کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

انتقادات به اظهارات نسنجیده رئیس‌جمهور کره جنوبی؛

مگر در مراسم میگساری بودید که علیه ایران این‌گونه صحبت کردید؟!

4 بهمن 1401 ساعت 10:55

انتقادها به اظهارات نسنجیده رئیس‌جمهور کره جنوبی در این کشور شدت گرفته و احزاب داخلی این کره سخنان «یول» را برخلاف منافع ملی و ترسناک‌تر از بمب اتم توصیف کردند.


انتقادها به اظهارات نسنجیده رئیس‌جمهور کره جنوبی در این کشور شدت گرفته و احزاب داخلی این کره سخنان «یول» را برخلاف منافع ملی و ترسناک‌تر از بمب اتم توصیف کردند. 
به گزارش کبنا به نقل از روزنامه کیهان، اظهارات نسنجیده رئیس‌جمهور کره جنوبی در جریان سفر اخیرش به امارات متحده عربی نه تنها اعتراض رسمی جمهوری اسلامی ایران را به دنبال داشت و وزارت خارجه کره را هم به مخمصه‌انداخت، بلکه صدای احزاب داخلی این کشور را نیز درآورده است.
«سانگ هوآن» رئیس‌کمیته سیاست حزب دموکرات کره جنوبی در نشستی با انتقاد از اظهارات «یون سوک یول» درباره ایران گفت: «الان شرایط جوری شده که مردم بیشتر از بمب هسته‌ای نگران بمب‌های سخنان رئیس‌جمهور هستند که حتی از بمب‌های هسته‌ای هم ترسناک‌تر است‌، خطر اظهارات «یول» به یکی از مخاطرات اصلی کره جنوبی تبدیل شده است، چرا هر وقت رئیس‌جمهور به خارج از کشور می‌رود مردم باید مثل بچه‌ای که کنار آب مانده نگران باشند؟ امیدوارم تا دیر نشده رئیس‌جمهور از منظر دیپلماسی عملگرایانه منافع ملی، سخنان و اقدامات خود را اصلاح کند».
«به جین گیو » عضو حزب عدال این کشور نیز اظهارات رئیس‌جمهور این کشور علیه ایران را به باد انتقاد گرفت و گفت: «اگر هدف افزایش عمدی تهدید امنیتی علیه کره جنوبی نیست درک اینکه چرا او آنقدر بی‌تاب است که تعداد دشمنان را زیاد کند و دقیقاً هدفش چیست بسیار سخت است. الان وضعیت به گونه‌ای است که رئیس‌جمهور کره جنوبی همکاری قوی بین کره شمالی و آینده ایران در آینده را ترسیم کرده است.»
همچنین «کو مین جانگ» نماینده حزب قدرت مردم کره جنوبی نیز در یک برنامه تلویزیونی به انتقاد از اظهارات نسنجیده رئیس‌جمهور این کشور درباره ایران پرداخت و گفت: « ایران بیش از ۶۰ سال است که روابط دیپلماتیک دارند و حتی با مبادله نام خیابان‌ها مانند تهران و سئول روابط را به خوبی حفظ کرده‌اند و کارشناسان توصیه کردند لازم است که با اعزام نماینده ویژه و یا روش‌های دیگری این فاجعه دیپلماتیک را حل و فصل کرد ».
به گزارش کاوش مدیا وی با بیان اینکه این‌طور نیست که این‌گونه اظهارات ناشی از اشتباه کارکنان امور خارجه یا بی‌احتیاطی در آماده‌‌سازی‌ها باشد ادامه داد: رئیس‌جمهور «یول» با این اظهارات دستاوردهای دولت‌های قبل در دیپلماسی را نیز نابود می‌کند، مگر در مراسم میگساری بوده که این‌طور در مورد ایران صحبت کرده است؟ لازم است ساختار مغز رئیس‌جمهور یون سوک یول به طور کامل تغییر کند، رئیس‌جمهور درحال نشان دادن ظاهری غیر آماده از خود است، یک نفر باید گاهی رئیس‌جمهور را حسابی سرزنش و یا گاهی مستقیماً بدون واهمه حقیقت را به او بگوید.» گفتنی است یون سوک یول اخیرا و در سفر جاری خود به امارات و دیدار با نظامیان کره جنوبی که در این کشور عربی مستقر هستند، درحالی که لباس نظامی به تن داشت، حرف‌هایی مداخله‌جویانه و بی‌اساس درباره روابط دو کشور همسایه و دوست «ایران و امارات متحده عربی» به زبان رانده بود.


کد مطلب: 457489

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/457489/مگر-مراسم-میگساری-بودید-علیه-ایران-این-گونه-صحبت-کردید

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1