تاریخ انتشار
سه شنبه ۸ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۰۲
کد مطلب : ۴۵۵۰۲۵
در بازدید سرزده استاندار کهگیلویه و بویراحمد از سازمان جهاد کشاورزی مطرح شد

چرا 80 میلیارد تومان تسهیلات بخش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برگشت خورد؟

۰
کبنا ؛استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: افزون بر هزار میلیارد تومان پروژه در جهاد کشاورزی استان تعریف شده که این حجم از پروژه و اعتبار بی‌سابقه بوده است.
به گزارش کبنا، صبح امروز (سه شنبه آذرماه 1401 ) استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه معاونانش در بازدید سرزده از سازمان جهاد کشاورزی استان، مشکلات بخش‌های مختلف از جمله محصولات باغی و زراعی، شیلات، دام و طیور و دیگر موارد بررسی شد.
سید علی احمدزاده در این بازدید اظهار داشت: نگرش دولت کنونی مثبت و حمایتی است و توجه خاصی به استان‌های محروم ازجمله کهگیلویه و بویراحمد دارد که در این باره رئیس جمهور تأکید ویژه‌ای برای حمایت از استان داشته و به وزرای مختلف هم اعلام کرده است.
وی افزود: ایجاد شهرک‌های آبزیان و دام در استان باید برای بهره وری بیشتر مد نظر قرار گیرد، چرخه تولید طیور جدی گرفته شود و به حوزه سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی توجه شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بحث احداث سد‌ها، تصریح کرد: به زودی در حوزه کشاورزی سد سقاوه احداث خواهد شد و پیگیری‌ها برای ایجاد سد آبریز ادامه دارد.
احمدزاده ابراز داشت: همچنین سد شیو در فرایند ساخت قرار خواهد گرفت که این سد نزدیک به ۱۵ هزار هکتار در باشت را آبیاری خواهد کرد.
وی ادامه داد: پیگیر آغاز مطالعات سد پراشکفت در استان هستیم و در تلاشیم از محل ساخت سد یک، دو و سه سد خرسان سهم استانی گرفته شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با ایجاد این سد‌ها شاهد رونق هر چه بیشتر بخش کشاورزی، زراعت و باغات خواهیم بود.
احمدزاده گفت: با توجه به پتانسیل‌های استان کهگیلویه و بویراحمد موضوع ایجاد باغات در اراضی شیب‌دار بررسی شود و حمایت‌های لازم صورت گیرد.
وی بیان کرد: تسهیلات حوزه کشاورزی مربوط به سال ۱۴۰۱ باید سریع ابلاغ شود و هر جا گرهی در بانک‌ها وجود دارد در استان رفع و یا در مرکز پیگیری و حل شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: نباید اجازه داد اعتبارات کشاورزی استان برگشت بخورد، در بعضی بخش‌ها جذب اعتبارات خیلی مطلوب بوده اما برگشت ۸۰ میلیارد تومان اعتبارات تسهیلات بخش کشاورزی برای استان قابل قبول نیست.
احمدزاده تصریح کرد: حوزه کاری سازمان جهاد کشاورزی گسترده بوده و امسال سال انجام کار‌های دانش بنیان است و مقام معظم رهبری خط سیر جدیدی را پیش روی مسئولان قرار داد.
وی افزود: کشور به این نتیجه رسید که یک سری از عدم پیشرفت‌های استان‌ها ناشی از انجام کار‌های سنتی است که باید یک تغییر نگرش به وجود بیاید.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: اساس و بنیان اقدامات در سازمان جهاد کشاورزی علمی شود و به طور دانش بنیان کار شود بنابراین می‌طلبد که تولیدات از سنتی به سمت محصولات صنعتی و پربازده ارتقا یابد.
احمدزاده ابراز داشت: استفاده از تجربه دیگر کشور‌ها و استان‌ها در خصوص افزایش تولیدات راهبردی یک تکلیف است.
وی ادامه داد: البته به این معنا نیست که اساس فعالیت‌های سنتی برچیده شود ولی مثلاً در بحث دام، نژاد‌های جدید در دنیا وجود دارد که توسعه آن در دامداری استان سبب تحول خواهد شد.
احمدزاده تأکید کرد: طبیعت استان به ویژه بسیاری از گیاهان دارویی و مراتع در اثر چرای بی‌رویه از دست رفته که باید در یک جا دامداری‌ها متمرکز شوند تا طبیعت حفظ شود.
وی اضافه کرد: سازمان جهاد کشاورزی بخش‌های مختلف و گسترده دارد و بخش زیادی از وظایف دولت در حوزه جهاد کشاورزی است و گستردگی کار ایجاب می‌کند امکانات هم توسعه داشته باشد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: برای تحول در استان و تحول در معیشت و زندگی مردم یک بخش اساسی و زیربنایی جهاد کشاورزی است.
احمدزاده بیان کرد: هفته گذشته با وزیر نفت نشستی برگزار و قول ۲ کار بزرگ شامل پتروپالایشگاه گچساران و گاز مختار گرفته شد که در آینده موجب تحول منطقه خواهد شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: باید از انجام کار‌های غیر علمی فاصله گرفت و به سمت کار‌های علمی و دانش بنیان رفت و در حوزه جهاد کشاورزی استان انسان‌های توانمندی وجود دارد که برای تحقق این مهم تأثیرگذارند.
احمدزاده ابراز داشت: کهگیلویه و بویراحمد، استان مستعدی در زمینه گیاهان دارویی، دامپروری و شیلات طیور و دیگر موارد است و نباید این ظرفیت‌ها مغفول بمانند. من از مسوولان سازمان جهاد کشاورزی می‌خواهم که به فکر رونق حوزه‌های مختلف کشاورزی در استان باشند.
وی با اشاره به سفر‌های شهرستانی، عنوان کرد: سفر‌های مختلف به دل مناطق محروم استان نشان از روحیه جهادی مدیران دولت سیزدهم است که این روحیه برگرفته از شهدای ابتدای انقلاب است.
نام شما

آدرس ايميل شما

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

دو عضو هیات علمی و دو دانش آموخته دانشگاه یاسوج در سال ۲۰۲۲ میلادی در لیست یک درصد دانشمندان ...
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
1