تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۰۱:۰۶
کد مطلب : ۴۵۵۳۷۳
با حضور اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود

جزئیات برگزاری مراسم چهلمین روز شهادت شهیدان خوب در لیکک

۱
جزئیات برگزاری مراسم چهلمین روز شهادت شهیدان خوب در لیکک
کبنا ؛حرم حضرت شاهچراغ (ع)؛ ‎‏اینجا صحن و سرای چشم و چراغ شهر شیراز است. اینجا حرم آن آقایی است که چهل روز پیش، زائرانش را در یک غروب غم انگیز به گلوله بستند و او را داغدار ۱۳ کبوتر کردند.
چهارم آبانماه امسال، وقتی صدای اذان مغرب در گلدسته‌های گنبد فیروزه‌ای شاهچراغ (ع) خودش را به عرش می‌رساند حرم، حال و هوای دیگری به خود گرفت.
هنوز حنجره حرم از نوای اذان، خیس بود و نماز مغرب، خودش را به عشاء نرسانده بود که صدای مهیب گلوله در صحن و سرای سومین حرم اهل بیت (ع) پیچید.
همه چیز در چند دقیقه اتفاق افتاد. یک تروریست تکفیری، خودش را به حرم رساند و پیر و جوان و کودک را نشانه گرفت و با گلوله هایش بر تن‌های رنجور زائران تاخت و عالمی را داغدار کرد.
در اولین دقایق حادثه تروریستی شاهچراغ، روایت‌های متفاوتی نقل شد، اما اصل قصه این بود که یک تروریست تکفیری با اسلحه کلاشنیکف از ورودی حرم به سمت شبستان آمد و در این مسیر، همه را به رگبار بست.
خادمان و زائرانی که در ساختمان حرم بودند با شنیدن صدای تیراندازی، یکی از درب‌های ورودی را قفل کردند، اما مهاجم از سمت دیگری وارد حرم شد و بی رحمانه شروع به تیراندازی کرد. از آن پسر بچه‌ای که مظلومانه در آغوش مادرش جان سپرد تا آن خادم سپیدمویی که آخرین حضورش در حرم با شهادت، گره خورد چراغ‌هایی بودند که پس از آن حادثه به چراغ‌های حرم اضافه شدند.
همان شب مسبب این حادثه با شلیک گلوله از پای درآمد و چندی بعد در بیمارستان به هلاکت رسید. طولی نکشید که عامل دوم این حمله تروریستی نیز چند روز بعد در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد، اما حرم، هنوز هم حال و هوای دیگری داشت.
شهدای حرم در یک تشییع باشکوه در جوار احمد بن موسی (ع) آرام گرفتند و برخی از آن‌ها زائران دائمی حضرت شدند. چشم حرم به جمال شهدایی روشن شد که مردم بی تابانه برایشان اشک ریختند و کمرشان شکست از اینکه در این جنایت هولناک، هم دانش آموز از دست دادیم و هم نخبه، خادم و زائران، پرپر شدند.
غم انگیزترین نقطه این تراژدی تلخ، اما به قصه بازماندگان و شاهدان عینی ماجرا گره خورده است. به چشمان «آرتین»، کودک شش ساله‌ای که در این حادثه پدر، مادر و برادرش را از دست داد و بر بدن ضعیف خودش نیز تیر نشست. او هنوز چشم به راه است تا عزیزانش برگردند و فکر می‌کند کابوس نبودن آن‌ها یک روز تمام می‌شود.
عده‌ای نیز در این رخداد، مجروح شدند و برخی از آن‌ها هنوز در بیمارستان بستری هستند و روز‌های سختی می‌گذرانند. این حادثه اگرچه با دستگیری و هلاکت مسببان حادثه به اتمام رسید، اما سرفصل داستان دلتنگی بازماندگان و شاهدان، تازه آغاز شده و زندگی به روی «آرتین»‌ها و مادران «محمدرضا»‌ها رنگ دیگری نشان داده است.
در این حادثه تروریستی آقایان «هوشنگ خوب » از اهالی شهرستان بهمئی در این استان و فرزندش آقای «امید خوب» به درجه رفیع شهادت نائل شدند.
 که چهل روز از شهادت شهیدان خوب گذشت و به همین مناسبت مراسم چهلمین روز شهادت شهید هوشنگ خوب و امید خوب فردا پنج شنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۳ ظهر با سخنرانی سردار حمید خرمدل فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با نوای حسین صفری و با اجرای مرتضی باب در مصلی امام رضا ع شهرستان بهمئی برگزار می‌شود.


 
نام شما

آدرس ايميل شما

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

دو عضو هیات علمی و دو دانش آموخته دانشگاه یاسوج در سال ۲۰۲۲ میلادی در لیست یک درصد دانشمندان ...
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
1