کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تذکر روشنفکر به رئیسی و اوجی درباره افزایش تعرفه مصرف گاز

6 بهمن 1401 ساعت 20:11

رئیس مجمع نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد در تذکری به رئیس جمهور و وزیر نفت خواستار اصلاح تعرفه مصرف گاز خانگی شد.


رئیس مجمع نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد در تذکری به رئیس جمهور و وزیر نفت خواستار اصلاح تعرفه مصرف گاز خانگی شد.
به گزارش کبنا، مهدی روشنفکر رئیس مجمع نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی در تذکری به آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و جواد اوجی وزیر نفت بر لزوم اصلاح تعرفه گاز خانگی برای دهک‌های پایین جامعه و مناطق سردسیرب تاکید کرد.
شرح تذکر رئیس مجمع نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی به رئیس جمهور و وزیر نفت به شرح زیر است:
این روزها جسم و روح مردم آزرده‌ی شرایط بد اقتصادی است. آنچه امروز  بیشتر از تورم افسارگسیخته کالاهای اساسی و پرواز شبانه ارز و طلا مردم را عصبانی کرده است اتخاذ تصمیمات خلق الساعه و اجرای بدون زمینه سازی آن تصمیمات است. نتیجه این آشفتگی اقتصادی کوچک شدن سفره مردم خاصه طبقات و دهک‌های پایین و له شدن محرومین و مستضعفین جامعه است که معمار بزرگ انقلاب، به حق آنان را ولی نعمتان انقلاب نامیدند.
*جناب آقای رئیس جمهور و وزیر محترم نفت تصمیم اخیر مبنی بر افزایش تعرفه گاز هر چند شاید برای جلوگیری از افت فشار گاز و به منظور بهینه سازی مصرف اقدامی لازم بود و باید انجام می‌شد لکن هم در تصمیم سازی برای این مهم و هم در اجرای آن اشکالات جدی وجود دارد که در ادامه عرض خواهم کرد امیدواریم در کوتاه ترین زمان ممکن اصلاح گردد.
۱. تعرفه گذاری بر اساس شرایط اقلیمی و دهک‌های مختلف اقتصادی کاری پسندیده است لکن دامنه مصرف در مناطق سردسیری بویژه برای طبقات پایین باید در گستره‌ی وسیع تری تعریف گردد.
۲. اجرای طرحی با این درجه اهمیت و اثر بر روند معمول زندگی مردم مستلزم بستر سازی عمومی، اطلاع رسانی به مردم درباره کیفیت اجرای طرح و مزایای عمومی آن برای کشور و البته نظارت دقیق و مستمر بر حسن اجرای آن است.
۳. متاسفانه نیروهای قرائت کنتور، بدون توجه به تغییر دامنه مصرف و اثر آن در تغییر مبلغ پرداختی مشترکان، در اثر کم توجهی گاهی مصرف چند ماه را در یک دوره ثبت می‌کنند و این باعث صدور قبض‌های چند میلیونی برای مشترکان و عصبانیت مردم شده است. امیدواریم با اتخاذ تصمیمات پخته و کارشناسی شده و نظارت بر حسن اجرای برنامه‌ها با ملاحظه شرایط بد اقتصادی مردم در جهت پیشرفت کشور و افزایش رفاه عمومی قدم برداریم


کد مطلب: 457600

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/457600/تذکر-روشنفکر-رئیسی-اوجی-درباره-افزایش-تعرفه-مصرف-گاز

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1