کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا در گفت‌وگو با مدیر اسبق و کنونی آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گزارش می‌دهد

پاسخ آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد در باره ابهام پل بید انجیر / تمام مجوزهای احداث سد آبریز اخذ شده است

26 دی 1401 ساعت 20:28

کبنا در گفت‌وگوی اختصاصی با جهان‌گیر حبیبی _مدیر اسبق آب منطقه‌ای استان_ و آرش مصلح_ مدیر کنونی آب منطقه‌ای استان_موضوع ساخت پل بیدانجیر را بررسی کرد.


کبنا در گفت‌وگوی اختصاصی با جهان‌گیر حبیبی _مدیر اسبق آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد_ و آرش مصلح_ مدیر فعلی آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد_موضوع ساخت پل بیدانجیر در مخزن سد آبریز  را بررسی کرد. بعضی اظهارنظرها حاکی از این بود که ساخت پل بیدانجیر در مخزن سد آبریز در واقع دو باره کاری و هدر رفت بیت المال است. هر چند برخی هم معتقدند که ساخت سد آبریز شاید سال‌ها طول بکشد، مردم باید تا زمان ساخت این سد، پلی برای آمد و رفت داشته باشند و به همین منظور این پل که از سازه آهنی و پیچ و مهره‌ای می‌باشد، قابل جابه‌جا شدن نیز هست.

بیشتر بخوانید:


بید انجیر علیه آبریز؟ / معاون عمرانی پاسخ دهد


به گزارش کبنا، اخیراٌ فرماندار کهگیلویه و معاون عمرانی  استاندار کهگیلویه و بویراحمد برای ساخت پل در منطقه بیدانجیر حاضر شدند سوال ما این است این پل قرار است کجا احداث شود و آیا مانعی برای ساخت سد آبریز است؟
جهانگیر حبیبی _مدیر اسبق آب منطقه‌ای استان_ در پاسخ به کبنا گفت: قطعاٌ پل نباید در حریم دریاچه سد احداث شود و بایدبرای احداث پل از اداره آب استعلام‌گیری شود و حریم سد مشخص شود و محلی انتخاب شود که در آینده برای ایجاد سد مشکلی‌ساز نباشد.
جهان‌گیر حبیبی تصریح کرد: هنگامی که سد کلات_ در پایین‌دست سد آبریز_ مورد مطالعه ما بود ساخت تونل پات را در حریم جاده پیش‌بینی کردیم و از ساخت  تونل پات جلوگیری شد تا زمانی که احداث سد منحل نشد  به ساخت تونل پات مجوز نداند.
وی افزود:  ایجاد پل در این منطقه اقدام خوبی است؛ اما باید جایی انتخاب شود که در آینده مشکلی برای سازه‌های سد ایجاد نشود و استفاده مشترک و نفعی در ساخت سد باشد. قاعدتاٌ اکنون برنامه‌ریزی‌های و مطالعات لازم صورت گرفته است و ساخت پل مانعی برای ساخت سد ندارد.

آرش مصلح_ مدیر کنونی آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد_ در این‌باره گفت: از لحاظ مجوز، تمام مجوزهای احداث سد آبریز اخذ شده و در مرحله طراحی فنی می‌باشد؛ اما عملیات اجرایی تا ده سال دیگر هم طول می‌کشد.
مصلح با اشاره به آئین کلنگ زنی پل بیدانجیر، ادامه داد: این پل به عنوان یک پل فلزی، سازه موقت و پدافندی است و برای رفاه حال مردم این منطقه احداث خواهد شد و احتمال می‌رود در زمان ساخت سد نیز مورد استفاده قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: پل سازه‌ای دائم نیست که مزاحمتی برای سد ایجاد کند. می‌توان بعداٌ آن را باز کرد و جای دیگر استفاده شود. چون موقت است مانعی برای ساخت سد نخواهد بود.


کد مطلب: 457081

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/457081/پاسخ-آب-منطقه-ای-کهگیلویه-بویراحمد-باره-ابهام-پل-بید-انجیر-تمام-مجوزهای-احداث-سد-آبریز-اخذ-شده

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1