کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مشاور رئیس پارک علم و فناوری استان در حوزه فناوری تشریح کرد؛

شرکت‌های علوم انسانی و اجتماعی درآمدزایی و نوآوری داشته باشند، «خلاق» می‌شوند

15 آذر 1401 ساعت 20:34

حسین خلیلی مشاور رئیس پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه فناوری در خصوص فعالیت صنایع نرم و خلاق گفت: پیش از این دو متولی وزارت علوم و تحقیقات و فناوری، و دیگری معاونت علمی متولی مجوز، نظارت و حمایت از شرکت های مختلف بودند، با ایجاد معاونت فناوری و نوآوری در وزارت علوم، بحث های دانش بنیانی تقویت شد، ستاد توسعه فناوری های نرم و فرهنگی ایجاد شد و با ایجاد این ستاد، دسته بندی هایی صورت گرفت و بین شرکت های دانش بنیان و گونه های دیگر از جمله صنایع خلاق و فناوری های نرم تفاوت ایجاد شد.


مشاور رئیس پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه فناوری در خصوص فعالیت صنایع نرم و خلاق گفت: پیش از این دو متولی وزارت علوم و تحقیقات و فناوری، و دیگری معاونت علمی متولی مجوز، نظارت و حمایت از شرکت‌های مختلف بودند، با ایجاد معاونت فناوری و نوآوری در وزارت علوم، بحث های دانش بنیانی تقویت شد، ستاد توسعه فناوری های نرم و فرهنگی ایجاد شد و با ایجاد این ستاد، دسته بندی هایی صورت گرفت و بین شرکت‌های دانش بنیان و گونه های دیگر از جمله صنایع خلاق و فناوری های نرم تفاوت ایجاد شد.
به گزارش کبنا، حسین خلیلی امروز سه شنبه (15 آذرماه 1401) در گفت و گوی اختصاصی کبنا در محل نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری یاسوج اظهار داشت: از زمانی که معاونت فناوری و نوآوری ایجاد شده، توجه بسیار جدی به فناوری و نوآوری شده است، قبلا به این جدیت نبوده است.
خلیلی خاطرنشان کرد: این ستاد در حوزه هنر و سایر حوزه‌هایی که از جنس مهندسی و فنی و پزشکی نیستند، شرکت ها را شناسایی و مجوز کار می دهند.
خلیلی افزود: شرکت های خلاق در حوزه فناوری های نرم، هنر، گردشگری، صنایع دستی در تولید محصول یا تولید خدمات فعالیت دارند.
وی گفت: ممکن است فردی موسیقی را به شکل نوینی اموزش دهد و در این آموزش نوآوری وجود داشته باشد، یا فردی ساز تولید می کند که جزو ویژگی های یک شرکت خلاق است.
مشاور فناوری پارک علم و فناوری استان گفت: دو شرکت خلاق در استان داریم، شکوفاخلاق کارو در حوزه صنایع خلاق کمک آموزشی کار می کند، دیگری شرکت سگال اندیشه ایده اندیشان که در حوزه صنایع دستی کار می کند، همچنین 7 شرکت هنری دیگر نیز فعالیت دارند که هنوز گواهی خلاق را اخذ نکرده و پیگیر موضوع هستند.
خلیلی بیان کرد: تفاوت مجوزهایی که معاونت فناوری می دهد در نوآورانه بودن و کسب و کار داشتن است. بدین معنا که شرکت های هنری، رسانه ای و علوم انسانی که نوآوری در کار خود داشته باشند و ویژگی های درآمدزایی و اشتغال زایی و نوآورانه داشته باشند می توانند درخواست فعالیت و مجوز بدهند.
خلیلی خاطرنشان کرد: در حوزه علوم اجتماعی و انسانی به لحاظ نظری، آسیب های اجتماعی شرکت هایی داریم که در حوزه تولید محتوا فعالیت دارند.
وی گفت: دفتر تجاری سازی علوم انسانی در تهران وجود دارد، در پارک علم و فناوری استان نیز به تجاری سازی علوم انسانی توجه بیشتری شده، کارگروه تخصصی تشکیل دادیم، زیرساخت ها وجود دارد و به دنبال شناسایی افرادی هستیم که مستعد ایجاد شرکت علوم انسانی و اجتماعی باشند.
مشاور فناوری پارک علم و فناوری گفت: به زودی چند شرکت را در این حوزه فعال و به پارک اضافه خواهیم کرد.


کد مطلب: 455329

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/455329/شرکت-های-علوم-انسانی-اجتماعی-درآمدزایی-نوآوری-داشته-باشند-خلاق-می-شوند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1