کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در آئین بزرگداشت ولادت حضرت زهرا (س) مطرح شد

روشنفکر: طرح رتبه‌بندی معلمان به آن معنایی که دنبال می‌شد اجرایی نشده

24 دی 1401 ساعت 21:53

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات و نمابنده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی گفت: نظام رتبه‌بندی معلمان چون بعد از ۴۴ سال برای اولین بار است که اجرا شده، منابع و محدویت‌ها و فراز و فرود‌هایی داشته که این اشکالات رفع خواهد شد.


عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات و نمابنده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی گفت: نظام رتبه‌بندی معلمان چون بعد از ۴۴ سال برای اولین بار است که اجرا شده، منابع و محدویت‌ها و فراز و فرود‌هایی داشته که این اشکالات رفع خواهد شد.
به گزارش کبنا، مهدی روشنفکرروز شنبه در آئین بزرگداشت ولادت حضرت زهرا (س)، روز زن و سالروز تأسیس شورا‌ها در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: گرچه نظام رتبه‌بندی به آن معنایی که دنبال می‌شد اجرایی نشده و خروجی بر اساس آن چیزی هم که مصوب شد بیرون نیامد و دستورالعمل بر آن اساس تنظیم نشد اما بر اساس صحبت‌های مقام عالی وزارت آموزش و پرورش اشکالات رفع خواهد شد.
وی افزود: قریب سه سال پیش بود که اولین بار در کمیسیون تلفیق در این خصوص پیشنهاد دادم و سه بار مطرح شد تا اینکه در نهایت توانستیم و به همت دست اندرکاران اعضای تلفیق تسریع کنیم.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طرح تصویب شد و کفی برای آن قرار داده شد و برای مثال کف افزایش حقوق هشت میلیون تومان و برای سقف آن هم شاخص‌هایی طراحی کردند.
روشنفکر ادامه داد: مابقی در حیطه اختیارات قوه مقننه نبود بنابراین ما تصویب کردیم و کلیات در اختیار حوزه اجرا قرار داده شد که طبق آخرین اطلاعات بیش از ۲۹ بار چکش کاری شده است.
وی ابراز کرد: اجرای نظام رتبه‌بندی در یک کلام سودمند است و هر چه جلوتر برویم مشکلات مرتفع خواهند شد و آن چه منویات کمیسیون و خواسته فرهنگیان بود قطعاً آموزش و پرورش پاسخ خواهند داد.
فاطمه فاطمه است

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی با تبریک میلاد با برکت حضرت فاطمه زهرا و میلاد حضرت امام و روز زن و هفته شورا‌های آموزش و پرورش، اظهار کرد: در اذهان و افکار این سؤال وجود دارد که حضرت زهرا (س )چه ویژگی‌هایی داشت که در دنیای اسلام و مذهب شیعه از منزلت و عظمت خاصی برخوردار بودند که در این رابطه احادیث و روایات زیادی وجود دارد.
روشنفکر گفت: سوره کوثر در‌شان حضرت زهرا (س)، آیه مباهله را در شأن حضرت فاطمه(س) و تأکیدات پیامبر نسبت به مقام حضرت زهرا که به عنوان نور چشم از وی یاد کرد همه منزلت حضرت فاطمه زهرا س را نشان می‌دهد.
وی ادامه داد: چند روز پیش هم مقام معظم رهبری فرمودند وقتی ابعاد زندگی حضرت زهرا (س) را با استناد به حدیث بررسی کردند زندگی‌ایشان در سه باب بعد معنوی و دینی، ارزش و اهمیت زندگی خانوادگی و در بعد سیاسی، اجتماعی و مدیریتی ترسیم شد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: همچنین امام حسن عسکری (ع)می فرماید که ما امامان حجتی برای مردم هستیم اما حضرت زهرا (س) برای ما امامان حجت است.
روشنفکر تصریح کرد: شهید مطهری جملات زیبایی در مورد حضرت زهرا (س) دارد، در این خصوص از نقش وی پس از فوت پدر و هم نقشی که در کنار امام علی (ع) زندگی می‌کرد سخن به میان آورده است.
وی ادامه داد: در کتاب فاطمه فاطمه است آورده یک هزار و ۷۰۰ سال غربی‌ها پیرامون حضرت مریم تحقیق و تفحص کردند و حاصل این تحقیق‌شان این بود که حضرت عیسی فرزند حضرت مریم است و بالاترین توصیف بود.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: فاطمه زهرا س همسر امام علی و فرزند پیامبر و مادر امام حسین و زینب است و در نهایت شریعتی آورده که فاطمه فاطمه است چون فاطمه فاطمه است.
یکی از شاخص‌های توسعه مشارکت عمومی است
این نماینده مجلس گفت: سالروز تأسیس شورا‌ها در ایران در سال ۱۳۷۲ در مجلس مصوب شد اما به عنوان عضو ناظر شورای عالی آموزش و پرورش شاهدم در جا‌هایی مثل کرج به عنوان الگوی شورا‌های آموزش و پرورش کشور خوب درخشیده‌اند اما در بسیاری از جا‌ها آنطور که شایسته است در سطوح مختلف استانی و شهرستانی و منطقه‌ای نتوانسته‌ایم به خوبی ایفای نقش کنیم.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خطاب به مدیران آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، افزود: در دنیای امروز یکی از شاخص‌های توسعه مشارکت عمومی است.
وی تأکید کرد: شورای آموزش و پرورش زمانی می‌تواند موفق باشد که در دستور کارش و برنامه‌هایش بتواند از جامعه، نخبگان و دست اندرکاران و مدیران از افکارشان و برنامه‌های جمعی در جهت رفع مشکلات جامعه استفاده کند.
روشنفکر تصریح کرد: سیاست‌های یک استان در حوزه آموزش و پرورش و پیش‌بینی‌ها و خط مشی‌گذاری‌ها و مشکلات و محدودیت‌ها و موانعی که قابل پیش‌بینی است ما می‌توانیم در شورای عالی آموزش و پرورش استان و شهرستان و منطقه احصا و بررسی کنیم.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: در دنیا به این نتیجه رسیده‌اند که اگر قرار است مشکلات آموزش و پرورش رفع شود قطعاً مدرسه، خانه و جامعه هر سه مورد باید دست به دست هم بدهند.

وی افزود: شاخص توسعه در دنیا بیشتر همدلی و همکاری و همراهی، تعاون و همسو بودن است و اگر قرار است یک مدیر در سطوح مختلف به اهداف و رسالتش برسد باید عناصر اساسی شامل مرحله نخست طرح و نقشه داشته باشد، هماهنگی و بسیج منابع مالی و مادی و انسانی را مد نظر قرار دهد.
روشنفکر ادامه داد: زمانی می‌توانیم اثر بخش باشیم و آموزش و پرورش بدرخشد که علاوه بر اینکه نقشه راه داشته باشیم و همدلی وجود داشته باشد و بتوانیم از بسیج منابع انسانی و مادی برای رسیدن به اهدافی که در برنامه‌ریزی طراحی شده است.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برای رسیدن به رسالت آموزش و پرورش می‌طلبد که از کمترین امکانات، بیشترین استفاده شود که یکی از ویژگی‌های مدیریت جهادی هم همین است.

 


کد مطلب: 457033

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/457033/روشنفکر-طرح-رتبه-بندی-معلمان-معنایی-دنبال-می-شد-اجرایی-نشده

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1