تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۷ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۴۰
کد مطلب : ۴۵۷۱۷۲
علی‌رغم هشدارها و مخالفت کارشناسان محیط زیست؛

اخبار ضدو نقیض از آبگیری سد «چمشیر»

۱
۰
سد چمشیر آبگیری شد؟!
کبنا ؛ساخت این سد بر روی رودخانه زهره از سال ۱۳۸۹ آغاز شده است اما از سال گذشته هشدار‌های بسیاری از سوی فعالین محیط زیستی و سازمان حفاظت از محیط زیست نسبت به مخاطرات آبگیری این سد داده شده بود.
آنطور که خبرگزاری دانشجو گزارش داده، سد چمشیر علی رغم مخالفت‌های مکرر مسئولین سازمان محیط زیست و دیگر مسئولین کشوری آبگیری شد!
همچنین محمد درویش، فعال محیط زیستی با انتشار تصویری از آبگیری سد چمشیر در توییتر خود نوشت: آقای سلاجقه در حالیکه صبح امروز شما مشغول تکذیب آبگیری سد چم‌شیر در رسانه رسمی دولت بودید، یک از محیط‌بان‌های شما این عکس را برایم فرستاد! درها را باز کنید و اجازه دهید واقعیت‌ها فاش شود اگر صادق هستید.
برخی منابع خبری از جمله خبرگزاری دانشجو اعلام کردند که سد چمشیر علی رغم مخالفت‌های مکرر مسئولین سازمان محیط زیست و دیگر مسئولین کشوری آبگیری شده است اما خبرگزاری تسنیم این خبر را تکذیب کرد.
در این رابطه خبرگزاری دانشجو نوشت: «خبرنگار ما از سازمان حفاظت محیط زیست حاکی از این است که سد چمشیر امروز صبح آبگیری شده است.»
محمد درویش، فعال محیط زیستی نیز با انتشار تصویری از آبگیری سد چمشیر در توییتر خود نوشت: «آقای سلاجقه در حالیکه صبح امروز شما مشغول تکذیب آبگیری سد چم‌شیر در رسانه رسمی دولت بودید، یک از محیط‌بان‌های شما این عکس را برایم فرستاد! درها را باز کنید و اجازه دهید واقعیت‌ها فاش شود اگر صادق هستید.»
ساخت این سد بر روی رودخانه زهره از سال ۱۳۸۹ آغاز شده است اما از سال گذشته هشدار‌های بسیاری از سوی فعالین محیط زیستی و سازمان حفاظت از محیط زیست نسبت به مخاطرات آبگیری این سد داده شده بود.
صبح امروز رئیس سازمان محیط زیست خبر آبگیری سد چم‌شیر را تکذیب کرد و گفت: «سرمایه‌گذاری کلانی بر چم‌شیر برای کشور انجام شده و سازمان حفاظت محیط زیست نیز در زمان خود مجوزهای لازم را داده است. به عبارتی گزارش‌های ارزیابی سد چم‌شیر مدون هستند، سازندهای زمین‌شناسی منطقه حساس هستند و از لحاظ مکان‌یابی محل اجرای سد و بحث‌های ساختاری مناسب انتخاب شده اما سمن‌ها و اساتید دانشگاه درباره عرصه دریاچه بحث داشتند، ما واقعا اجازه نمی‌دهیم و تلاش می‌کنیم منطقی حرکت کنیم، ما از ابتدای کار به وزارت نیرو نامه زدیم که با احداث چند چاهک راستی‌آزمایی انجام دهیم. رئیس جمهوری نیز این نامه را برای وزیر نیرو ارسال کرد. در همین راستا در حال حرکت کردیم و ابتدا راستی‌آزمایی را انجام می‌دهیم.»
تکذیب آبگیری سد چشمیر
اما خبرگزاری تسنیم پس از انتشار خبر آبگیری سد و انتشار تصاویری از آن نوشت: «پیگیری‌ها از شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران نشان می‌دهد که خبر آغاز آبگیری سد چمشیر، خبری کذب بوده و هنوز جلسات کمیته آبگیری درحال برگزاری است و تصمیم نهایی برای تعیین زمان آغاز آبگیری اخذ نشده است.»
بنا به نوشته این خبرگزاری: «تصاویری که در فضای مجازی از وجود آب در مخزن سد منتشر شده نیز، مربوط به آبی است که از بارش‌های اخیر در منطقه در حجم مرده سد باقی مانده است. با توجه به طول 60 کیلومتری مخزن سد چمشیر، باقی ماندن آب در پستی و بلندی‌های این منطقه، رخدادی طبیعی است که در تمامی سالها در چنین زمان‌هایی قابل مشاهده بوده است.»
نام شما

آدرس ايميل شما

توکلی
Iran, Islamic Republic of
اغاز از سال ۸۹بوده و الان یکساله که مخالفت میشه هیچ عقل سلیمی قبول نمیکنه که جلو ان گرفته بشه تا الان کحا بودید
نرخ تورم بالای ۴۰ درصد باقی می‌ماند

نرخ تورم بالای ۴۰ درصد باقی می‌ماند

مرکز پژوهش‌های مجلس در خصوص لایحه بودجه ۱۴۰۲پیش بینی کرده است که با فرض تداوم وضعیت موجود،...
تذکرات مهم محسن رنانی: هیچ‌چیز در کشور سر جایش نیست

تذکرات مهم محسن رنانی: هیچ‌چیز در کشور سر جایش نیست

محسن رنانی عضو هیئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه اصفهان، در پاسخی به درخواست مرکز پژوهش‌های ...
شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی مطالبات خود از رئیس جمهور را بیان کنند

شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی مطالبات خود از رئیس جمهور را بیان کنند

با توجه به اینکه رئیسی به زودی به کهگیلویه و بویراحمد سفر خواهد کرد، شهروندان می‌توانند ...
1