کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در سال جاری انجام گرفت؛

2460 تست سل و بروسلوز در دامداری‌های شهرستان بویراحمد

21 آذر 1401 ساعت 8:58

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بویراحمد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ، تعداد دو هزار و 460 نوبت سر دام در شهرستان بویراحمد مورد انجام تست سل و بروسلوز قرار گرفتند.


رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بویراحمد گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ، تعداد دو هزار و 460 نوبت سر دام در شهرستان بویراحمد مورد انجام تست سل و بروسلوز قرار گرفتند.
به گزارش کبنا، دکتر منوچهر آشتیانی مقدم رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بویراحمد از انجام دو هزار و 460 نوبت سر تست سل و بروسلوز در دامداری های صنعتی و سنتی  این شهرستان از ابتدای سال جاری  تا کنون خبر داد و اظهار کرد: یک  هزار و 460  رأس گاو و گوساله تحت عملیات تست توبرکولیناسیون برای شناسایی بیماری سل و خونگیری از تعداد یک هزار  رأس گاو و گوساله برای بررسی بیماری بروسلوز یا تب مالت انجام گرفت.
وی از ادامه انجام رایگان عملیات تست سل و بروسلوز در شهرستان بویراحمد خبر داد و  گفت : پیش بینی می شود تا پایان سال تعداد 290 راس گاو و گوساله در زمینه تست توبرکولیناسیون و تعداد 570 راس گاو و گوساله نیز مورد انجام عملیات خونگیری به منظور پایش و رصد بیماری بروسلوز در شهرستان بویراحمد قرار گیرند.
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بویراحمد  یادآور شد: شناسایی و مبارزه با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از مهم‌ترین اهداف اداره دامپزشکی شهرستان بویراحمد  است  چرا که بیماری‌های سل و بروسلوز از جمله بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و دام هستند که می‌توانند از طریق مصرف فرآورده‌های لبنی سنتی و آلوده، مصرف کنندگان را درگیر کرده و موجبات آلودگی جمعیت دامی و گله‌های مولد را فراهم آورند.

 


کد مطلب: 455555

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/455555/2460-تست-سل-بروسلوز-دامداری-های-شهرستان-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1