسپر گچساران / مشکل اینترنت، کمبود آب آشامیدنی، زیرساخت‌های ورزشی و بهداشتی مهمترین دغدغه مردم + وعده و قول‌های استاندار

7 بهمن 1401 ساعت 17:36

 استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه سفر‌های شهرستانی خود به همراه معاونین و جمعی از مدیران ارشد ادارات‌کل به منطقه گرمسیری گچساران سفر کرد و علاوه بر بازدید میدانی از طرح‌ها به شکل چهره به چهره با اقشار مردم دیدار داشتند و تصمیماتی در راستای حل مشکلات شهرستان گچساران مصوب شد.


 استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه سفر‌های شهرستانی خود به همراه معاونین و جمعی از مدیران ارشد ادارات‌کل به منطقه گرمسیری گچساران سفر کرد و علاوه بر بازدید میدانی از طرح‌ها به شکل چهره به چهره با اقشار مردم دیدار داشتند و تصمیماتی در راستای حل مشکلات شهرستان گچساران مصوب شد.
به گزارش کبنا، سید علی احمد‌زاده_ استاندار کهگیلویه و بویراحمد_ روز جمعه ( 7 بهمن ماه 1401) در ادامه سفر‌های شهرستانی خود از مناطق گرمسیری گچساران از جمله آرو، شام برکان، سرتیره، رودبال، نازمکان، اسپر و مارین بازدید کرد و ضمن شنیدن حرف‌های اهالی این روستا از مدیران خواست تا مشکلات مردم این مناطق را در سریع‌ترین زمان ممکن بررسی و برطرف شود.
اهالی روستا از نبود اینترنت و مشکلاتی که در حوزه کشاورزی برای این منطقه ایجاد شده بود، گلایه‌های کردند. سید علی احمدزاده_ استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: روستای مارین منطقه منحصر بفرد گردشگری طبیعی شهرستان گچساران است که باید زیر ساخت‌های گردشگری در این منطقه فراهم شود.
احمد‌زاده افزود: روستای مارین دارای ۵۰ هکتار باغ سنتی و منابع آبی فراوان است که این باغات طی سال‌های گذشته دچار افت مکس مدیترانه‌ای شده‌اند که خسارت زیادی به باغداران این منطقه وارد کرده است.
وی ادامه داد: یکی راه‌های رفع این مشکلات تغییر روند باغداری و جایگزین ارقام جدید از جمله کاشت درخت بلوبری است که با این روش تولید محصولات در این منطقه به چهار برابر افزایش و در اقتصاد این منطقه نقش مهمی دارد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در این بازدید توزیع ۳۰۰ لیتر سموم و برگزاری پنج کلاس آموزشی را از مهمترین اقدامات جهاد کشاورزی در زمینه مبارزه با افت مگس مدیترانه‌ای در این منطقه اعلام کرد و افزود: باغات منطقه «مارین» به‌طور کامل درگیر این افت شده که برای ریشه کن کردن این آفت، طرح ریشه کردن و اصلاح باغات این منطقه در دستور کار جهاد کشاورزی این منطقه است.
سید علی معتمدی‌پور بیان کرد: پنج هزارو ۲۰۰ متر کانال آبیاری باغات در روستای مارین وجود دارد که تاکنون ۲ هزارو ۷۰۰ متر احداث شده است.
برای پایداری اینترنت روستای مارین ۳۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است
سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات کهگیلویه و بویراحمد گفت: خط فیبر نوری روستای مارین بصورت هوایی است که به دلیل باد، طوفان و رعد برق پایداری شبکه‌ای در این زمینه وجود ندارد که برای رفع این مشکل ۳۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
سیدمحمود رادمنش بیان کرد: طول این مسیر ۱۰ کیلومتر است که پس از گرفتن ابلاغ اجرایی عملیات این طرح در سال آینده آغاز خواهد شد.
فرماندار گچساران تصریح کرد: بیش از سه هزار متر سنگ فرش در این منطقه گردشگری تاکنون کار شده و امسال از محل مسئولیت‌های اجتماعی نفت سه میلیارد ریال اعتبار برای این طرح در نظر گرفته شده است.
ظرفیت‌های روستای رودبال نیاز به توجه دارد
سفر استاندار کهگیلویه و بویراحمد به روستاهای دیل، آرو، مارین و اسپر گچساران

احداث مرمت جاده بین‌مزارع، کانال آبیاری زمین‌های کشاورزی و نبود چمن مصنوعی از موارد مطرح شده اهالی روستای رودبال در سفر یک روزه استاندار کهگیلویه و بویراحمد به این منطقه بوده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: دولت سیزدهم توجه خاصی به زیر ساخت‌های مناطق روستایی دارد و به همین دلیل مشکلات این منطقه باید در اسرع وقت از سوی متولیان امر برطرف شود.
وی تصریح کرد: این منطقه دارای پتانسیل‌های ویژه‌ای برای گردشگری است که به متقاضیان طرح‌های گردشگری در این منطقه تسهیلات پرداخت خواهد شد.
احمد‌زاده ابراز کرد: روستای رودبال که اهالی آن اغلب به دامداری و کشاورزی مشغول هستند که به دلیل فراهم کردن زیر ساخت‌های هم اکنون شاهد مهاجرت معکوس در این منطقه هستیم بطوری که جمعیت این روستا از ۱۵۰ نفر به ۳۰۰ نفر رسیده است.
اولین سفر یک استاندار به روستای اسپر گچساران/ وعده به مردم و کشاورزان
ساکنان روستای «اسپر» که در ۵۰ کیلومتری شمال شهر گچساران قرار دارند، از سفر اولین بار یک استاندار به این منطقه ابراز خوشحالی کردند و خاطرنشان کردند: روستای «اسپر» نیاز به رسیدگی بیشتر دارد و ما اهالی منطقه نیز از مسوولان دولت مردمی می‌خواهیم چالش‌های این روستا را به صورت ریشه‌ای بررسی و نسبت به حل آن‌ها جهادی رسیدگی کنند.
کمبود آب آشامیدنی، قطعی مکرر، احداث‌ایستگاه پمپاژ، نبود روشنایی و.... از مهمترین مشکلات مطرح شده اهالی روستای اسپر در این دیدار بود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بیش از ۱۲ میلیارد ریال برای مشکل رفع آب آشامیدنی روستای «اسپر» برای ساخت منبع ذخیره آب ۳۰۰ متر مکعبی در اختیار آب فاضلاب قرار خواهد گرفت.
احمد‌زاده افزود: مشکل برق روستا‌های گچساران از جمله «اسپر» تا قبل از فصل تابستان از سوی اداره برق باید برطرف شود و بیش از ۲۰ میلیارد ریال برای رفع مشکل کانال‌های روستای اسپر گچساران در نظر گرفته خواهد شد.
یکی از اهالی روستا‌های اسپر در این بازدید گفت: اولین بار است که مشکلات این روستا از نزدیک بررسی می‌شود و قول‌هایی داده شده و با این وعده‌ها و هم اکنون من ۱۰ سال نسبت به سال‌های گذشته جوان‌تر شده‌ام.
سفر استاندار کهگیلویه و بویراحمد به روستاهای دیل، آرو، مارین و اسپر گچساران
اختصاص ۶۰۰ میلیارد ریال برای گیرنده‌های تلویزیون کهگیلویه و بویراحمد
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال امسال برای رفع مشکل گیرنده‌های تلویزیونی استان در نظر گرفته شده که با این میزان اعتبار مشکل گیرنده‌های تلویزیون شهرستان گچساران برطرف خواهد شد.
بخشدار مرکزی گچساران نیز گفت: هم اکنون برق روستا «اسپر» از شهرستان چرام تأمین که با نصب تیر برق مشکل این روستا برطرف خواهد شد.
علی‌محمد آقایی افزود: برای رفع این مشکل هم اکنون بیش از ۱۲ میلیارد ریال اعتبار برای نصب ۳۰ پایه برق در نظر گرفته شده است.
رفع مشکلات آب کشاورزی روستای «آرو» در دستور کار مسئولان قرار گیرد
۵۰۰ هکتار زمین دیم کشاورزی در این روستا وجود دارد که اهالی این روستا خواستار توجه مسئولین برای انتقال آب کشاورزی از طریق سد کوثر به روستای آرو هستند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در دیدار با مردم این منطقه گفت: رفع مشکل این روستا از جمله تأمین آب باغات این روستا در اسرع وقت در دستور کار مسئولین اجرایی قرار گیرد.
احمد‌زاده تصریح کرد: تمام نگرانی‌های این روستا از سوی مسئولان اجرایی استانی و شهرستانی برطرف خواهد شد و ایجاد شبکه مدرن در دستور کار متولیان امر قرار خواهد گرفت.
فرماندار گچساران نیز گفت: در روستای آرو از توابع دهستان گرمسیری گچساران تاکنون یکهزار متر متر سنگ فرش و ۶ هزار متر اسفالت در قالب طرح هادی اجرا شده است.
روانبخش دیهیم خوب اظهار داشت: از محل اعتبارات اجتماعی نفت در ۲ نوبت ۸ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت برخی زیر ساخت‌ها از جمله ۸۰۰ متر سنگ فرش امسال در نظر گرفته شد.
وی ادامه داد: از این میزان چهار میلیارد ریال از محل مرحله دوم اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی بوده که برای سنگ فرش و جداره‌سازی معابر هزینه خواهد شد.
رفع مشکل تونل دیل در دستور کار است
سفر استاندار کهگیلویه و بویراحمد به روستاهای دیل، آرو، مارین و اسپر گچساران
راکد بودن برخی از طرح‌های عمرانی روستای دیل از جمله تونل دیل، زیر ساخت‌های آبرسانی و طرح زمین چمن مصنوعی، آنتن دهی، مشکل اینترنت و آنتن دهی تلفن همراه، نبود پزشک، کمبود دارو، نبود کارگاه‌های زود بازده از مهمترین مشکلات اهالی روستای دیل بوده که در سفر استاندار کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد.

نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در این سفر گفت: مسئولان با جدیت در پی رفع مشکلات روستا‌های محروم این شهرستان باشند و در حال حاضر تأمین آب شرب، کشاورزی و بهسازی راه‌ها مهم‌ترین نیاز جدی روستائیان است.
سید ناصر حسینی پور تصریح کرد: با تلاش صادقانه و همکاری با دستگاه‌های اجرایی و همراهی مردم تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات اصلی مردم بویژه مناطق محروم انجام خواهیم داد.
نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت توجه ویژه‌ای به زیر ساخت‌های رفاهی روستا‌های مناطق محروم و کمتر توسعه یافته دارد و مشکلات اساسی روستا‌ها آب شرب و کشاورزی است در صورتی که برطرف شود مانع مهاجرت روستاییان خواهد شد.
حسینی پور ابراز کرد: بیش از ۵۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای تونل دیل در سال گذشته در نظر گرفته شد که به دلیل رفع مشکل این طرح عمرانی این میزان اعتبار جادی دیگر هزینه شد.
وی تصریح کرد: ساخت تونل ۲ هزار و ۵۰۰ متری دیل به عنوان یکی از طرح‌های بزرگ توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای شهرستان گچساران بیشتر از ۲ سال است که متوقف شده و تاکنون عملیات اجرایی بیش از یکهزارو ۲۰۰ متر از این طرح ملی انجام شده است.
حسینی پور گفت: در دولت سیزدهم اقدامات چشمگیری در مناطق مختلف این شهرستان از جمله روستا‌های گچساران انجام شده است.
تأمین اعتبار طرح گردشگری دیل، و رفع مشکلات بهداشتی و آموزشی
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تلاش مردم در کنار دولت در رفع محرومیت زدایی نقش مهمی دارد گفت: دولت برای رفع مشکلات محروم و کمتر توسعه یافته این استان تلاش کرده و اعتباراتی برای رفع محرومیت گذاشته است.
احمد‌زاده تصریح کرد: روستای دیل باید به مرکز بخش تبدیل شود که برای رفع این مشکل تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد و تبدیل روستا‌های بابا کلان و امامزاده جعفر به بخش امسال قطعی شده است.
وی بیان کرد: بیش از هشت هزار میلیارد ریال امسال برای رفع مشکل اینترنت روستا‌های بالای ۲۰ خانوار در نظر گرفته شده است.
احمد‌زاده تصریح کرد: مشکل مدارس روستای دیل و کمبود دارو و پزشک روستای دیل در اسرع وقت برطرف شود.
وی با بیان اینکه تمام تلاش خود را برای ادامه اجرای طرح گردشگری دیل انجام خواهم داد گفت: این طرح در چهار فاز تاکنون اجرا شده در در فاز چهار بیش از ۶ هزار متر جداره‌سازی انجام شده است.
احمد‌زاده تصریج کرد: جداره‌سازی، سنگ فرش، جدولگذاری، محوطه‌سازی نصب المان از مهمترین اقدامات انجام شده در این طرح بوده که در فاز چهار این طرح گردشگری بیش از ۴۷ میلیارد ریال هزینه شد.
سفر استاندار کهگیلویه و بویراحمد به روستاهای دیل، آرو، مارین و اسپر گچساران
احمدزاده با اشاره به گلایه برخی از روستا‌ها از نبود اینترنت ادامه داد: تا دو ماه بعد از عید نوروز آینده کل روستا‌های بالای ۲۰ خانوار کهگیلویه و بویر احمد از نعمت اینترنت پرسرعت با فیبر نوری برخوردار خواهند شد.
وی گفت: برای این اقدام مهم و تأثیر‌گذار افزون بر ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه خواهد شد تا استان ما از بستر اینترنت بی‌نیاز شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: در حوزه‌های راه روستایی، آب آشامیدنی، مخابرات، ارتباطات و دیگر حوزه‌ها اقدامات بسیار خوب و مؤثر به شدت در حال انجام است.
احمدزاده با اشاره به گلایه برخی از مردم روستا از نبود شبکه‌های تلویزیون، گفت: افزون بر ۶۰۰میلیارد ریال برای پوشش کامل شبکه تلویزیونی استان از محل سفر رئیس‌جمهور دیده شده که در صورت تأمین متمم سفر کل نیاز کهگیلویه و بویر احمد از پوشش تلویزیون برطرف می‌شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: دراین دولت اراده کردیم بسیاری از مشکلات مردم برطرف شود، ما ادعا نداریم در این دولت همه مشکلات مردم را برطرف خواهیم کرد، اما اراده می‌کنیم به فضل الهی و به خاطر وعده‌های دولت جهادی و صادق سیزدهم با مردم هر چه بیشتر از مشکلات آن‌ها را کم کنیم.
وی افزود:‌ امیدوارم که با توجه ویژه رئیس جمهور به مناطق کم برخوردار اقدامات خوبی را شاهد باشیم و ما کارگزاران دولت در این مناطق هستیم و اراده کردیم آن‌ها را برطرف کنیم.
استاندار از روستا‌های از روستا‌های آرو، شام برکان، سرتیره، نازمکان، گناوه لری، رودبال، اسپر و مارین در سفر‌های یکروزه خود به منطقه گرمسیری گچساران بازدید کردند که در این روستا‌ها مشکلات مردم بیان و مصوباتی برای رفع آن‌ها انجام شد.
رفع مشکلات روستا‌ها، اینترنت و انتن دهی تلفن همراه، آب کشاورزی و آشامیدنی از مهمترین مشکلات مطرح شده روستایان این مناطق بود.
سفر استاندار کهگیلویه و بویراحمد به روستاهای دیل، آرو، مارین و اسپر گچساران

سفر استاندار کهگیلویه و بویراحمد به روستاهای دیل، آرو، مارین و اسپر گچساران

سفر استاندار کهگیلویه و بویراحمد به روستاهای دیل، آرو، مارین و اسپر گچساران

سفر استاندار کهگیلویه و بویراحمد به روستاهای دیل، آرو، مارین و اسپر گچساران


کد مطلب: 457632

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/457632/سفر-استاندار-کهگیلویه-بویراحمد-روستاهای-دیل-آرو-مارین-اسپر-گچساران-مشکل-اینترنت-کمبود-آب-آشامیدنی-زیرساخت-های-ورزشی-بهداشتی-مهمترین-دغدغه-مردم-وعده-قول-های

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1