کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا عملکرد اداره‌کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد را بررسی می‌کند؛

بخش سوم) ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد در دام حلقه‌های بسته مدیریتی / نورچشمی‌های این اداره چه کسانی هستند؟

21 آذر 1401 ساعت 20:34

اداره‌کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد چندی است که در دام حلقه‌های بسته مدیریتی گیر افتاده است.


اداره‌کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد چندی است که در دام حلقه‌های بسته مدیریتی گیر افتاده است.
به گزارش کبنا، عملکرد اداره‌کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد چند وقت اخیر به گونه‌ای بوده که گویی وظایف و اختیارات اصلی خود را فراموش کرده است.
این اداره‌کل نه در حوزه ورزش و نه در حوزه جوانان عملکرد قابل قبولی نداشته است؛ تعلل در پرداخت وام‌های ازدواج جوانان از موضوعاتی است که بارها از سوی مسئولین استانی مورد نقد قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید؛
 
بخش اول) عدم حمایتِ اداره‌کل ورزش و جوانان استان از ورزشکاران ناشی از چیست؟ / سرمربی باشگاه یاسوجی: با خون دل، اموالم را صرف توسعه ورزش کردم

بخش دوم) ورزش و جوانان منهای جوانان / اقداماتی که دهقان می‌توانست، ولی نکرد!

اما بیش از همه عملکرد این اداره‌کل در حوزه ورزش است که جای نقد دارد؛ در صدور مجوز باشگاه‌ها که نیازمند برگزاری کمیسیون ماده 5 است، حرف و حدیث‌های بسیاری وجود دارد؛ گفته می‌شود اغلب مجوزها بدون برگزاری جلسه کمیسیون ماده 5 صادر می‌شوند.
برخی از هیئت‌های ورزشی بر خلاف ضوابط موجود عمل می‌کنند؛ این در حالی است که وظیفه مدیرکل این اداره مدیریت و ساماندهی آنهاست؛ اما گویی دهقان توجهی به این موارد ندارد.
در مورد توزیع اعتبارات در بین هیئت‌های ورزشی نیز مسائل بسیاری وجود دارد؛ گفته می‌شود برخی از هیئت‌های نورچشمی اعتبار بیشتر و برخی کمتر و برخی هم اعتباری دریافت نمی‌کنند.
در واگذاری سالن‌های ورزشی نیز وضعیت به مراتب بدتر است؛ این سالن‌ها به صورت سلیقه‌ای از سوی ادار‌ه‌کل ورزش و جوانان استان در اختیار برخی از تیم‌های ورزشی قرار داده می‌شود و بسیاری از تیم‌ها از این سالن‌ها محروم هستند.
از سوی دیگر، در تاز‌ترین اتفاق در این اداره‌کل، با حکم دهقان، بهروز جهانبخش به عنوان سرپرست معاونت فرهنگی و امور جوانان در اداره‌کل منصوب شده است. این در حالی است که جهانبخش پیش از این به عنوان سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد منصوب شده بود ولی نتوانست حکم مدیرکلی را بگیرد. از طرف دیگر، گویی در ورزش و جوانان استان قحط‌الرجال پیش آمده که مدیران از پستی به پست دیگر تغییر مکان می‌دهند. وضعیتی که می‌توان آن را دام حلقه‌های بسته مدیریتی نام نهاد. دامی که ممکن است نفس هر سازمان و نهادی را بگیرد. از عواقب حلقه‌های بسته مدیریتی که اغلب پژوهشگران حوزه مدیریت اخطار داده‌اند، امکان شکل‌گیری فساد است؛ چرا که با شکل‌گیری این حلقه‌ها قدرت تنها در دست عده‌ای خاص است و فضا برای نیروهای جدید و جوان‌تر فراهم نمی‌شود.
در بخش‌های بعدی، ناکارآمدی‌ها و نارسایی‌های موجود در این اداره‌کل با جزئیات و تفصیل بیشتر مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت.
کبنانیوز آمادگی درج جوابیه مسئولین اداره‌کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد را دارد.


کد مطلب: 455586

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/455586/بخش-سوم-ورزش-جوانان-کهگیلویه-بویراحمد-دام-حلقه-های-بسته-مدیریتی-نورچشمی-های-این-اداره-کسانی-هستند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1