تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۲۱
کد مطلب : ۴۵۵۳۵۱
در حاشیه نمایشگاه هفته پژوهش کهگیلویه و بویراحمد؛

درخشان: دو طرح از 11 طرح پژوهشی مصوب استان کهگیلویه و بویراحمد مربوط به فرهنگ و ارشاد است (+ خبر خوب مدیرکل برای اصحاب رسانه)

۱
۰
درخشان: دو طرح از 11 طرح پژوهشی مصوب استان کهگیلویه و بویراحمد مربوط به فرهنگ و ارشاد است (+ خبر خوب مدیرکل برای اصحاب رسانه)
کبنا ؛
درخشان گفت: اما امسال با رویکردی نو، بر اهمیت پژوهش تأکید شد که طی آن از 11 طرح پژوهشی مصوب در شورای پژوهشی استان کهگیلویه و بویراحمد، دو طرح آن به اداره‌کل فرهنگ و ارشاد استان اختصاص یافت.
به گزارش کبنا، در حاشیه سومین روز از برپایی نمایشگاه هفته پژوهش در یاسوج، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با بازدیدکنندگان از غرفه این اداره‌کل به بیان توضیحاتی پرداخت.
در سومین روز از برپایی نمایشگاه هفته پژوهش در یاسوج، امین درخشان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با بازدیدکنندگان از این غرفه، ضمن گرامیداشت هفته پژوهش، عنوان کرد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد قریب به 100 مأموریت‌ در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری و رسانه‌ای دارد.
وی در ادامه اظهار داشت: از افرادی که طلایی‌ترین وقت خود را به طلایی‌ترین حوزه در موضوع‌های مختلف یعنی همان پژوهش اختصاص می‌دهند، باید صمیمانه تشکر کرد.
درخشان در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا نیوز ضمن تأکید بر اهمیت پژوهش در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری ادامه داد: در ساختار وزارت ارشاد، مجموعه‌ای پژوهشی تحت عنوان پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وجود دارد که نگاهی ساختارمند به پژوهش دارد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تصریح کرد: ذیل همین پژوهشگاه، در ادارات استانی نیز یک واحد پژوهشی داریم که متأسفانه در سال‌های پیش آنچنان که در خور اهمیت است، به این حوزه توجه نمی‌شد.
وی ادامه داد: اما امسال با رویکردی نو، بر اهمیت پژوهش تأکید شد که طی آن از 11 طرح پژوهشی مصوب در شورای پژوهشی استان کهگیلویه و بویراحمد، دو طرح آن به اداره‌کل فرهنگ و ارشاد استان اختصاص یافت.
درخشان تشریح کرد: در شورای پژوهشی استان، قریب به 60 طرح مطرح شد که نهایتاً 11 طرح آن مورد پذیرش برای تأمین اعتبار قرار گرفت که از این میان دو طرح آن مربوط به فرهنگ و ارشاد بود.
وی با بیان اینکه این امر نشان از اهمیت فرهنگ و هنر در سطح جامعه دارد گفت: با وجود خیل عظیم از دستگاه‌هایی که در حوزه پژوهش فعالیت دارند، پذیرش دو طرح از 11 طرح، نشان دهنده اهمیت این حوزه است.
طرح‌های پژوهشی که مورد پذیرش قرار گرفته‌اند، در دور حوزه موسیقی و تکلم بودند که درخشان در خصوص آنها گفت: با توجه به اهمیت موسیقی‌های سنتی و محلی در فرهنگ و هویت مردم این استان، یکی از طرح‌های پذیرفته شده به موضوع بازسازی و احیاء موسیقی‌های سنتی اختصاص داده شده است و به دلیل پیوند‌های هویتی مردم کهگیلویه و بویراحمد با گویش و تکلم لری، یکی دیگر از طرح‌ها در حوزه زبان است؛ چرا که شناسنامه فرهنگی این مردم که بخش زیادی از آن همین گویش آنهاست در طول زمان با مخاطراتی مواجه شده که ضرورت مطالعه پژوهشی و علمی آن را دوچندان می‌کند.
درخشان در ادامه با تأکید مجدد بر حوزه پژوهشی در توسعه فرهنگی و هنری هر جامعه، از پژوهشگران خواست طرح‌های پژوهشی خود را در قالب یک پروپوزال به بخش پژوهشی این اداره‌کل تحویل دهند تا مورد ارزیابی قرار گیرند.
وی تصریح کرد: چنانچه طرح مورد نظر در حوزه موضوع‌های پژوهشی استان باشد و ضرورت انجام آن نیز مورد تأیید باشد، مورد حمایت این اداره‌کل قرار خواهد گرفت.
در حاشیه این گفت‌‌وگو درخشان از برگزاری کارگاه آموزشی اخلاق رسانه در سطح استان خبر داد و گفت: با توجه به نقش بی‌بدیل رسانه‌ها در افکار عمومی، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، در نظر دارد کارگاهی آموزشی در حوزه اخلاق رسانه با حضور اساتید برجسته علوم ارتباطات در استان برگزار کند. 
نام شما

آدرس ايميل شما

سیدرضا
Iran, Islamic Republic of
خبر خوب از جهنم بی
درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

دو عضو هیات علمی و دو دانش آموخته دانشگاه یاسوج در سال ۲۰۲۲ میلادی در لیست یک درصد دانشمندان ...
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
1