تاریخ انتشار
سه شنبه ۴ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۳۶
کد مطلب : ۴۵۷۵۰۴
سرپرست معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

مرگ ۲۹ کودک در ۶ ماهه سال جاری کهگیلویه و بویراحمد

۰
مرگ ۲۹ کودک در ۶ ماهه سال جاری کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛سرپرست معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در ۶ ماهه امسال ۲۹ کودک جان خود را از دست دادند.
به گزارش کبنا، محمد ملک‌زاده در نشست کمیته کاهش مرگ و میر کودکان یک تا ۵۹ ماهه گفت: در طرح جوانی جمعیت یکی از شاخص‌هایی مهمی که وجود دارد کاهش مرگ و میر کودکان است که شاخص بسیار مهم و حیاتی است.
سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، بیان کرد: علاوه بر این، کاهش مرگ و میر مادران باردار شاخص دیگری است که در زمینه جوانی جمعیت مهم است حتی در خود وزارتخانه هم این مورد رصد می‌شود.
وی با اشاره به اینکه اگر کودک سالم داشته باشیم آینده بهتری در انتظار کشور است، گفت: لازم است علت تمام مرگ و میرها و راه‌های پیشگیری از آن بررسی شود.
ملک‌زاده، بیان کرد: قابل پذیرش نیست در قرن ۲۱ بچه زیر ۵ سال در آب خفه شود و از بین برود که می‌طلبد این موارد از طریق رسانه‌ها به خانواده‌ها آموزش داده شود.
وی تصادف و حوادث رانندگی را از دیگر علت‌های فوت کودکان زیر ۵ سال دانست و عنوان کرد: متاسفانه والدین نمی‌دانند که چگونه از فرزندان خود مراقبت کنند.
سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، بیان کرد: سقوط از ارتفاع از دیگر علل مرگ و میر کودکان است که اغلب این موارد از طریق آموزش و آگاه‌سازی والدین قابل پیشگیری است.
  ملک‌زاده، رییس مرکز بهداشت استان با بیان اینکه برخی از مرگ و میرها ژنتیکی است، گفت: راهکار کاهش مرگ و میرها ارائه شود تا آمارهای مرگ کودکان و مادران باردار هر سال کمتر شود.
در ادامه نیک‌اقبال مدیر سلامت جمعیت و خانواده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، گفت: در ۶ ماهه امسال ۲۹ مورد مرگ کودکان ۱ تا ۵۹ ماهه به ثبت رسیده است که بیشترین علت این مرگ ها سوانح و حوادث و ناهنجاری‌های مادرزادی بوده است. 
وی خاطرنشان کرد: با توجه به وقوع موارد مرگ بر اثر خفگی نیاز است که مراقبین سلامت و مربیان مهد کودک آموزش های لازم در خصوص احیاء پایه فرا گیرند تا بتوانند اقدامات اولیه را تا زمان رسیدن اورژانس انجام دهند. 
 نیک‌اقبال، در پایان خاطرنشان کرد: برخی از مرگ و میرها به دلیل سوانح و حوادثی بوده که قابل پیشگیری هستند و لازم است آگاه سازی والدین و خانواده‌ها در این خصوص صورت پذیرد که با همکاری صدا و سیما آموزش‌های لازم به خانواده‌ها ارائه می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

(تصاویر) شلوارهای زنانه در بازار تهران جنجالی شد

(تصاویر) شلوارهای زنانه در بازار تهران جنجالی شد

پلیس تهران به تازگی شلوار‌های مبتذل و مستهجنی کشف کرده است که البته برخی از فروشندگان ...
نرخ تورم بالای ۴۰ درصد باقی می‌ماند

نرخ تورم بالای ۴۰ درصد باقی می‌ماند

مرکز پژوهش‌های مجلس در خصوص لایحه بودجه ۱۴۰۲پیش بینی کرده است که با فرض تداوم وضعیت موجود،...
تذکرات مهم محسن رنانی: هیچ‌چیز در کشور سر جایش نیست

تذکرات مهم محسن رنانی: هیچ‌چیز در کشور سر جایش نیست

محسن رنانی عضو هیئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه اصفهان، در پاسخی به درخواست مرکز پژوهش‌های ...
1