کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

پشت پای بانک‌های کهگیلویه و بویراحمد به معلولان / اصطکاک آریا و فرح‌بخش / بانک کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد به تعهداتش عمل نمی‌کند؟

16 آذر 1401 ساعت 9:54

نشست بررسی تعهدات دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در حوزه اشتغال‌زایی به ریاست محسن ضامن‌فر_ مدیرکل هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری کهگیلویه و بویراحمد_ در سالن شماره یک استانداری برگزار شد. کم‌کاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات یکی از مهمترین مباحث این نشست بود. تا جایی که محمدکریم آریا_ مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد_ و بهنام فرح‌بخش_ مدیرعامل بانک کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد_ بر سر موضوع تسهیلات اشتغالزایی معلولان دچار اصطکاک لفظی شدند.


نشست بررسی تعهدات دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در حوزه اشتغال‌زایی به ریاست محسن ضامن‌فر_ مدیرکل هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری کهگیلویه و بویراحمد_ در سالن شماره یک استانداری برگزار شد. کم‌کاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات یکی از مهمترین مباحث این نشست بود. تا جایی که محمدکریم آریا_ مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد_ و بهنام فرح‌بخش_ مدیرعامل بانک کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد_ بر سر موضوع تسهیلات اشتغالزایی معلولان دچار اصطکاک لفظی شدند.
به گزارش کبنا، روز گذشته (سه شنبه 15 آذرماه 1401) نشست بررسی تعهدات دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در حوزه اشتغال‌زایی (سامانه رصد اشتغال کشور) با حضور ضامن‌فر_ مدیرکل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری برگزار شد که محمدکریم آریا_ مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد از عملکرد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به جامعه هدف انتقاد کرد و اظهار داشت: مدیران عامل بانک‌ها در خصوص تسهیلات معلولین، تبصره 16 تخصیصی بهزیستی توجهی ندارند و تسهیلاتی پرداخت نمی‌کنند.
آریا که به شدت از عملکرد بانک‌ها رضایت نداشت، گفت: در صورتی که بانک‌ها همکاری لازم را نداشته باشند. لیست‌ متقاضیان تسهیلات را به بانک‌ها ارسال می‌کنیم و از جامعه هدف خود می‌خواهیم که در بانک‌ها حاضر شوند. آن موقع اگر مشکلی به وجود بیاید، مدیران بانک‌ها باید پاسخ دهند.
بهنام فرح‌بخش_ مدیرعامل بانک کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد_ به صحبت‌های آریا واکنش نشان داد و گفت: تهدید می‌کنی، اینجوری صحبت نکنید. آریا حرف فرح‌بخش را قطع کرد و گفت: معلولان حق دارند. آقای فرح‌بخش از 5 میلیارد تومان سهم بانک کشاورزی برای پرداخت به معلولان چند در صد آن پرداخت شده است. معلولان چه گناهی کردند که باید چوب نگاه رعایت منابع و مصارف شما بانک‌ها را بخورند. معلولان بدهکار توازن رعایت منابع و مصارف شماها که نیستند.
مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: حق معلولان باید رعایت شود و با حمایت از این قشر در ایجاد شغل می‌توان زمینه خودکفایی و توانمندسازی را فراهم کرد.
آریا با تاکید بر اینکه بانک کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از مجموع ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به معلولان جایگاه خوبی نداشته و عملکرد رضایت بخشی ندارد، اظهار داشت: برخی بانک‌های استان در پرداخت اعتبارات اشتغالزایی به معلولان بی‌توجه بوده و عملکرد قابل قبولی ندارند که این موضوع سبب گلایه افراد تحت پوشش این نهاد حمایتی شده است.
وی افزود: مجموع تسهیلات تخصیصی اشتغال معلولان به بهزیستی استان در سالجاری ۸۴۰ میلیارد ریال بوده که تا پایان آبان ماه تنها ۳۰۰ میلیارد ریال آن پرداخت شده است.
وی افزود: برخی مدیران بانک‌های استان کهگیلویه و بویراحمد از پرداخت تسهیلات به ویژه تسهیلات تبصره ۱۶ تخصیصی سازمان بهزیستی کوتاهی می‌کنند و سبب نگرانی افراد تحت پوشش این نهاد شده‌اند.
وی ادامه داد: استان ۷۲۶ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد ۱۱ هزار نفر معلول جسمی و حرکتی دارد و و ۲۳ هزار نفر نیز زیر پوشش خدمات بهزیستی بهره‌مند هستند.
به گزارش کبنا، همچنین محسن ضامن‌فر_ مدیرکل هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری کهگیلویه و بویراحمد_ گفت: تعهد اشتغال امسال استان ۱۳ هزار و ۵۲۰ نفر بوده که از این میزان تاکنون برای هفت هزار و ۹۲ نفر شغل ایجاد شده است.
ضامن فر در ادامه اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی این استان با گذشت حدود هشت ماه از سال توانسته‌اند ۵۲ درصد از تعهد اشتغال امسال را تحقق دهند.
وی افزود: عملکرد استان نسبت به استان‌های دیگر در خصوص تحقق تعهد اشتغال امسال رضایت بخش نیست و جز استان‌های در رده پایین است.
مدیرکل هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: یکی از اساسی‌ترین محوری‌های ارزیابی استان، ورود اطلاعات دستگاه‌های اجرایی در سامانه رصد است.
ضامن فر عنوان کرد: موضوع اشتغال دغدغه مدیران ارشد استانی به ویژه استاندار است و اهمیت ویژه‌ای برای این مهم قائل است بنابراین هیچ‌گونه کم‌کاری پذیرفته نیست.
وی تأکید کرد: عملکرد برخی دستگاه‌های اجرایی در تحقق تعهد اشتغال امسال صفر بوده که توجیه ناپذیر است و نشان می‌دهد برخی دستگاه‌های اجرایی نسبت به این موضوع بی‌توجه بوده‌اند.
مدیرکل هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: برخی دستگاه‌های اجرایی از جمله بنیاد شهید و امور ایثارگران، آب و فاضلاب، آب منطقه‌ای و اداره کل زندان‌ها، دارای تحقق اشتغال صفر بوده‌اند و برخی دیگر هم مثل میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی عملکرد قابل قبولی نداشتند.
ضامن فر تصریح کرد: همچنین اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، اتاق اصناف، فنی و حرفه‌ای، بهزیستی، ستاد فرمان امام (ره) و صنعت و معدن هم جزء دستگاه‌های اجرایی با عملکرد خوب در حوزه ایجاد اشتغال بوده‌اند.
ایجاد بیش از ۷ هزار فرصت شغلی جدید در کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: سال گذشته مجموع اشتغال ایجاد شده و ثبت شده در سامانه رصد تنها ۲ هزار و ۴۴۰ شغل جدید در استان بوده است اما از ابتدای امسال تاکنون برای هفت هزار و ۹۲ نفر شغل ایجاد شده است.
حمید رضا واعظی‌زاده تأکید کرد: این آمار بی‌سابقه است و دستگاه‌های اجرایی استان باید تلاش کنند به تعهد استان که ایجاد ۱۳ هزار و ۵۲۰ شغل است، عمل کنند.
وی عنوان کرد: البته برخی دستگاه‌های اجرایی هنوز نتوانسته‌اند اشتغال‌های جدید ایجاد شده را در سامانه رصد وارد کنند و همین باعث شده عملکرد خوبی در ظاهر نداشته باشند.
واعظی ادامه داد: حدود ۲۳ دستگاه اجرایی تعهد اشتغال آن‌ها مشخص شده و به سامانه رصد دسترسی دارند و باید با توجه به فرصت اندک باقی مانده به تعهدات خود جامه عمل بپوشانند.


کد مطلب: 455347

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/455347/پشت-پای-بانک-های-کهگیلویه-بویراحمد-معلولان-اصطکاک-آریا-فرح-بخش-بانک-کشاورزی-تعهداتش-عمل-نمی-کند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1