تاریخ انتشار
شنبه ۲۴ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۳۸
کد مطلب : ۴۵۷۰۲۱
در نشست شورای حفاظت از منابع آب:

استاندار کهگیلویه و بویراحمد دوباره حرفش را پس گرفت / من هرگز نگفتم کسانی که در مخالفت با سد چم شیر نظریه دادند اجانب هستند / متاسفانه عده‌ای دارند ما را از ریشه می‌زنند نه از شاخ و برگ / اگر کسی صحبت‌های استاندار را تحریف کرده خود سایت استانداری بوده نه هیچ رسانه دیگری

۹
۲
استاندار کهگیلویه و بویراحمد دوباره حرفش را پس گرفت /  من هرگز نگفتم کسانی که در مخالفت با سد چم شیر نظریه دادند اجانب هستند /  متاسفانه عده‌ای دارند ما را از ریشه می‌زنند نه از شاخ و برگ /  اگر کسی صحبت‌های استاندار را تحریف کرده خود سایت استانداری بوده نه هیچ رسانه دیگری
کبنا ؛
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: همه تلاش ها و تدابیر لازم برای استفاده از ظرفیت بالای منابع آبی استان و ایجاد تحول در آب شرب، کشاورزی و صنعت استان بکار گرفته می شود.
به گزارش کبنا نیوز به نقل از سایت استانداری کهگیلویه و بویراحمد، سیدعلی احمدزاده در نشست شورای حفاظت از منابع آب با اشاره به اینکه ۱۰ درصد آب تولیدی در استان کهگیلویه و بویراحمد است، گفت: بارها گفته شده که ۱۱ میلیارد متر مکعب روان آب در این استان داریم که ۹ میلیارد آن از استان خارج می‌شود.
وی اظهار اشت: با وجود چنین ظرفیت بالای منابع آبی در استان باید برای تامین و ایجاد تحول در آب شرب مردم، بخش کشاورزی و صنعت تدابیری جدی اتخاذ کنیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وجود سه هزار حلقه چاه آب در استان که مجوز آنها از گذشته صادر شده است گفت: برداشت از چاه‌های آب زیرزمینی به شدت به محیط زیست خسارت زده است.
احمدزاده تاکید کرد: لذا بهترین راه برای کاهش آسیب های زیست محیطی و جلوگیری از هدر روی منابع آبی زیر زمینی، استفاده از این روان‌ آب‌ها و جلوگیری از خسارت به محیط زیست، احداث سد است که علاوه بر تامین آب شرب، زمین‌های کشاورزی دیم آبی شده و افزایش تولید و رشد درآمد کشاورزان را به دنبال دارد.
وی با بیان اینکه به همین منظور ساخت سد سقاوه، آبریز و تنگ سرخ در برنامه است، عنوان کرد: در حوزه کهگیلویه آب شرب کافی وجود ندارد و در یاسوج هم همین شرایط را داریم که سد آبریز با حجم ۱۲۵ میلیون متر مکعب را برای تحول در بخش کشاورزی کهگیلویه در برنامه داریم، علاوه بر این آب شرب مردم نیز تامین می‌شود، ضمن اینکه سد تنگ سرخ هم برای تامین آب شرب پایدار مردم مرکز استان در حال احداث است.
احمدزاده با بیان اینکه همه سدهایی که در استان احداث می‌شوند برای تامین آب شرب مردم است، گفت: گاهی در جلسات حرفی می‌زنیم اما در آن تغییر ایجاد می‌شود و از این سایت‌ها که جملات را تغییر می‌دهند برداشت‌های ناصحیح می‌شود.
وی ادامه داد: در صحبت‌‎ها گفتیم اگر قرار است راجب سدها بحث شود افراد غیرمتخصص و غیرفنی اظهارنظر نکنند چرا که خیلی از اظهارنظرها و پویش‌ها از افراد غیر صاحب فن و غیرمتخصص است.
احمدزاده یادآور شد: هیچ جایی نگفتم حرف‌های متخصصین امر شنیده نشود اتفاقا از نقد و سخنان متخصص‌ها، اهل فن و مطالعه و کارشناسی شده استقبال می‌کنم.
استاندار خاطرنشان کرد: در جاهایی هم متاسفانه سایت‌ها این صحبت‌ها را وارونه جلوه داده اند و از همین جا تاکید دارم و دعوت می‌کنم سایت‌ها را که به بیان عبارات ها دقت لازم را داشته باشند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: کارهای بزرگی توسط جوانان و نخبگان ما انجام شده و پیشرفت‌های علمی کم‌نظیری حاصل شده است که مایه افتخار می باشد اما خیلی‌ها در خارج کشور و عده‌ای در داخل تلاش دارند این کارها را کوچک بشمارند و آن را زمین بزنند که قابل کتمان نیست.
استاندار ادامه داد: هرگز نگفتم کسانی که در خصوص سد چم‌شیر نظریه علمی دادند از اجانب هستند من هیچ وقت چنین حرفی نزدم چرا برخی‌ها دقت نمی‌کنند؟ عده‌ای از سایت‌ها این موارد را مطرح می‌کنند بعد دانشمندان و اساتید دانشگاه فکر می‌کنند ما چنین حرفی زدیم در حالی که چنین چیزی مطرح نشده است.
دکتر احمدزاده بیان کرد: من هرگز نگفتم کسانی که در مخالفت با سد چم شیر نظریه دادند اجانب هستند چرا حرف‌ها تغییر می‌کند به نحوی که از آنها سوء استفاده می‌شود.
تصویر فوق مربوط به 14 دی ماه است که از سایت استانداری کهگیلویه و بویراحمد گرفته شده است. رسانه‌ها از نقل پایگاه اطلاع رسانی صحبت‌های استاندار کهگیلویه و بویراحمد پیرامون سد چم‌شیر را منتشر کرده بودند و اگر کسی صحبت‌های استاندار را تحریف کرده خود سایت استانداری بوده نه هیچ رسانه دیگری. چرا که ورود رسانه‌های مستقل و آزاد به جلسات به خواست مجموعه استانداری کهگیلویه و بویراحمد ممنوع شده است.

تصویر از پورتال استانداری روز 14 دی ماه
استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: من از سایت‌ها و اصحاب رسانه می‌خواهم در صحبت‌ها تغییر ایجاد نکنند تا برای عده‌ای برداشت ناصواب ایجاد نشود ما هیچ وقت نگفتیم دانشمندان، اساتید دانشگاه و صاحبنظران علمی می‌خواهند کارهای نظام را زیر سوال ببرند و آنها اظهارنظر نکنند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: وزارت نیرو می‌خواهد سهمیه آب استان را بدهد تا از آن برای تحول در شرب، کشاورزی و صنعت بکار رود و این کار با سدسازی و احداث سد‌های کوچک امکان‌پذیر است.
احمدزاده افزود: در دولت سیزدهم یکهزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای حوزه آب استان پیش‌بینی شده و تاکنون ۴۰۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافته که یکی از کارهای بزرگ دولت همین موضوع است.
وی با اشاره به توجه دولت در حوزه آبخیزداری استان گفت: دولت ۲۰۰میلیارد تومان برای طرح‌های حوزه آبخیزداری و کارهایی از این قبیل تخصیص داده است.
استاندار در خصوص مخالفت‌ها با احداث پالایشگاه در استان هم گفت: در همه دنیا پالایشگاه احداث می‌شود ما هم از وزارت نفت مجوز پالایشگاه پتروشیمی و استخراج گاز مختار را گرفتیم اما در جلسات مختلف از من ایراد گرفتند که مشکلات زیست محیطی ایجاد می‌شود مگر محیط زیست فقط در استان ما است؟
احمدزاده بیان کرد: در حال حاضر کشور با مشکل گاز مواجه است و استخراج گاز مختار یک ضرورت برای استان و کشور بوده اما برای استخراج گاز و رونق این صنعت هم مسئله محیط زیستی را مطرح می کنند.
وی ادامه داد: ما که خود خواهان حفاظت از محیط زیست هستیم اما صنعت باید ایجاد شود و از طرفی شرایط زیست محیطی هم باید رعایت گردد. 
استاندار افزود: ممکن است این پروژه‌ مشکلاتی در حوزه محیط زیست ایجاد ‌کند اما آیا همه محیط زیست از بین می‌برد؟ محیط زیست در این زمینه باید به ما کمک کند و بگوید اگر در اجرای این طرح فلان اقدامات انجام شود، خسارتی به محیط زیست وارد نمی شود، نه اینکه از ابتدا جلوی کار گرفته شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: کسانی که از من اشکالات محیط زیستی می‌گیرند انصاف هم داشته باشند چرا از این همه سدی که در کشور ساخته شده تعریف و تمجید می‌شود اما حالا که دولت می‌خواهد حق ما از آب را بدهد مشکلات زیست محیطی مطرح می‌شود.
احمدزاده ابراز داشت: اینکه سد نسازیم، صنعت احداث نکنیم که محیط زیست از بین نرود پس برای توسعه استان چه باید کرد؟
وی تصریح کرد: متاسفانه عده‌ای دارند ما را از ریشه می‌زنند نه از شاخ و برگ و برای اینکه در استان تحول ایجاد شود و رونق بخش کشاورزی، شرب و صنعت را داشته باشیم مانع تراشی می کنند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
مدیریت بحران چی شد ؟
دهدشت
Iran, Islamic Republic of
باید این روزها از سکوت نمایندگان استان در باره ی سد چشم شیر تعجب کرد ّ
Iran, Islamic Republic of
فکرکنم رفتنیه هدایت خواه کار خودشو کرد
Iran, Islamic Republic of
آخ و بخت این استان
با استاندار که با حرف های معاونش حاجی زاده
هر روز که این استان تحت مدیریت ایشان میگذره داریم پسرفت میکنیم
دنا
Iran, Islamic Republic of
در چند روز پیش که برف عرصه را بر همه تنگ کرده بود فرمایشات ایشون چه بود ؟؟؟؟ چند روز گدشت و که صحبتهای خودشو پس گرفت و جابجاشون کرد و منکر همه چی شد و کسانی که در بحران خودساخته رفوزه شده بود سه روز بعدش در فرمایشات مجدد خود ایشان مستحق دریافت مدال افتخار معرفی شدند!!!
جناب استاندار خیلی فعال و بیش از اندازه محترم ! فراموش نکنید ،
Iran, Islamic Republic of
قبلا"هم عرض شد/؛چون عمیقا"شناخت داریم.
اگر عقلای قوم فکری نکنند،بیچاره خواهیم شد.
هر روزی که تحت مدیریت این آقا می گذرد،خسارت های جبران ناپذیری بر وجه ی استان وارد می شود و بعدا"دیگر قابل جبران نیست.
جهان
Iran, Islamic Republic of
جناب ببخشید اینایی که رفوزه شدن کی میتونن امتحان تجدیدی بدهند یا از تک ماده استفاده کنند😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
مهندس
Iran, Islamic Republic of
با این سندی که کبنا گذاشته دیگه باور نمی کنیم.
مریم رهنورد
United Kingdom
البته که استاندار کهگیلویه اون حرف را گفته و اصلا هم تحریف نشده، کلا هرکسی را میخوان خفه کنن با انگ..
رقابت پیچیده چین و آمریکا در کشورهای حوزه خلیج فارس

رقابت پیچیده چین و آمریکا در کشورهای حوزه خلیج فارس

کشور‌های حاشیه خلیج فارس باید چارچوب دیپلماتیکی ایجاد کنند تا از تبدیل شدن منطقه به عرصه ...
سرآشپز پوتین برای هدیه نمک اوکراین دندان تیز کرده است!

سرآشپز پوتین برای هدیه نمک اوکراین دندان تیز کرده است!

سولدار پیش از آغاز جنگ اوکراین حدود ۹۰ درصد نمک کل آن کشور را تامین می‌کرد و منازعات ...
عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت میلاد حضرت فاطمه (س)

عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت میلاد حضرت فاطمه (س)

علاقمندان می‌توانند روز شنبه ۲۴ دی ماه با مراجعه به کتابخانه‌های عمومی در سراسر استان ...
1